Regler for børnepenge ved skilsmisse,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Ja altså du har nok ret i at det er billigere at betale børnepenge. Men reglerne er at enten betale 50/50 eller betale børnepenge. Man kan ikke slippe for at betale, bare fordi man har barnet lige meget. 

Tak for svar det var bare det jeg efterlyste

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2015

Loa

Anonym skriver:

Sidder og ryster på hovedet over debatten og hvor meget folk farer op over ordvalg, som egentlig er ment 'i sjov' (og pas nu på med at fare op over det også!)

Jeg ville heller ikke gide skrive igen, hvis det var mig. 

Tag det nu roligt og forstå, at vi ikke kan høre hinandens toneleje eller se hinandens mimik, når vi skriver. Giv dog plads til hinanden i stedet for at være så hurtige på aftrækkeren.

Det er et rent hønsehus, det her!

Hilsen mig, der helt er helt op med at spørge noget som helst herinde, men tillader mig at kigge ind i ny og næ.

Og ja, jeg må give nogen ret: tonen er hård. Giv plads til, at man måske burde have formuleret sig anderledes, at man måske ikke har en god dag, at man kan være forskellige.

Spørgsmålet er reelt nok, de fleste svar har ikke noget med sagen at gøre.

Men husk nu, lige så meget som andre skal slå kold vand i blodet og ikke fare op over hvordan TS skriver, så behøver TS jo heller ikke tage alle svar mega nært 

Anmeld Citér

10. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Nogen der ved hvad regler er for skilsmisse med barn? 

Vi har barnet 6 dage og moren 8 dage. 

Skal vi stadig betale børnepenge til moren? 

Moren betaler lige nu for dagpleje / børnehave snart, tøj og sko og overtøj, frisør osv. 

Skal vi til at betale halvdelen af det hvis nu at vi stopper børnepengene? Har hørt at grænsen til man ikke skal betale børne penge går ved 6/8? 

Er der nogen der kender noget til alle de regler? 

på statsamtets hjemmeside står der 

Hvis forældrene ikke bor sammen og har fælles forældremyndighed, og har barnet boende nogenlunde lige meget, kan en forælder opfylde sin pligt til at forsørge barnet ved enten at betale for nogle af de ting barnet har brug for i sin dagligdag, eller ved at betale børnebidrag til den forælder, hvor barnet har adresse.

og

I kan også søge om ændring eller bortfald af bidraget, hvis andre forhold har ændret sig. Det kan for eksempel være, at barnet nu opholder sig ca. lige meget hos hver af jer, og I begge betaler udgifter til barnets forsørgelse.

så jeg læser det som at I godt kan "slippe for" at betale børnebidrag, men så skal I betale til udgifterne.

Jeg betaler selv for min barns tøj, sko osv. hos os (bor hos sin far) men jeg skal stadig betale børnebidrag til min eks fordi jeg ikke har mit barn ca. 50%

Anmeld Citér

10. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Ja, men det kan jo slet ikke betale sig så 

Det vil være billigere og betale børne penge 1000kr om måneden og få alt betalt, de vokser jo hurtig ud af tøjet de små, samt sport osv kan blive en dyr omgang i forhold til at man kan trække en del børnepenge tilbage i skat. 

Nej det kan ikke betale sig for det er langt dyrere at have et barn end tusind kroner om måneden når alt er inklusiv. 

Derfor kan jeg også nogen gange undres i andre tråde når der klages over at far eller mor betaler tilskuddet og så har den der modtager ikke en gang råd til.....

Man kan sige, hvis man vælger løsningen hvor man slår halvskade skal man også kunne samarbejde, så hver frisør tid, indkøb af vinterstøvler osv ikke skal diskuteres til man er grøn i hovedet. Så på den måde er børnebidraget også "nemmere"

Anmeld Citér

10. juni 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men det her indlæg handler egentlig også bare kun om regler for børnepenge.,?? Prøv og hold jer til emnet  

Det er jo dig selv, der bevæger dig væk fra emnet "regler om børnepenge" i første omgang ved at skrive en kommentar om, hvad der bedst betaler sig for jer. Det er dén kommentar, folk reagerer på - ikke dit spørgsmål. 

Anmeld Citér

10. juni 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mor og meget mere skriver:

Det er jo dig selv, der bevæger dig væk fra emnet "regler om børnepenge" i første omgang ved at skrive en kommentar om, hvad der bedst betaler sig for jer. Det er dén kommentar, folk reagerer på - ikke dit spørgsmål. 

Ja, det tænker jeg også, ts er ðen første der bevæger sig væk fra selve spørgsmålet, men sin kommentar om, hvad der så bedst kan betale sig( og lige frem rækker tunge eller hvad den smiley gør). 

Anmeld Citér

10. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Sidder og ryster på hovedet over debatten og hvor meget folk farer op over ordvalg, som egentlig er ment 'i sjov' (og pas nu på med at fare op over det også!)

Jeg ville heller ikke gide skrive igen, hvis det var mig. 

Tag det nu roligt og forstå, at vi ikke kan høre hinandens toneleje eller se hinandens mimik, når vi skriver. Giv dog plads til hinanden i stedet for at være så hurtige på aftrækkeren.

Det er et rent hønsehus, det her!

Hilsen mig, der helt er helt op med at spørge noget som helst herinde, men tillader mig at kigge ind i ny og næ.

Og ja, jeg må give nogen ret: tonen er hård. Giv plads til, at man måske burde have formuleret sig anderledes, at man måske ikke har en god dag, at man kan være forskellige.

Spørgsmålet er reelt nok, de fleste svar har ikke noget med sagen at gøre.

Men lige så meget som man skal tænke over sine ord når man svarer på indlæg, så må ts også tænke over sine ordvalg

Anmeld Citér

10. juni 2015

sne190810

Orh hold dog vandekande, nogle gimper i er herinde! :-D 

TS, hvis i har barnet 7/7-6/8 kan i godt "slippe" for at betale børnebidrag. Som andre skriver, skal i så bare selv sørge for barnet har tøj m.m. hos jer til daglig brug. 

Ift betaling af institution, så får moderen jo børne- og unge ydelsen hver 3. Måned som burde kunne gå ind og dække en klækkelig del af den udgift, og ellers så lav et økonomisk samarbejde på den front. Medmindre at barnet har friplads.

Udover det/eventuelt så kunne man evt lave en fælleskonto hvor børne- og unge ydelsen blev sat ind, og mor/far kunne gøre brug af de penge til de større udgifter til barnet i løber af året (flyverdragt, sko osv. ting som følger barnet)

På den måde kunne det tænkes at der kunne undgå mindst muligt økomisk uføre mellem forældrerne imellem. Penge er en åndssvag ting at blive uvenner over gennem tiden.  

Anmeld Citér

10. juni 2015

Mama85

Farer man op og er en gimpe hvis han ytrer sin mening? TS kommentar om hvad der bedst kan svare sig økonosik, er jo helt i vejret. Det er børnepenge som går til barnet, som bliver nævnt med en træls og grådig tone. Børnepenge som går til et uskyldigt barn som ikke selv har valgt at blive skilsmissebarn.

for helt ærligt, hvor langt rækker 1000,-? Ikke ret meget.

Anmeld Citér

10. juni 2015

TNBC

Mama85 skriver:

Farer man op og er en gimpe hvis han ytrer sin mening? TS kommentar om hvad der bedst kan svare sig økonosik, er jo helt i vejret. Det er børnepenge som går til barnet, som bliver nævnt med en træls og grådig tone. Børnepenge som går til et uskyldigt barn som ikke selv har valgt at blive skilsmissebarn.

for helt ærligt, hvor langt rækker 1000,-? Ikke ret meget.

Åbenbart. Det er jo den kommentar alle reagere på, da det skrevet som den er skrevet(Som ja vi har vundet i lotto, for vi slipper for at bruge mere end 1000kr om månenden)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.