Hvor gamle er Jeres bedsteforældre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.397 visninger
43 svar
0 synes godt om
12. september 2009

Honningblomst

eller hvor gamle blev de??

Min morfar døde i onsdags og jeg synes jo han blev gammel med en alder på snart 89år.
Min farfar døde for 1½ år siden, han blev 87 år...begge de to døde af alderdom...eller det der nu kommer når man bliver gammel.
Min mormor var kun lige blevet 70 år da hun døde for 11 år siden...dejlige smukke kvinde som bare var slidt af at have født 9 børn på 11 år fra hun var 18-29 år...så hendes krop sagde bare stop..sørgeligt og min morfar har savnet hende hver evig eneste dag.
Min farmor er en sej og åndsfrisk gammel dame på snart 91 år og hun bor selv og klarer sig selv...ved det lyder grimt, men hun blomstrede efter min farfar døde....selvom hun er ensom...øv...min dårlige samvittighed..må besøge hende i morgen.
Mærkeligt jeg kun har hende tilbage...
Hvad med Jer andre...hvor mange har I tilbage og får I besøgt dem det i burde..
KNus Eva...som stadig ikke ved om hun tager til bisættelse...svært.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2009

BinaMor

min bedstemor blir 65 og min bedste far blir 69.. de kører stadig rundt på motorcykler med nummerplade over de er oldeforældre til 3

min farfar og farmor døde omkring midt i 70 erne.

Anmeld

12. september 2009

Honningblomst

sabina22 skriver:

min bedstemor blir 65 og min bedste far blir 69.. de kører stadig rundt på motorcykler med nummerplade over de er oldeforældre til 3

min farfar og farmor døde omkring midt i 70 erne.

Åh, du er jo også så ung.. dejligt de også er unge endnu så.
Min mormor blev mormor da hun var 36 år og olde som 60 årig...bare så synd hun ikke fik lov at opleve alle dem der kom efter hende og som ikke var blevet uden hende...25 børnebørn og 25 oldebørn(indtil videre)...
Knus Eva..

Anmeld

12. september 2009

oo

min mormor blev 73 i torsdags og min morfar er 78.... de er sådan nogle rigtige bedsteforældre, der ikke laver hurlumhej længere, men som rejser en del...til Mallorca hvor de har fast ferielejlighed og kender alle tjenerne
Jeg har et rigtig godt forhold til min mormor, der ikke er min biologiske mormor, men som har været der altid. Hun er helt fantastisk og vi mailer sammen hele tiden. morfar derimod nægter at lære at tænde for computeren og da han fik en mobiltlf, gemte han den i kælderen og skældte os ud hver gang han hørte der var kommet en sms på den . Han er mand af den gamle skole og det clasher jo temmelig ofte med hans feministiske barnebarn (aka mig), så der har været nogle interessante meningsudvekslinger gennem årene!

min farmor døde da hun var 69 af astma...der var jeg teengaepige og fuldkommen knust. hun var helt vidunderlig, sådan en dame, der ikke talte ned til en fordi man var barn. Hun læste alle mine historier da jeg ville være forfatter som barn og brugte meget lang tid på at forstå dem og komme med konstruktiv kritik. Min farfar har aldrig rigtig sagt mig noget....han tullede altid rundt for sig selv og da min farmor døde forsvandt han ud af vores liv sammen med min far og hele hans familie. han er vist midt i firserne nu. han har fået amputeret begge ben pga sukkersyge, men storryger stadig

Anmeld

12. september 2009

ekzunz

Min morfar døde da jeg var ca. 1 år, jeg kan ikke helt huske hvor gammel han blev, men det var vist 70-75 år. Min mormor døde i 1994 hun blev 82 - hun fik en blodprop, farfar døde i 1996 i en alder af kun 73. Han havde kræft og det kom hurtigt og pludseligt. Ham savner jeg stadig af og til.

Så jeg har kun min farmor tilbage. Hun er nu 85 og har svær alzheimers. Hun bor stadig i egen bolig, da hun desværre har gode dage når kommunen kommer for at tjekke om hun kan klare sig selv. Og de vælger konsekvent at overhøre familiens fortællinger om at hun ikke får mad, går hjemmefra osv. osv.
Jeg har den sorteste samvittighed over ikke at se hende mere, men hun bor i Næstved - jeg ved Hillerød - og hun aner efterhånden ikke hvem vi er mere...

Anmeld

12. september 2009

NaFe

Ja mine bedsteforældre er 62-64-70 og 75..... Så har vi olderne en på 86 og en på 89, begge stadige friske og går til diverse ting som gym og dans....tror da også de hænger ved et par år endnu....

Anmeld

12. september 2009

Mie A

Jeg ved det desværre ikke - da jeg ikke har kontakt med nogle af dem. Ved dog at min morfar og farfar er døde - men hvor gamle de blev, ja, det aner jeg ikke.

Anmeld

12. september 2009

Halbschön

Eva skriver:

eller hvor gamle blev de??

Min morfar døde i onsdags og jeg synes jo han blev gammel med en alder på snart 89år.
Min farfar døde for 1½ år siden, han blev 87 år...begge de to døde af alderdom...eller det der nu kommer når man bliver gammel.
Min mormor var kun lige blevet 70 år da hun døde for 11 år siden...dejlige smukke kvinde som bare var slidt af at have født 9 børn på 11 år fra hun var 18-29 år...så hendes krop sagde bare stop..sørgeligt og min morfar har savnet hende hver evig eneste dag.
Min farmor er en sej og åndsfrisk gammel dame på snart 91 år og hun bor selv og klarer sig selv...ved det lyder grimt, men hun blomstrede efter min farfar døde....selvom hun er ensom...øv...min dårlige samvittighed..må besøge hende i morgen.
Mærkeligt jeg kun har hende tilbage...
Hvad med Jer andre...hvor mange har I tilbage og får I besøgt dem det i burde..
KNus Eva...som stadig ikke ved om hun tager til bisættelse...svært.

Min farmor var den første der døde, og hun døde tilbage i 1997... Hun blev 71 år.. Dernæst døde min elskede morfar (jeg var hans første barnebarn og jeg har altid været morfars pige) i 2002 efter 2 måneders sygdom.. Han blev 62... Helt klart det dødsfald der tog hårdest på mig.. Det største for ham var at jeg skulle blive mor.. Og nu er jeg så gravid, og tænker på ham rigtig tit, og tænker på hvor stort det ville ha været for ham.... Min farfar var den næste der døde i 2004, 81 år gammel... Han var blevet meget dement efter min farmors død, så det var kun godt for ham at han fik fred...

Nu har jeg min mormor tilbage, som lige er blevet 80.. Vi havde altid troet at hun ville dø før min morfar fordi hun er 11 år ældre og fordi hun altid har skræntet lidt.. Efter min morfars død er hun blevet rigtig aktiv og deltager i mange ældre aktiviteter - på trods af hun går meget dårligt og har en slem astma.. En par gode citater fra hende :
Forrige sommer havde hun været på ældre ferie.. Hun er på det tidspunkt lige begyndt at gå med rollator.. Så siger hun da hun kommer hjem. " Ej, de blev nødt til at køre mig rundt i kørestol den ene aften på ferie".. Sagde til hende at det skulle hun da ikke være ked af.... Så siger hun med et smil " Det var fordi jeg havde drukket alt for mange baileys"
Hun bor i eget lille hus men er tit i et aktivitetscenter på det lokale plejehjem.. Så havde hun sidste sommer været dernede en dag... Og som hun selv sagde.. " Jeg skulle sørge for at de gamle fik nok vand at drikke i varmen".. Der grinede vi lidt, for hun er jo heller ikke helt selv ung længere..

Men nu rammer min dårlige samvittighed mig.. Ser hende lidt for sjældent.. Jeg bor et godt stykke fra hende, og har ikke bil eller kørekort... Og offentlig transport er virkelig noget bøvl derud... Dårlig undskyldning for mig der burde se min dejlige mormor noget mere!!!

Anmeld

12. september 2009

LineD

Jeg har desværre ingen mere.

Morfar blev 55 år, druknede da deres kutter blev sejlet ned om natten af en cruiser
Mormor blev 64 år, døde af kræft.

Farmor blev 74 år, døde af "alzheimer/demes" - gav op til sidst.
Farfar blev 96 år gammel, døde af alderdom. - Han gad ikke livet mere til sidst.

Anmeld

12. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Min morfar døde da jeg var 3 han blev 83
min mormor døde da jeg var 6.. hun havde svær leddegigt og "døde af smerter" kort før sin 80 års fødselsdag

min farfar døde da jeg var ung teenager (ham havde jeg ikke ret meget med at gøre) han havde gennem årene en masse hjerneblødninger og var ikke menneske til sidst. Ved faktisk ikke hvor gammel han blev...

min elskede farmor døde i efteråret 2005 og blev næsten 93! hun var den sejeste dame i verden, boede alene og klarede sig selv (hun blev skilt fra min farfar da hun var omkring 50 og har klaret sig selv siden). Hun løb hvis hun var ved at komme for sent til bussen og døde lykkelig, af alderdom
Sådan vil jeg blive gammel hun er savnet hver eneste dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.