Regler for børnepenge ved skilsmisse,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Synes os man skal have for øje at nogen kvinder udnytter det... Og derfor kan det for nogen være en sikkerhed fortsat at betale bidraget... End hvis moderen stiller kravene.... Det handler ikke om at man ikke vil betale til barnet...

Jeg har en veninde som lever sammen med en mand, som har to børn fra tidligere... De har 7/7 ordning... Hun ser helst at børnene går i moderigtig tøj og sko... Og hver gang vi er sammen hidser hun sig op over at de skal hive pengene ud af moderen til tingene.... Men hun tænker slet ikke på, om de har samme holdning til om tøjet skal være hummel el H&M tøj, samt at moderen bor alene og dermed kun en indkomst... Selvom de deler 50/50.. Det løber jo op, når alt skal være hummel, kun Bundgaard sko osv...

så taget ud af vores egen situation her i huset...Jeg har en dejlig bonus datter, som indtil for 3 år siden boede ved hendes mor... Her betalte vi bidrag og skulle hun noget udover sport osv, så delte vi 50/50.. Hvilket var/er fair.. Men efter vi har fået datteren boende ser vi kun de 1000kr om mdr... Og ikke en krone til hjælp overhovedet... Og skal lige siges hun kan være en udgift...  

Så jeg kan altså sætte mig ind i TS tankegang... Vi kender jo heller ikke til deres samarbejde... Så at drage konklusioner udfra det skrevne, er måske lige overdrevet nok... Og folk herinde er hurtige til at give en, en over nakken....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sne190810 skriver:

Men fordi TS (i nogens opfattelse) skriver usympatisk, frækt etc. Behøver man sgutte selv gå den vej. 

Så er man jo ikke et hak bedre selv. 

Nej - har jeg gjort det??

Anmeld Citér

11. juni 2015

sne190810

mor:) skriver:

Nej - har jeg gjort det??

Hehe .. Næ, og kan heller ikke helt gennemskue hvornår der har været møntet specifikt på dig. 

Du vælger bare at kommentere mit opslag til TS, hvori du mener det er på sin plads med de reaktioner som er kommet i tråden - fordi "det kan man da regne ud, efter "sådan" en udmelding". Hvilket jeg er lidt uforstående overfor, da du og andre intet aner om hvad det er som bliver ment med det.

Der bliver frit fortolket og straks er det, det værste TS kunne skrive, så der angribes og synkes ned på samme lave niveau, som man mener TS er på. 

Derfor min kommentar. :-) 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Mama85

Anonym skriver:

hvordan kan du høre på skrift at det er en grådig og træls tone? jeg spørger bare  
Selvom barnet er uskyldigt så går det sgu da forpokker da heller ikke ud over barnet? 

Prøv at læse denne kommentar: 

Ja, men det kan jo slet ikke betale sig så 

Det vil være billigere og betale børne penge 1000kr om måneden og få alt betalt, de vokser jo hurtig ud af tøjet de små, samt sport osv kan blive en dyr omgang i forhold til at man kan trække en del børnepenge tilbage i skat. 

Hvordan kan en holdning som denne undgå at gå ud over barnet? For det første er det barnets mor der bliver spist af med 1000,- til ALT, så det sætter da nogle naturligt begrænsninger hvis hun ikke har en fed, fed løn. Hun betaler for mad, tøj, institutioner, frisør, medicin hvis nødvendigt, legetøj, oplevelser og temmelig sikkert andet. Jeg vil da håbe at barnet har en friplads eller andet med de udgifter moderen har.

lige en side spørgsmål: er du far til barnet?

Anmeld Citér

12. juni 2015

Anonym

Normal bidraget er 1289kr pr mdr,og det er kun de 148kr der ikke kan trækkes fra i skat.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.