AJ14 skriver:
Det er en hård situation at stå i. Og aner ikke hvad du sige til hende. Udover at du skal være kort og kontant. Men uanset hvad så synes jeg du skal kontakte kommunen og forlange de tager aktion og fortæller alt hvad du skriver her for hun har seriøst brug for noget mere støtte i hverdagen. For spørgsmålet er om det overhovedet er det bedste for hende at bo et almindeligt sted. Kommunen ved nok ikke noget om hendes problemer hvis der ikke er nogen der siger noget. Tænker at det er den bedste måde at hjælpe hende og jer andre på. For den nuværende situation er jo ikke behageligt for nogen og hun har jo seriøst brug for hjælp og støtte.
Tak for svar. Jeg kan faktisk ikke mere. Der skete noget igår som gjorde mig utryk.
Update: Som ventet fik jeg ikke mange minutter alene i haven igår. Jeg endte med at måtte afvise hende koldt og kynisk, for hun blev ved og ved. Jeg sagde det samme igen og igen "jeg vil ikke snakke mere med dig, du skal lade mig være i fred". Så begyndte hun med at vi kunne jo snakke en gang i ugen igen, og man skulle jo også passe på ikke at snakke for meget sammen. -Hun sagde det som om at det var mig der hele tiden opsøgte hende. Jeg blev ved at sige det samme og svarede ikke på det hun sagde. Til sidst gik hun og nu kommer det jeg synes var/er utrykt. Normalt når hun snakker til mig udtaler hun mange ord forkert, faktisk de fleste og taler generelt meget "barnligt". Men da hun gik hjem fra mig kunne jeg høre at hun snakkede med hendes mand - og hun snakkede helt almindeligt. Hele hendes stemme var ændret. Uhyggeligt.
Jeg skulle så lige nå på genbrugspladsen inden aften. Og da jeg og en af mine børn var på vej med grenene ud på traileren, kom hun løbende efter os, og snakkede som om intet var hændt. Og snakkede igen med den "barnlige stemme". Jeg prøvede igen på at afvise hende, men det virkede bare ikke, hun bliver ved. Og der hvor vi holdt kunne vi ikke slippe væk uden at skulle forbi hende, og hun flytter sig bare ikke "naturligt", når man vil gå forbi. Når jeg hører hende sige hej xmit navnx, løber det mig koldt ned af ryggen. Jeg ved ikke længere hvad jeg skal tro.
Anmeld
Citér