SandraXOXO skriver:
Jeg havde bare behandlet hende som jeg behandler enhver anden voksen der ikke forstår en fin eller mindre fin hentydning. "Jeg vil ikke ha flere venner, jeg vil ikke ha du glor på mig, mine børn eller nærmer dig mit hus eller have, og hvis du ikke holder dig selv og din uopdragne hund på egen grund, så klager jeg over dig! Er det forstået?!" Får hun besøg af nogle fra kommune eller lign så ville jeg lige fange dem når de var der, og forklare problemet der også. Og ellers må du jo kontakte politiet. Det er jo en form for chikane, især når du ikke engang trygt kan trække gardinerne fra i dit eget hjem længere. Held og lykke, håber du slipper af med hende snart!
Det er et godt svar du kommer med tak. Jeg er bange for at det er utroligt svært for myndigheder (politi, kommune) at gøre noget ved, hun gør jo ikke nogen ondt med vilje, eller er voldelig eller truende. Det er også absolut sidste mulighed at melde til politiet. Uanset hvad er det ikke rart at melde en nabo man ser hver dag, til politiet.
Hun har fortalt at mange har meldt hendes hunde fordi de står og gør meget ofte. Det har så resulteret i at hun har tv og radio til at køre på høj styrke, har nogen duftspredere til dyr i stikkontakten der udsender beroligende stoffer og sidst men ikke mindst er hun begyndt at sprøjte noget beroligende naturmedicin i deres mad. Hun siger dyrlægen har anbefalet det, meen den hopper jeg ikke helt på. Anyway hundene gør stadig.
Jeg arbejder ofte hjemmefra, arbejder noget dage i udlandet og har så efterfølgende fridage og jeg elsker mit arbejde, hvor jeg arbejder meget selvstændigt. Det betyder jo at jeg er meget hjemme, og derfor bliver hun jo en ekstra plage.
Jeg har indset at jeg er nød til at afskære kontakten helt til hende. Hun forstår ikke at man kan snakke en gang imellem+hun har jo ikke noget fornuftigt at snakke om.
Jeg har sovet dårligt i nat pga det. Havde mareridt om at hun skulle flytte ind hos mig.
Hun har allerede banket på en gang idag, hvor jeg ikke åbnede. Jeg skal nu ud og hænge vasketøj op, og der ved jeg bare at hun kommer og jeg har ikke helt klarlagt endnu hvad jeg vil sige til hende.
Jeg har skrevet ovenover, hvad min plan er.