Jeg kan godt have en tendens til noget i retning af din mand, ikke at jeg lige hakker ned på mad og jeg er nok heller ikke decideret barnlig, men det der med at ville bestemme og håne hvis det ikke bliver gjort godt nok efter min mening.
Jeg blev heldigvis selv opmærksom på det efter mit første længerevarende forhold, hvor jeg endte med at miste al respekten for min kæreste fordi han altid føjede mig. Senere "faldt jeg i" igen med en veninde, hundsede rundt med hende.
Jeg kan ikke helt selv se det mens det står på, men heldigvis blev jeg lidt klogere for hver gang, så da jeg mødte min mand sagde jeg direkte til ham at han aldrig måtte acceptere en sådan opførsel fra min side. Når vi skændes siger han at jeg stadig gør det (taler nedladende til ham), men jeg kan eller vil ikke se det. Heldigvis har han temperament så jeg får også en røffel en gang imellem - det er med til at bevare min respekt for ham.
Jeg ved ikke om det er 100% det samme, men vil sige at hvis du ikke siger fra, så forsvinder respekten og så kommer der foragt istedet. Og så kører han endnu hårdere på dig fordi han synes du er et skvat.
Anmeld
Citér