Anonym skriver:
Nogen der ved hvad regler er for skilsmisse med barn?
Vi har barnet 6 dage og moren 8 dage.
Skal vi stadig betale børnepenge til moren?
Moren betaler lige nu for dagpleje / børnehave snart, tøj og sko og overtøj, frisør osv.
Skal vi til at betale halvdelen af det hvis nu at vi stopper børnepengene? Har hørt at grænsen til man ikke skal betale børne penge går ved 6/8?
Er der nogen der kender noget til alle de regler?
på statsamtets hjemmeside står der
Hvis forældrene ikke bor sammen og har fælles forældremyndighed, og har barnet boende nogenlunde lige meget, kan en forælder opfylde sin pligt til at forsørge barnet ved enten at betale for nogle af de ting barnet har brug for i sin dagligdag, eller ved at betale børnebidrag til den forælder, hvor barnet har adresse.
og
I kan også søge om ændring eller bortfald af bidraget, hvis andre forhold har ændret sig. Det kan for eksempel være, at barnet nu opholder sig ca. lige meget hos hver af jer, og I begge betaler udgifter til barnets forsørgelse.
så jeg læser det som at I godt kan "slippe for" at betale børnebidrag, men så skal I betale til udgifterne.
Jeg betaler selv for min barns tøj, sko osv. hos os (bor hos sin far) men jeg skal stadig betale børnebidrag til min eks fordi jeg ikke har mit barn ca. 50%
Anmeld
Citér