Hvor gamle er Jeres bedsteforældre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2009

Betina88

Min mormor fylder 71 til næste år .. Min morfar var noget med 69 eller sådan noget da han døde af kræft .. Han døde så i 2002 nogle par måneder før min konfirmation ,..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2009

Harfeletten

min farmor døde lille juleaften 1988 - Jeg var kun 1 år gammel, så kan ikke huske hende, og hun er også røget ind og ud af min fars liv - Hvad hun døde af ved jeg heller ikke og ved ikke hvor gammel hun blev.

Min farfar døde i 1992, husker ham svagt, men har hørt en masse dejlige historier om ham. - Han blev desværre gammel af sind, alt for tidligt, og døde af det. Han blev 67 år gammel.

Min bonus bedstefar døde i 2000. Frisk, gammel mand på 74 år, som var på ferie i Venedig - Da de så var på vej ud på en bådbro faldte han om og døde. Grunden til døden er uvis. 
"Se Venedig Og Dø !"

Min bonus bedstemor lever stadig. Hun er 80år gammel, og er dybt senil. Mine forældre siger at det kun går ned af bakke. Vi (børnebørn & oldebørn) besøger hende kun ved højtider - Hun kan ikke kende os - Hun aner ikke hvem vi er.

Min højt elskede mormor &  morfar lever i bedste velgående og er hhv. 72 og 74 år gamle. Dog har min morfar lidt sukkersyge og en dårlig hofte, men ellers intet der.
Min mormor er mit store idol - Jeg ser virkelig op til den kvinde. Der er ikke det hun ikke kan. Dog ved jeg også at hvis hun dør, går der ikke længe før min morfar dør af savn.
Deres ældste barnebarn (min søster) er 34 år gammel, og det ældste oldebarn er 14 år gammel

Den dag min mormor og morfar er væk, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Den dag vil jeg miste en del af mig selv.

Anmeld

13. september 2009

Maise

Min morfar døde da han var 48, året før jeg blev født, af en blodprop grundet en eksplosion har var udsat for på novo nordisk i 1978. Min Farfar døde som 49 årig to år før jeg blev født i 1977, han var dødalkoholisk og døde som følger heraf. Min farmor døde i 1999, hendes alder husker jeg ikke, grundet komplikationer af svær diabetes og astma. Min mormor lever stadig og er en 76 årig frisk dame der klarer sig selv og som min mor og jeg har et meget tæt forhold til. Hun glæder sig til at blive oldemor.

Anmeld

13. september 2009

Lise

Jeg har farfar tilbage. Han er 88 år gammel and still going strong!  

Min farmor døde på vej hjem fra arbejde på bagsædet af en bil af hjertestop da hun var 53 (tror jeg), min bedstemor døde af diverse livstilssygdomme da hun var 73 og bedstefar døde 2 år efter da han var 75. Han var maniodepressiv, dement og alkoholiker, og kunne ikke undvære bedste, og han kunne ikke finde ud af at begå selvmord, fortalte han surt en dag, så det endte med at han gik i sultestrejke - Og så døde han endelig.

Anmeld

13. september 2009

Misjelle

Eva skriver:

eller hvor gamle blev de??

Min morfar døde i onsdags og jeg synes jo han blev gammel med en alder på snart 89år.
Min farfar døde for 1½ år siden, han blev 87 år...begge de to døde af alderdom...eller det der nu kommer når man bliver gammel.
Min mormor var kun lige blevet 70 år da hun døde for 11 år siden...dejlige smukke kvinde som bare var slidt af at have født 9 børn på 11 år fra hun var 18-29 år...så hendes krop sagde bare stop..sørgeligt og min morfar har savnet hende hver evig eneste dag.
Min farmor er en sej og åndsfrisk gammel dame på snart 91 år og hun bor selv og klarer sig selv...ved det lyder grimt, men hun blomstrede efter min farfar døde....selvom hun er ensom...øv...min dårlige samvittighed..må besøge hende i morgen.
Mærkeligt jeg kun har hende tilbage...
Hvad med Jer andre...hvor mange har I tilbage og får I besøgt dem det i burde..
KNus Eva...som stadig ikke ved om hun tager til bisættelse...svært.

Her har jeg ingen bedsteforældre tilbage, alle er døde inden de nåede at fylde 60, hvilket jeg synes er alt alt for tidligt. Nu nager det mig lidt da min mor jo nærmer sig den alder ... må bare for at vi ikke går væk så tidligt som de andre.

Min mand har til gengæld alle sine bedsteforældre tilbage og de nærmer sig efterhånden de 80 år, det er skønt at se dem blive oldeforældre .

Anmeld

13. september 2009

TbCp

Eva skriver:

Min morfar døde i onsdags og jeg synes jo han blev gammel med en alder på snart 89år.
Min farfar døde for 1½ år siden, han blev 87 år...begge de to døde af alderdom...eller det der nu kommer når man bliver gammel.
Min mormor var kun lige blevet 70 år da hun døde for 11 år siden...dejlige smukke kvinde som bare var slidt af at have født 9 børn på 11 år fra hun var 18-29 år...så hendes krop sagde bare stop..sørgeligt og min morfar har savnet hende hver evig eneste dag.
Min farmor er en sej og åndsfrisk gammel dame på snart 91 år og hun bor selv og klarer sig selv...ved det lyder grimt, men hun blomstrede efter min farfar døde....selvom hun er ensom...øv...min dårlige samvittighed..må besøge hende i morgen.

Min elskede mormor døde da jeg var 16 år gammel. Hun blev kun 62!!!
Min morfar døde ugen op til Livas barnedåb i januar 2008. Han blev lige godt 75 eller 76.

MIn farmor og farfar lever endnu, men jeg aner ikke hvor gamle de er, ser dem ikke.

Min mands farmor er over 90 nu og bor stadig i sit eget hus, alene, hun har dog hjemmehjælp hver dag.
Hun er fuldstændig klar i sot hoved. Liva er oldebarn nummer nogen og 20 og hun kan alle navne på børn/børnebørn/oldebørn og ved hvor de "hører til".
Hun er sådan en dame der mister lysten til livet hvis hun nogensinde kommer på plejehjem.
min mands mormor var blevet virkelig dement og døde også ugen op til Livas barnedåb.

Anmeld

13. september 2009

Sweet1978

Bedsteforældre hvad er det  ?? Det er da noget mine børn har...

Nej spøg til side. Men, den sidste af mine døde for mange år siden i 1998 (mormor Vera) morfar døde 7-8 år før det farmor og farfar har jeg aldrig kendt de døde før jeg blev født.

Lidt trist

Anmeld

13. september 2009

KarinaIda

Min morfar er 84 år og har det ikke alt for godt mere(alderdom). Min ene mormor er 70 år men ved ikek hvordan hun har det, da jeg ikek har set hende de sidste 10 år, hun har sagt sine eneste tre børnebørn og oldebørn fra. Min anden mormor er 82 år, lever i bedste velgående, så godt som man nu kan når alderdommen har meldt sig.

MIn farmor er 76 år, og har det ikke ret godt mere, hun bruger ilt døgnet rundt, og er blevet en lidt gnaven kvinde, men tilgengæld begyndt og vise sine følelser meget mere... Min farfar er 79 år, og han er jordens mest gnavne mand jeg nogensinde har mødt..

Nej, jeg besøger nok ikke mine bedste forældre så tit som jeg burde gøre det, men føler bare ikek tiden er til det, og har så dårlig samvittighed over det.

Min kæreste har sin farmor tilbage og hun er 94 år, og har indtil for nyligg levet i bedste velgående, men nu har alderdommen virkelig sat sit præg på hende, så nu er det gået meget ned af bakke for hende den sidste måneds tid...

Så ja, det var vores bedsteforældre!!

Anmeld

13. september 2009

Vingummien

Eva skriver:

Bedstemor 79 år
Farfar 89år
Farmor 87år

Bedstefar døde da han var 67år af forkalkning.

Nej får dem nok ikke besøgt som man egentlig burde. Min farmor har jeg aldrig kunne med, er sådan set det sorte får på min fars side, altså ikke min fars mening,  men resten af hans familie.
Emil er jo opkaldt efter min farfar, men ser ham ikke så tit da jeg jo ikke kan med min farmor, men vi har sådan en slags forståelse og ved at vi holder af hinanden osv.
Min bedstemor ser jeg i hvert fald engang om måneden men er ikke altid sjovt at besøge hende da hun er blevet meget gammel og lidt forvirrende, ved godt at man skal være forstående men kan godt nok være svært, og er kun blevet værre efter min onkel døde i februar. Og så er hun selv syg. Er forresten blevet indlagt i nat.

Inden min bedstefar døde (jeg må ha været 13 år) sov jeg ved dem hver weekend og var tit inde ved dem i hverdagen også, cyklede selv, men da han døde blev det aldrig det samme igen, og der begyndte det allerede at blive mindre besøg fra min side af, forkert ja, men nok ren reaktion.

Anmeld

13. september 2009

Gustavsmor

Min farfar døde helt tilbage i 86´- 68 år gammel- døde af en blodprop i lungen efter en kræft operation.

Min mormor døde dernæst i 91´ Juleaften faktisk. Trist. Hun døde af en blodprop i hjertet. Havde været syg med hofter og ryg i mange år og fik meget smertestillende medicin. 71 år gammel.

Min Morfar døde derefter 3 mdr senere. Han kom sig alrdig over tabet af sin kone. Det føltes som omhan ikke kunne leve uden hende, for han havde aldrig fejlet noget som helst før den da han døde. Hans nyrer kunne ikke komme igang igen efter en operation ,da hans hovedpulsåre i maven sprang. 78 år gammel.

Min farmor døde som den sidste af mine bedste forældre i 99´ af kræft i underlivet. 78 år gammel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.