Regler for børnepenge ved skilsmisse,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2015

Mama85

Yurie skriver:

Åbenbart. Det er jo den kommentar alle reagere på, da det skrevet som den er skrevet(Som ja vi har vundet i lotto, for vi slipper for at bruge mere end 1000kr om månenden)

Jamen, så er jeg en gimpe.. Men ja, det var netop den kommentar ser trickede det hele.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2015

TNBC

Mama85 skriver:

Jamen, så er jeg en gimpe.. Men ja, det var netop den kommentar ser trickede det hele.

Det er vi vist et par stykker af.. Men jeg synes virkelig at den kommentar var barnlig og tja ja overhovedet ikke nødvendig.

Ja, det er billigere at betale børnebidrag...

Anmeld Citér

11. juni 2015

Mama85

Det er vi vist et par stykker af.. Men jeg synes virkelig at den kommentar var barnlig og tja ja overhovedet ikke nødvendig.

Ja, det er billigere at betale børnebidrag...

Det håber jeg sandelig også, jo flere der tager børnenes parti jo bedre  

ja, det er skræmmende at Man kan have den indstilling.." Og det kan trækkes fra i skat", ja bevares, men behøver man at skilte med smålighed i netop denne sammenhæng? Næh..

Er det ikke SF der udregner udfra hvilken indkomst far har, for at fastlåst hvilken sats barnet skal have i børnepenge? For hvis det er som skrevet i tråden at det er mor der har fastsat den, så kan den da gøres lidt højere, forudsat at faderens indkomst. For jeg har en veninde der får 1200,- pr. Barn fra børnenes far, han har en ok lønindtægt, dog ikke hvor han skal betale topskat.

Anmeld Citér

11. juni 2015

TNBC

Mama85 skriver:

Det håber jeg sandelig også, jo flere der tager børnenes parti jo bedre  

ja, det er skræmmende at Man kan have den indstilling.." Og det kan trækkes fra i skat", ja bevares, men behøver man at skilte med smålighed i netop denne sammenhæng? Næh..

Er det ikke SF der udregner udfra hvilken indkomst far har, for at fastlåst hvilken sats barnet skal have i børnepenge? For hvis det er som skrevet i tråden at det er mor der har fastsat den, så kan den da gøres lidt højere, forudsat at faderens indkomst. For jeg har en veninde der får 1200,- pr. Barn fra børnenes far, han har en ok lønindtægt, dog ikke hvor han skal betale topskat.

Ja, at have den tankegang om penge til sit eget barn(ja 1000kr er nok at bruge på mit barn om månenden) Ja, jeg ved godt at moren får bidrag, men det er ikke pengene der provokere mig, det var den måde Ts skrev den kommentar.

Det er åbenbart moren der har sat de 1000kr(hvorfor ved jeg ik)

Men det med det kan trækkes fra i skat, ramte også mit øje.. Hvorfor skal det nævnes? Og synes bare at det var skrevet i en forkert tone.

Anmeld Citér

11. juni 2015

Mama85

Yurie skriver:

Ja, at have den tankegang om penge til sit eget barn(ja 1000kr er nok at bruge på mit barn om månenden) Ja, jeg ved godt at moren får bidrag, men det er ikke pengene der provokere mig, det var den måde Ts skrev den kommentar.

Det er åbenbart moren der har sat de 1000kr(hvorfor ved jeg ik)

Men det med det kan trækkes fra i skat, ramte også mit øje.. Hvorfor skal det nævnes? Og synes bare at det var skrevet i en forkert tone.

Lige præcis  igen, der er ingen grund til at skilte med økonomisk smålighed når det gælder ens barn.

men TS: prøv at tage kontakt til SF og få dem til at regne ud hvor lidt/meget moderen reelt har ret til. For hvis du får en lav løn, så skal du ikke af med 1000,- som moderen har fastsat. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sne190810 skriver:

Orh hold dog vandekande, nogle gimper i er herinde! :-D 

TS, hvis i har barnet 7/7-6/8 kan i godt "slippe" for at betale børnebidrag. Som andre skriver, skal i så bare selv sørge for barnet har tøj m.m. hos jer til daglig brug. 

Ift betaling af institution, så får moderen jo børne- og unge ydelsen hver 3. Måned som burde kunne gå ind og dække en klækkelig del af den udgift, og ellers så lav et økonomisk samarbejde på den front. Medmindre at barnet har friplads.

Udover det/eventuelt så kunne man evt lave en fælleskonto hvor børne- og unge ydelsen blev sat ind, og mor/far kunne gøre brug af de penge til de større udgifter til barnet i løber af året (flyverdragt, sko osv. ting som følger barnet)

På den måde kunne det tænkes at der kunne undgå mindst muligt økomisk uføre mellem forældrerne imellem. Penge er en åndssvag ting at blive uvenner over gennem tiden.  

Ej come on - når der bliver skrevet noget så usympatisk, må man da forvente at folk reagere.

Så må ts(generelt) da også tage ansvar og måske tænke over hvad denne selv skriver og hvordan det kan forstås. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

lineog4

mor:) skriver:

Ej come on - når der bliver skrevet noget så usympatisk, må man da forvente at folk reagere.

Så må ts(generelt) da også tage ansvar og måske tænke over hvad denne selv skriver og hvordan det kan forstås. 

Man kunne også lige spørge: hvad tænker du?

For jeg læste det ikke usympatisk, jeg læste det undrende... Måske fordi jeg læste det ind i min kontekst, hvor jeg tit undrer mig over de der brokker over de betaler børnebidrag og mor (ja det er ofte mor der har børnene mest) lever i sus og dus. 

Og det gik så op for ts at de 1000 kr om måneden rent faktisk er billigt sluppet. Og så endda også kan trækkes fra i skat.

Usympatisk at tænke: billigt sluppet. Joooo men det er det jo. 

Personligt ville jeg hellere selv man skilte økonomien ad, dvs. Betalte børnebidrag. Og det er ikke fordi det er billigere, men fordi jeg nødig ville skulle tage diskussioner om prioriteringer med en ex. Jeg vil hellere kunne bestemme selv om det er en billig frisør og en dyr vinterjakke, eller det er to fritidsinteresser men så tilgengæld genbrugstøj.

Anmeld Citér

11. juni 2015

alenemor42

Standard børnebidrag er omkring 1267 kr om måneden og de ca 1000 kr er fradrags berettiget.

Først hvis man tjener mere end 470.000 om året skal man betale forhøjet bidrag

Kommer det virkelig bag på jer at nogle vil betale mindst muligt selvom det er deres barn?

Pyha hvis i bare vidste hvad folk forsøger for at slippe uden om. Sørgeligt men sandt desværre 

Anmeld Citér

11. juni 2015

lineog4 skriver:

Man kunne også lige spørge: hvad tænker du?

For jeg læste det ikke usympatisk, jeg læste det undrende... Måske fordi jeg læste det ind i min kontekst, hvor jeg tit undrer mig over de der brokker over de betaler børnebidrag og mor (ja det er ofte mor der har børnene mest) lever i sus og dus. 

Og det gik så op for ts at de 1000 kr om måneden rent faktisk er billigt sluppet. Og så endda også kan trækkes fra i skat.

Usympatisk at tænke: billigt sluppet. Joooo men det er det jo. 

Personligt ville jeg hellere selv man skilte økonomien ad, dvs. Betalte børnebidrag. Og det er ikke fordi det er billigere, men fordi jeg nødig ville skulle tage diskussioner om prioriteringer med en ex. Jeg vil hellere kunne bestemme selv om det er en billig frisør og en dyr vinterjakke, eller det er to fritidsinteresser men så tilgengæld genbrugstøj.

Jeg læste det ikke undrende nej. Jeg kan heller ikke se din sammenligning i denne kontekst. For jo det gik op for ts at 1000kr er billigt sluppet - men derfor har ts nu stadig en holdning der hedder: jeg skal slippe så billigt som muligt. Er det ikke det tråden handler om?  

Jeg synes det er latterligt at folk ikke længere kan være uenige på en debatside. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

alenemor42 skriver:

Standard børnebidrag er omkring 1267 kr om måneden og de ca 1000 kr er fradrags berettiget.

Først hvis man tjener mere end 470.000 om året skal man betale forhøjet bidrag

Kommer det virkelig bag på jer at nogle vil betale mindst muligt selvom det er deres barn?

Pyha hvis i bare vidste hvad folk forsøger for at slippe uden om. Sørgeligt men sandt desværre 

Ja det kommer faktisk bag på mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.