Gode ideer.. Søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

I princippet kan jeg godt forstå dig. Må ikke være fedt at se han har fravalgt et/flere af sine børn og så vælger at få et nyt.

Vil han heller ikke se dig?

Mon ikke du bare skal droppe kontakten til ham helt og så fortsætte dit eget liv uden ham. Lyder som om han skaber mere negativt i dit liv end positivt.

Tak.. Lige hvad jeg føler! Hvordan kan han sætte et nyt barn verden, når han ikke engang magter dem han har. 

Vi har haft minimal kontakt i et par år, hvor jeg prøvede at stabilisere vores forhold, men hver gang jeg ringede var bare fjern osv. Og det var aldrig ham der tog kontakt. Så lagde jeg bolden hos ham og der gik ca. 3 mdr. Mellem hver kontakt. 

Hans side er familien er udelukkende skuespil.. Tys tys.. feje ind under gulvtæppet... Det snakker vi ikke om! Det er jeg blevet for gammel til at ville underlægges og jeg synes der skal siges det som bør blive sagt. Min fat er meget konfliktsky, så jeg tror det er derfor han undgår mig- fordi han godt ved at han er på dybt vand- og at jeg ikke længere holder mig tilbage.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

8. juni 2015

Anonym trådstarter

CarinaSB skriver:

Hvorfor ikke bare vælge at cutte kontakten? jeg tænker i stedetfor at lige lave rav i den inden? jeg tænker på hvis nu du om et par år fortryder så kan det jo være at din far vælger at sige " nix du for det du gjorde kan ikke tilgives" Hvad vil du så gøre?

Og at du selv lige har mistet er jo forfærdeligt .. men hvorfor skal det gå udover dem? det forstår jeg altså virkelig ikke :/

Det ville være ærgerligt, men jeg må accepterer hvis det er hans valg. 

Anmeld Citér

8. juni 2015

loop

Anonym skriver:

Han er så meget under tøflen, at det er synd. Han må ingenting og hun bestemmer ALT. Men jeg ved også kan  godt at han bare selv kunne sige fra, hvis han havde nosser nok. 

Du skriver "han må ingenting". Jo han må, og hvis han ville det nok, gjorde han det.

Jeg forstår godt det gør ondt, at blive valgt fra. Men måske tiden er til at acceptere, at det er sådan det er/at det er sådan han har valgt det skal være, i stedet for at trække pinen i langdrag.

Jeg forstår også godt at du ikke længere vil holde alt hemmeligt, og hvis der er ting din far har behov for bliver holdt hemmelige, bør han holde det for sig selv. Jeg synes ikke han kan være bekendt at bede jer andre om at være tavse som han selv. Hvordan reagerer han og resten af familien de gange hvor du har fortalt noget der var tys-tys?

Hvis der er noget du har behov for, der kommer ud i det åbne, så synes jeg du skal fortælle det på et tidspunkt, hvor det virker naturligt at sige det, hvor det passer ind i samtalen.Jeg tror man skal passe på med at lade bomber springe, der kan flyve splinter i alle retninger. -Også retninger man slet ikke havde forudset.

Anmeld Citér

8. juni 2015

Sissel

HAN har valgt hende.. Så uanset hvor meget du hader hende og hvor stor en ko du synes hun er, er hun stadig hans valg.. Han har valgt dig/jer fra og hende til.. Brug dit krudt på at slikke dine sår og komme videre. Det er nyttesløst at bruge så meget energi på ham/hende, og på at gå og være vred og såret og forurettet.. 

Så kan du kalde ham en tøffelhelt alt det du vil, men når det kommer til stykket, er det nu engang det han har valgt for sit liv. Og du blir nok nødt til at acceptere det, og så komme videre med dit liv. Og så må du i mellemtiden gøre op med dig selv, om du vil være der for ham, hvis han kommer til fornuft.

Anmeld Citér

8. juni 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

At jeg lige selv har mistet, gør da at det netop er endnu sværere at håndtere deres graviditet... 

Du bliver da hverken mere eller mindre gravid af at de skal have et barn? 

Anmeld Citér

8. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

At jeg lige selv har mistet, gør da at det netop er endnu sværere at håndtere deres graviditet... 

Søde du. Jeg læser en masse bitterhed både over for din far, hans side af familien og ikke mindst den nye kone og ja så det faktum at du selv har mistet.

Du får vreden ud, måske du så også kan smide bitterheden langt væk, for sådan en bitterhed æder en op inde fra.

Med hensyn til buketten, mon ikke de klarer den. Hvis de holder af dig, så kan de rumme også det.

Jeg har ikke ondt af dem, men af dig der føler dig fravalgt af din far og lige selv har mistet.

Jeg vil ikke give dig gode råd selvom min sorte humor nok kunne finde på noget. Men jeg vil råde dig til at bekæmpe bitterheden, den skal sgu ikke have lov at vinde...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.