Regler for børnepenge ved skilsmisse,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Orh hold dog vandekande, nogle gimper i er herinde! :-D 

TS, hvis i har barnet 7/7-6/8 kan i godt "slippe" for at betale børnebidrag. Som andre skriver, skal i så bare selv sørge for barnet har tøj m.m. hos jer til daglig brug. 

Ift betaling af institution, så får moderen jo børne- og unge ydelsen hver 3. Måned som burde kunne gå ind og dække en klækkelig del af den udgift, og ellers så lav et økonomisk samarbejde på den front. Medmindre at barnet har friplads.

Udover det/eventuelt så kunne man evt lave en fælleskonto hvor børne- og unge ydelsen blev sat ind, og mor/far kunne gøre brug af de penge til de større udgifter til barnet i løber af året (flyverdragt, sko osv. ting som følger barnet)

På den måde kunne det tænkes at der kunne undgå mindst muligt økomisk uføre mellem forældrerne imellem. Penge er en åndssvag ting at blive uvenner over gennem tiden.  

tak for et brugbart svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

Anonym trådstarter

Mama85 skriver:

Farer man op og er en gimpe hvis han ytrer sin mening? TS kommentar om hvad der bedst kan svare sig økonosik, er jo helt i vejret. Det er børnepenge som går til barnet, som bliver nævnt med en træls og grådig tone. Børnepenge som går til et uskyldigt barn som ikke selv har valgt at blive skilsmissebarn.

for helt ærligt, hvor langt rækker 1000,-? Ikke ret meget.

hvordan kan du høre på skrift at det er en grådig og træls tone? jeg spørger bare  
Selvom barnet er uskyldigt så går det sgu da forpokker da heller ikke ud over barnet? 

Anmeld Citér

11. juni 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er vi vist et par stykker af.. Men jeg synes virkelig at den kommentar var barnlig og tja ja overhovedet ikke nødvendig.

Ja, det er billigere at betale børnebidrag...

kunne du ikke bare have skrevet at ; ja det er er billigere og betale børnebidrag. 

SÅ VAR DEN SKID SLÅET 

Anmeld Citér

11. juni 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg læste det ikke undrende nej. Jeg kan heller ikke se din sammenligning i denne kontekst. For jo det gik op for ts at 1000kr er billigt sluppet - men derfor har ts nu stadig en holdning der hedder: jeg skal slippe så billigt som muligt. Er det ikke det tråden handler om?  

Jeg synes det er latterligt at folk ikke længere kan være uenige på en debatside. 

Det var da vildt som du kan udtale dig på mine vegne ! 
og fortælle andre HVORDAN jeg har skrevet det og i hvilken ordlyd .  

Anmeld Citér

11. juni 2015

lineog4

Jeg læste det ikke undrende nej. Jeg kan heller ikke se din sammenligning i denne kontekst. For jo det gik op for ts at 1000kr er billigt sluppet - men derfor har ts nu stadig en holdning der hedder: jeg skal slippe så billigt som muligt. Er det ikke det tråden handler om?  

Jeg synes det er latterligt at folk ikke længere kan være uenige på en debatside. 

Selvfølgelig må man være uenig, jeg er uenig med dig lige nu og der bremser mig ikke 

men trådstarter har sådan set slet ikke ytret han/hun (vi aner jo sådan set ikke hvem det er) ønsket at betale mindst muligt - det er læst ind i er par sætninger der konstaterer det er billigere at betale børnebidrag end skulle betale halvt af alt.

efter den konstatering springer der så en trold op af en æske i form af x antal svar der læser ts har skrevet: jeg vil betale mindst muligt. Og svarene bærer absolut ikke præg af de måske kunne have læst forkert, eller spørgende eller.... 

Hvad blev der af man er uskyldig end til andet er bevist, og man så lige lader være med at fare i kridt huset. Er svar alla: av, jeg læser det som du helst vil slippe billigst muligt, og det gør mig faktisk lidt arrig, men håber jeg tager fejl, helt umulige? Man skriver det samme men efterlader rum til ts lige kan få lov at forklare før han/hun får en spand koldt vand i hovedet.

og som sagt jeg læste det ikke på samme måde som jer andre, så svaret fra ts kan altså læses forskelligt  Og 

fx meningen med tråden udelægger jeg heller ikke på samme måde som dig - læser ikke ts vil slippe så billigt som muligt, men læser et konkret spørgsmål.

Anmeld Citér

11. juni 2015

Pikku Myy

lineog4 skriver:

Man kunne også lige spørge: hvad tænker du?

For jeg læste det ikke usympatisk, jeg læste det undrende... Måske fordi jeg læste det ind i min kontekst, hvor jeg tit undrer mig over de der brokker over de betaler børnebidrag og mor (ja det er ofte mor der har børnene mest) lever i sus og dus. 

Og det gik så op for ts at de 1000 kr om måneden rent faktisk er billigt sluppet. Og så endda også kan trækkes fra i skat.

Usympatisk at tænke: billigt sluppet. Joooo men det er det jo. 

Personligt ville jeg hellere selv man skilte økonomien ad, dvs. Betalte børnebidrag. Og det er ikke fordi det er billigere, men fordi jeg nødig ville skulle tage diskussioner om prioriteringer med en ex. Jeg vil hellere kunne bestemme selv om det er en billig frisør og en dyr vinterjakke, eller det er to fritidsinteresser men så tilgengæld genbrugstøj.

Jeg læser det også som om TS bliver oprigtigt overrasket.

Anmeld Citér

11. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det var da vildt som du kan udtale dig på mine vegne ! 
og fortælle andre HVORDAN jeg har skrevet det og i hvilken ordlyd .  

Ja, men det kan jo slet ikke betale sig så 

Det vil være billigere og betale børne penge 1000kr om måneden og få alt betalt, de vokser jo hurtig ud af tøjet de små, samt sport osv kan blive en dyr omgang i forhold til at man kan trække en del børnepenge tilbage i skat.

Hvis der kun stod det første ville jeg også opfatte det som en sjov kommentar, men ikke med resten. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

Sprit25

Det vil være billigere og betale børne penge 1000kr om måneden og få alt betalt, de vokser jo hurtig ud af tøjet de små, samt sport osv kan blive en dyr omgang i forhold til at man kan trække en del børnepenge tilbage i skat.

Hvis der kun stod det første ville jeg også opfatte det som en sjov kommentar, men ikke med resten. 

Jeg læser det godt nok også bare som en observation  

Anmeld Citér

11. juni 2015

Anonym trådstarter

hvis ikke jeg selv havde skrevet : det kan jo trækkes fra i skat. var der 100% en anden der havde skrevet det. så jeg kan ikke se hvad problemet er i at det står der? det er jo en sandhed? 

Anmeld Citér

11. juni 2015

sne190810

Ej come on - når der bliver skrevet noget så usympatisk, må man da forvente at folk reagere.

Så må ts(generelt) da også tage ansvar og måske tænke over hvad denne selv skriver og hvordan det kan forstås. 

Men fordi TS (i nogens opfattelse) skriver usympatisk, frækt etc. Behøver man sgutte selv gå den vej. 

Så er man jo ikke et hak bedre selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.