snuskesmor skriver:
Det vigtigste ved at fået sagt fra i tide er at så får du sagt fra på en langt mere ordentlig måde end hvis du holder det inde indtil det bobler over og du skælder hende ud i frustration -- som det lyder til at dine naboer har gjort.
Jeg synes selv sådan noget er pisse svært...
Ja, det er svært, når hun ikke forstår en høflig afvisning. Til mine venner joker jeg med, at hun burde blive sælger. -For så svær hun er at afvise, ville man blive nød til at købe for at få fred!!
Men selv om de har råbt af hende, opsøger hun dem stadig!! Det er så uvirkeligt, men også synd for hende.
Jeg ville ønske for hende, at kommunen kunne hjælpe hende til at komme dagligt, eller nogen gange om ugen på et værested med ligesindede. Men jeg vil ikke være hendes "værested" mere. Men ej hvor er det svært. Hun kommer jævnligt grædende over til mig, fordi manden har skældt hende ud, eller der er sket et eller andet(hun siger at lægen siger hun lider af angst), så der skal ingenting til at hun bliver bange og nervøs. Det kan være hvis nogen spiller lidt højt musik, så bliver hun nervøs og tror de gør det for at gøre hende bange.
Når der kommer et grædende menneske hen til en, så er det godt nok svært at sige "jeg har ikke tid, hav en god dag". Ej altså nu havde jeg lige modet til at afvise hende når hun kommer som hun plejer. Er der nogen der har forslag til at afvise et grædende menneske?
Anmeld
Citér