Hvor gamle er Jeres bedsteforældre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har alle mine bedsteforældre. Min farmor og farfar er i starten af 70'erne. (under 75, men jeg kan desværre ikke helt huske hvor mange)...
De er underskønne og jeg elsker dem  De er desværre lidt slidt, af mange års hård arbejde, fra de var 13-14 år. Jeg ville ønske jeg kunne sylte dem og gemme dem for evigt  Men jeg må bare nyde dem, så længe det kan lade sig gøre

Min mormor og morfar er lige omkring 75 år. Jeg ser dem ikke af flere grunde. Men de lever.

Mine older døde fra de var et par og 80 til sidst i 90'erne... Så vi har en rimelig god statestik for at leve længe.

Jeg glæder mig ikke til jeg en dag skal begrave nogen af mine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

LauraLW

Eva skriver:

eller hvor gamle blev de??

Min morfar døde i onsdags og jeg synes jo han blev gammel med en alder på snart 89år.
Min farfar døde for 1½ år siden, han blev 87 år...begge de to døde af alderdom...eller det der nu kommer når man bliver gammel.
Min mormor var kun lige blevet 70 år da hun døde for 11 år siden...dejlige smukke kvinde som bare var slidt af at have født 9 børn på 11 år fra hun var 18-29 år...så hendes krop sagde bare stop..sørgeligt og min morfar har savnet hende hver evig eneste dag.
Min farmor er en sej og åndsfrisk gammel dame på snart 91 år og hun bor selv og klarer sig selv...ved det lyder grimt, men hun blomstrede efter min farfar døde....selvom hun er ensom...øv...min dårlige samvittighed..må besøge hende i morgen.
Mærkeligt jeg kun har hende tilbage...
Hvad med Jer andre...hvor mange har I tilbage og får I besøgt dem det i burde..
KNus Eva...som stadig ikke ved om hun tager til bisættelse...svært.

min morfar er 92, min mormor er 91, og min pap-farmor er vist i slutningen af 80'erne :-)

Laura

Anmeld

14. september 2009

Kaufie

Min bedstefar (farfar) var den første, der gik bort lidt før hans 90 års fødselsdag. Jeg var 10 og vi havde planlagt 100 års fødselsdag sammen - det nåede vi så ikke.

Min bedstemor blev 83 - godt slidt af at have født 12 børn på 16 år .

Min mormor døde efter en dag, hun selv betegnede som "den bedste i lang tid". Hun sov stille ind da min morfar var på vej iseng. Hun blev 76.

Min morfar blev 10 år ældre på et år efter min mormors død - han anede jo ingenting om madlavning og tøjvask - så min mor og far, som bor i samme by, hjalp ham meget. De sidste 10 år af hans liv spiste han stort set HVER dag  hos mine forældre. De har virkelig taget sig godt af ham - selvom det til tider har været hårdt for dem som par. Det sidste år af hans liv boede han hos mine forældre. Kræften havde haft sit tag i ham, han var blevet erklæret rask, men så kom den igen - uden nåde. Han blev 92 og døde omgivet af sine 4 børn med ægtefæller

God tråd, der minder mig om hvor heldig jeg er at have kendt alle disse dejlige mennesker, der jo er skyld i, at jeg er til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.