Må dit barn spise nutrilett bar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2015

God-mor

a93 skriver:

En proteinbar er ikke en sund form for müslibar. De indeholder ligeså mange kalorier som en Snickers eller en Marsbar og indeholder mange proteiner, som små børn slet ikke har brug for. Det er ikke bare noget at spøge med 

Jeg spøger ikke med det. Men jeg havde ikke noget imod at min datter i skolealderen fik lov at spise sådan en. Vi er jo heldigvis forskellige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Carina:-)

modesty skriver:

Det lyder enormt lækkert - men det er jo en sukkerbombe af rang. 

Ja de er ikke sunde ,men synes de er et bedre alternativ end købte men ja det er slik :) 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Carina:-)

Anja82 skriver:

Skal det øverste lag bagepapir som du har trykket det kompakt med fjernes inden bagning eller mister man så for meget god musli? For det lyder godt nok lækkert 

Jeg fjerner det :) 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ja det måtte de gerne.

Sådan en bar er jo kun et slankeprodukt i det øjeblik man ikke lever af andet.

Den indeholder ca. 200 kalorier,som er det man ca anbefaler et mellemmåltid er på.

Den indeholder ikke mere skidt og kanel end så meget andet man propper i hovedet,men der imod indeholder den lidt vitaminer.

Også er det faktisk de færreste der får den mængde protein de har brug for igennem en normal kost.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Isabella_mor

man kan jo snildt lave sine egne müslibarer. din datter kan jo være med til projektet så ved i da hvad der er i.

Anmeld Citér

26. juni 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det måtte de ikke - som de heller ikke må få en milkesnitte med

Anmeld Citér

26. juni 2015

Skouboe

Faldt lige over denne opskrift - den ser rigtigt lækker ud, og den måtte mine unger gerne få med.

http://www.madbanditten.dk/2015/06/26/hjemmelavede-myslibarer-til-aktive-boern/ 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Elgaard73

Nej, jeg syntes ikke at du er gal på den.

De er smækfyldt med kalorier (fra 200 til 230 pr bar), og er ment som erstatning for et voksent menneskes måltid.

Hvis din datter er gennemsnitlig af vægt, vil hun have brug for ca 1000 kalorier om dagen og der vil sådan en bar jo udgøre omkring en femte del af hendes daglige behov. Det syntes jeg er voldsomt af et mellemmåltid/snack.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Abracadabra

Skouboe skriver:

Faldt lige over denne opskrift - den ser rigtigt lækker ud, og den måtte mine unger gerne få med.

http://www.madbanditten.dk/2015/06/26/hjemmelavede-myslibarer-til-aktive-boern/ 

Må dine unger også få et stort stykke chokoladekage med? For sådan en muslibar er jo kalorietæt som fyldt chokolade... 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Skouboe

Abracadabra skriver:

Må dine unger også få et stort stykke chokoladekage med? For sådan en muslibar er jo kalorietæt som fyldt chokolade... 

Nej, de må ikke få et stykke chokoladekage proppet med raffineret sukker og ligegyldig stivelse med i madpakken. Det tjener intet andet formål end at ødelægge deres blodsukker resten af dagen. 

De må gerne få en hjemmelavet muslibar, rig på vitaminer og sunde fedtsyrer og sødet primært med tørret frugt, med i madpakken indimellem. Og så kan jeg iøvrigt selv vælge hvor store jeg laver dem.

Det ene er ligegyldige tomme kalorier, det andet er, ihvertfald i min verden, en udemærket snack sidst på eftermiddagen en gang imellem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.