Må dit barn spise nutrilett bar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2015

Carina:-)

Spiser det ikke selv så det gør mine rollinger heller ikke.

Synes jeg har læst/ hørt at de slet ikke er sundere end en alm musllibar så jeg ville bare sende sådan en med :) 

Og har ellers gode erfaringer med den her opskrift Line :)

Müslibar med chokolade
ca.18 stk

25 g smør
100 g rørsukker
225 g akaciehonning
Korn fra ½ vaniljestang ellr ½ tsk vaniljesukker
90 g Rice krispies
145 g trekornsflager
60 g havregryn
65 g sesamfrø

150 g mørk chokolade

Kom Smør, rørsukker, vaniljekorn og honning op i en stor gryde og smelt det sammen til en ensartet masse, det skal ikke koge for vildt.
Beklæd en form på 27x25 cm, hvis du ikke har en der passer så kan du tilpassen den ved at komme sølvpapir ud i siderne så den passer. Krøl bagepapiret sammen til en kugle og glat den ud iden, så den nemmer at få til at passe ned i formen
Bland alle de tørre dele sammen og kom det ned i honningmassen og bland det godt sammen
Kom det hele op i formen og fordel det jævnt ud med en ske. Tag et nyt stykke bagepapir over og pres det godt sammen så det kommer til at blive mere kompakt
Kom det ind i en forvarm ovn på 125 grader i ca.20-25 minutter, til det bliver lidt gyldent
Tag den ud af ovnen og lad den køle af 1 time ca og skær den ud i bar.
Smelt chokoladen over et vandbad og kom chokolade på dem enten med en ske eller kom det i en sprøjtepose og klip et lille hul og sprøjt det udover dem.
Chokoladen skal størkne inden du pakker dem ind i madpapir og kommer dem i en tætlukket boks.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

Carina:-)

Det var så lige en opskrift til Line 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Abracadabra

Det er jo slik? Ville heller aldrig give mit barn en Mars med - eller småkager. Lige meget hvor hjemmelavede de er, er det slik. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anja82

Carina:-) skriver:

Synes jeg har læst/ hørt at de slet ikke er sundere end en alm musllibar så jeg ville bare sende sådan en med :) 

Müslibar med chokolade
ca.18 stk

25 g smør
100 g rørsukker
225 g akaciehonning
90 g Rice krispies
145 g trekornsflager
60 g havregryn
65 g sesamfrø

150 g mørk chokolade

Kom Smør, rørsukker, vaniljekorn og honning op i en stor gryde og smelt det sammen til en ensartet masse, det skal ikke koge for vildt.
Beklæd en form på 27x25 cm, hvis du ikke har en der passer så kan du tilpassen den ved at komme sølvpapir ud i siderne så den passer. Krøl bagepapiret sammen til en kugle og glat den ud iden, så den nemmer at få til at passe ned i formen
Bland alle de tørre dele sammen og kom det ned i honningmassen og bland det godt sammen
Kom det hele op i formen og fordel det jævnt ud med en ske. Tag et nyt stykke bagepapir over og pres det godt sammen så det kommer til at blive mere kompakt
Kom det ind i en forvarm ovn på 125 grader i ca.20-25 minutter, til det bliver lidt gyldent
Smelt chokoladen over et vandbad og kom chokolade på dem enten med en ske eller kom det i en sprøjtepose og klip et lille hul og sprøjt det udover dem.
Chokoladen skal størkne inden du pakker dem ind i madpapir og kommer dem i en tætlukket boks.

Skal det øverste lag bagepapir som du har trykket det kompakt med fjernes inden bagning eller mister man så for meget god musli? For det lyder godt nok lækkert 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Fremad

NEJ......

det er et slankeprodukt som faktisk er rigtig usundt hvis man ikke benytter dem korrekt...

Anmeld Citér

25. juni 2015

CharlotteogMaria

De sender et forkert signal, det er voksenmad i mine øjne OG der er mere protein i end børn har godt af. Så nej!

Anmeld Citér

25. juni 2015

a93

Lad VÆRE med at give jeres børn proteinbarer ELLER slankebarer. For det første har børn slet ikke brug for det i deres krop, for det andet er det vildt usundt med så meget ekstra protein for et barn og for et menneske generelt. 

Man bør slet ikke få ekstra proteintilskud i form af pulver - eller barer, da danskere for det meste får mere end rigeligt gennem kosten. Den eneste virkning ekstra protein har, er at man tisser det overskydende ud, kroppen ikke skal bruge og at man derved overbelaster sine nyrer i den grad. 

Jeg er ikke en eller anden "helseekspert", men jeg arbejder med kost og ernæring hver dag og vil på alle måder fraråde små børn at få sådan noget. Jeg håber virkelig ikke at nogen af jer giver jeres børn det - vær så venlige at give almindelige müslibarer i stedet! 

Anmeld Citér

25. juni 2015

a93

God-mor skriver:

Jeg kan ikke se problemet i at hun får sådan en proteinbar. Det er vel bare en sund form for müslibar Men vil ikke sige du er gal på den, fordi du har måske dine grunde til at sige nej. Jeg havde bare købt hende en hvis det betød meget for hende. 

En proteinbar er ikke en sund form for müslibar. De indeholder ligeså mange kalorier som en Snickers eller en Marsbar og indeholder mange proteiner, som små børn slet ikke har brug for. Det er ikke bare noget at spøge med 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Benjamins'mor

Nej det måtte mit barn ikke, men ville tilbyde det en alm mysli bar i stedet. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

modesty

Carina:-) skriver:

Müslibar med chokolade
ca.18 stk

25 g smør
100 g rørsukker
225 g akaciehonning
90 g Rice krispies
145 g trekornsflager
60 g havregryn
65 g sesamfrø

150 g mørk chokolade

Det lyder enormt lækkert - men det er jo en sukkerbombe af rang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.