Ja hvordan får jeg sagt fra ovefor en nabo der er lettere mentalt handicappet. Hun kommer hele tiden over til mig for at ville snakke eller også kommer hun og står bare og kigger på hvad jeg nu engang laver. Kigger ind af mine vinduer og kommenterer hvad hun ser. Hun kan se over til mig. Kort tid efter jeg åbner min dør og går ud så kommer hun. Hvis jeg kommer hjem med bilen/eller gående, så når jeg kun lige ind og så banker hun på. Ja nogen gange når jeg ikke engang ind før hun kommer. Hun kommer flere gange om fdagen. Hvis jeg er ude sammen med børnene kommer hun også. Jeg kan ikke holde det ud mere, jeg vil bare være i fred.
Jeg synes selv jeg har forsøgt at sige fra på flere forskellige måder men hun kan/vil ikke forstå det.
Jeg har direkte sagt at jeg ikke har lyst/behov for at snakke med nogen ret tit, men så spørger hun om jeg ikke kan li hende.
Jeg siger for det meste at jeg har travlt/skal nå noget/være der for børnene osv., men i stedet for at gå siger hun bare "nå okay". Hvis jeg går igang med det jeg skal lave bliver hun stående og snakker alligevel.
Det hun snakker om er alt muligt sladder, der ikke interesserer mig, og hun fortæller det samme om og om igen.
Hun har fortalt mig at flere andre naboer har råbt af hende at de aldrig vil snakke med hende igen og det blev hun ked af.
Jeg kan ikke skrive et brev til hende for hun kan ikke læse.
Jeg kan ikke gå sammen med de andre naboer der er ingen der vil ha noget i klemme med nogen. Alle andre passer sig selv (der er dog nogen der snakker sammen men de er gamle og vil ikke ha noget med unge at gøre).
Jeg er begyndt at ha mine gardiner trukket for hele døgnet så jeg kan gemme mig. Jeg kigger mig rundt inden jeg går ud for at se om jeg kan nå væk inden hun kommer. -Ja det lyder helt skørt, men jeg har brug for privatliv.
Jeg håber ikke i tror jeg er et "ondt" menneske der ikke gider hende bare fordi hun er anderledes. Jeg vil også godt snakke med hende en gang imellem (sådan alm nabosnak) men ikke hver dag. Jeg har bare ikke behov for at snakke med nogen hver dag udover mine børn.
Hvordan får jeg hende stoppet så jeg kan være i fred?
Anmeld
Citér