Hvor gamle er Jeres bedsteforældre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2009

vatten

Jeg har kun min mormor, og hun er 76 Min bedstefar er ikke min mors bio-far, men han er knapt 70 mener jeg.

Min fars mor døde da min far var 3 år- jeg ved ikke, hvor gammel hun blev. Min farfar døde af kræft, da han var et par og treds.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg har været ufattelig heldig at have alle mine bedsteforældre meget tæt inde på livet. Samtidigblev de indbyrdes venner, og har altid fejret f.eks. jul med dem alle.

Min farmor døde, da jeg var 8 i 1989. Hun blev 59, og døde af brystkræft, som hun kæmpede mod i 5 år.

Min farfar døde i 2003, og blev 73. Han faldt bare om en dag, under en gåtur med min mormor og morfar - en ufattelig smuk majdag faktisk. Han var superfrisk, gik, løb og cyklede stadig, ordnede alt på sit hus selv osv. Absolut ikke en, der barefalder om. Men det gjorde han så.

Min mormor er pt. 78. Hun skal herfra indenfor en ret kort tidshorisont. Hun har lige fået konstateret lungekræft med spredning til lever og galdeblære. Det knuser mit hjerte hver dag - hun er muligvis gammel, men der ville have været mange gode år i hende endnu. Og ingen fortjener at dø af den sygdom. Jeg håber, at hun sover stille ind en nat, inden sygdommen æder hende helt op.

Min morfar er 81, og lever med nogle småskavanker fra sin alder. Han kommer jævnligt og ordner have for os, så han er stadig i fuld gang. Når min mormor er væk, tror jeg han dør af savnet.

Jeg har meget med min mormor og morfar at gøre. Ser dem mindst en gang om ugen, og snakker med dem om mange ting. Serdem mere, end min egen mor - og Caroline har et tættere forhold til dem, end til nogen af sine bedsteforældre. Så lige meget hvilken alder de når, vil jeg mangle dem ufatteligt i mit liv, når de er væk. Ligesom jeg savner min farfar hver dag, og er rigtig ked af, at han ikke nåede at møde Caroline, som ville være hans første oldebarn. Han havde været så stolt.

Anmeld

12. september 2009

Ox.

eller hvor gamle blev de??

Min morfar døde i onsdags og jeg synes jo han blev gammel med en alder på snart 89år.
Min farfar døde for 1½ år siden, han blev 87 år...begge de to døde af alderdom...eller det der nu kommer når man bliver gammel.
Min mormor var kun lige blevet 70 år da hun døde for 11 år siden...dejlige smukke kvinde som bare var slidt af at have født 9 børn på 11 år fra hun var 18-29 år...så hendes krop sagde bare stop..sørgeligt og min morfar har savnet hende hver evig eneste dag.
Min farmor er en sej og åndsfrisk gammel dame på snart 91 år og hun bor selv og klarer sig selv...ved det lyder grimt, men hun blomstrede efter min farfar døde....selvom hun er ensom...øv...min dårlige samvittighed..må besøge hende i morgen.
Mærkeligt jeg kun har hende tilbage...
Hvad med Jer andre...hvor mange har I tilbage og får I besøgt dem det i burde..
KNus Eva...som stadig ikke ved om hun tager til bisættelse...svært.

Jeg har kun min elskede mormor tilbage ...

Farfar døde da min far var 3 grundet hjerteproblemer, så ved ikk hvor gammel han ville have været
Farmor mistede jeg for 2 år siden, der var hun 86, pga sygehuset!!!
Morfar mistede jeg sidste år, han var 62, grundet hans tidligere alkoholmisbrug ...
Og min dejlige mormor er 63

Anmeld

12. september 2009

Mor.sander

Min min morfar døde i 94, der var han 67 år, min papfarfar i 96, der var han 86 år, min farmor i 05, i en aldre af 90 år. Min rigtigt farfar er lige blevet 94 år, han er dog efterhånd, dybt sinil pga. hans almsimers(staves) og hans kone min papfarmor er 92 år. Min mormor lever også i bedste velgående hun er 76 år.

Anmeld

12. september 2009

Becks

Min farfar har jeg aldrig kendt, da han doede da min far og onkel var i 20'erne, min farmor blev gift med ham som jeg altid har kendt som farfar, men af visse aarsager snakker jeg ikke med ham mere, men ved han lever endnu og naermer sig de 100..

Min elskede farmor doede da jeg var 14, det var et haardt tab for mig... Jeg har altid vaeret farmors pige og kom der hveranden weekend og overnattede... Hun fik konstateret lungekraeft i Juli 97 og doede i August 97 2 uger efter sin 80 aars dag 

Min morfar doede i slutningen af 1970'erne nogen og 80 aar gammel...

Min mormor doede i 2003 i en alder af 95, hun boede i Randers, saa saa hende ikke saa tit, men i alle mine skoleferier boede jeg hos hende paa plejehjemmet.

R.I.P allesammen

Anmeld

12. september 2009

FrkC

Min mormor døde før jeg blev født, så ved faktidsk ik hvor gammel hun blev..  Min morfar er vist nok ca 75.. Vi har ik rigtig kontakt til ham mere, han er Manio Deppressiv (staves?) Og har ik lyst til anden kontakt end lidt til min mor..
Min bedstefar døde af en blodprop da jeg var et år gammel. Han blev vist nok 57 år.. Min bedstemor er lige blevet 71..

Anmeld

12. september 2009

helora

Min morfar døde da jeg var 12 og min farfar, da jeg var 14 (på samme dato - mystisk). De var begge kun sidst 60'erne. Jeg har savnet dem begge meget. Min mormor og farmor lever stadig og fylder begge 90 næste år. Kvinderne i min familie bliver generelt oldgamle.

Anmeld

12. september 2009

FrkT

Min morfar døde i 1998 - få uger efter han var fyldt 70 år. Han døde af modermærkekræft, og havde været helbredt én gang, men det var så kommet tilbage, og vi var forberedte på at han skulle dø (dog hårdt alligevel).

Min mormor (mit store idol, min helt) døde også i 1998. Hun var 67 år, og døde præcis 5 uger efter min morfar var død (FØJ det var hårdt). Hun døde af to blodpropper i lillehjernen. Og hun kæmpede så meget for sit liv, og levede over to uger mere end de sagde var muligt. Min elskede mormor

Min farmor døde i 2006 af en hjerneblødning, så det var vi heller ikke forberedt på, og min farbror og faster valgte at slukke for respiratoren før min far overhovedet havde fået at vide at hun havde fået en hjerneblødning (vi bor i Jylland, og min farmor og farfar boede på Lolland - farfar gør stadig). Hun blev 83 år.

Min farfar lever stadig, og bliver 88 år her i denne måned. Han er dog gammel og træt og helt udmagret, fordi han ikke vil spise, så tror desværre ikke han har mange år tilbage. Dog troede vi alle vi ville miste ham først af alle, for han har haft flere blodpropper i hjertet - fik faktisk den første af dem den dag jeg blev født for 23 år siden, og endda i samme minut  Men overlevede.

Anmeld

12. september 2009

wamse

Min højt elskede farfar(kaldte ham kun bedste) døde 3 dage efter min 12 års fødselsdag. Han behandlede mig som en prinsesse, og kaldte mig altid for blomsternavne. Han var der altid og beskyttede mig, når det var rigtig slemt hjemme hos os. Jeg fik en 10 kr. seddel af ham lige før han døde, og jeg har den stadig. Han blev 63
Min farmor døde for 3 år siden, hun blev 70. Jeg havde ingen videre kontakt med hende, og har aldrig haft det.
Min morfar og mormor er henholdsvis 90 og 80 år gamle. Min morfar har indtil for 3 år siden, SELV passet deres gård. Nu er han indenfor de sidste 6 mdr blevet meget senil, og genkender os ikke mere Min mormor er en sej gammel dame, der har født 9 børn. Hun er frisk & jeg er stolt over at være hendes barnebarnJeg er den ældste barnebarn ud af 20-21 stykker, ved ikke helt hvor mange vi er efterhånden

Anmeld

12. september 2009

Tina2

Jeg har min morfar....... Han bli'r 86 i næste måned og er frisk:-) Han danser folkedans med sin veninde 2 gange i ugen og bowler med vennerne 1 gang i ugen....

Min mormor døde DESVÆRRE da jeg var 17 år... Helt fantastisk kvinde og jeg savner hende meget.... Hun havde kræft i tyktarmen. Hun var kun knap 71 år....

Min farmor døde da min far var 14 år, så hende har jeg jo så aldrig kendt, min farfar døde i '87, ham havde jeg ikke et tæt forhold til, det har jeg altid haft til min mormor og morfar.

Filuca er utrolig glad for sin oldefar og laver små ting til ham i børnehaven og vedlægger små sedler hvor der står hun elsker ham, eller at hun synes han skal ha den her (fx en perleplade) fordi han er verdens sejeste oldefar til at bowle:-)

Besøger ham jævnligt når vi er i Thisted og tit er han også inviteret ud til frokost når vi er hos mine forældre der:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.