Andre med lave børn? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores dreng er 98 cm, vejer 14 kg - så han er ikke så høj og så er han ret tynd. Han er 3,8 år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Og der har aldrig været noget fra lægens side af ved kontrol? Jeg tænker bare, når nu min søn bliver 2 år, så vil lægen vel kommentere på højden eller hvad? Eller er det fint så længe barnet følger sin egen kurve? :-)

Det er helt fint så længe barnet følger sin egen kurve og ellers kan de komme til eftertjek ☺

Anmeld

17. maj 2015

Mettefpigen

lineog4 skriver:

Det er da ikke særlig lille - kan godt se det er lige under gennemsnittet. Min søn er snart 5 år, er meget gennemsnitlig i børnehaven og er ikke meget over en meter, hen af 104 cm (har lige været i bon bon land, så han blev målt en del ) og vejer 15 kilo. Og han ligner sine venner, nogen lidt højere, andre lidt bredere.

og til ts: min datter var en af de laveste i børnehaven, ved ikke om det bare var fordi de andre var ekstrem høje eller om hun var til den lave side. Nu i en alder af 12 år, er hun den højeste pige i klassen, kun små 10 cm fra mig og jeg er 174 og bruger samme størrelse i sko som mig. De kan tage spring lige pludseligt.

Jeg har fået afvide flere steder at han er lille... Han har været lulle siden sin fødsel da han blev født to uger for tidligt... Han følger sin egen kurve som er under gennemsnittet, og selv i den er han under "gennemsnittet" men han har så også kun vokset lidt under 10 cm på næsten 2 år...

Anmeld

18. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar :-) Jeg tager det mere stille og roligt nu og ja han vokser i det tempo han gør og det er jo fint :-) 

Anmeld

18. maj 2015

Bshizzle

Nu har jeg ikke lige fået målt mine 2 drenge.. 

Men den store på 9 år er én af de laveste i klassen og meget spinkel af bygning. 

Den mindste er osse ret lav i hans Børnehave (vil gætte på 97 cm) og han er 3,7 år.. Og samtidig med spinkel af bygning. 

Men de mangler ikke noget ifølge lægen. 

De følger deres egen kurve og spiser HELT godt til her hjemme   

Anmeld

18. maj 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Nu har jeg ikke lige fået målt mine 2 drenge.. 

Men den store på 9 år er én af de laveste i klassen og meget spinkel af bygning. 

Den mindste er osse ret lav i hans Børnehave (vil gætte på 97 cm) og han er 3,7 år.. Og samtidig med spinkel af bygning. 

Men de mangler ikke noget ifølge lægen. 

De følger deres egen kurve og spiser HELT godt til her hjemme   

Det er jo skønt  Min søn spiser også godt, så på det punkt er jeg ikke bekymret  

Anmeld

18. maj 2015

LinLin

Anonym skriver:

Ja, overskriften siger det hele :-) Jeg ved godt det er dumt at sammenligne med andre børn men jeg vil bare gerne vide om der er andre som har børn under gennemsnittet? Min søn bliver 20 måneder i morgen, han er omkring 80 cm lang og hans vægt (bare et gæt) ligger på ca. 12 kg. :-) 

Min ældste målte og vejede 80 cm og 12,6 kg da han var 20 mdr. Han er stadig den laveste dreng i klassen nu hvor han er 8 1/2 år (men så også den yngste - 2 af de andre er næsten et helt år ældre) Han er ca 130 cm i dag...

jeg er i øvrigt kun 158 cm og hans far 178 så vidt jeg husker...

min lillebror var også den mindste i klassen indtil han var ca 14 år - så skød han i vejret og er i dag ca 180 

Anmeld

18. maj 2015

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Min ældste målte og vejede 80 cm og 12,6 kg da han var 20 mdr. Han er stadig den laveste dreng i klassen nu hvor han er 8 1/2 år (men så også den yngste - 2 af de andre er næsten et helt år ældre) Han er ca 130 cm i dag...

jeg er i øvrigt kun 158 cm og hans far 178 så vidt jeg husker...

min lillebror var også den mindste i klassen indtil han var ca 14 år - så skød han i vejret og er i dag ca 180 

Vildt, det er samme mål og kg ca som min søn nu :-) Nogle er bare lavere end andre, det ville også være kedeligt hvis alle var ens :-P 

Anmeld

11. juni 2017

Ronjana

Min lille datter på 3 år, Cirkel, er næsten 60 cm og vejer ca. 18kg, og det er vi meget stolte af! Jeg er selv 175cm og min kæreste (faren) er 183cm, og vi synes, at Cirkel vokser helt fint

Anmeld

11. juni 2017

Flomama

Ronjana skriver:

Min lille datter på 3 år, Cirkel, er næsten 60 cm og vejer ca. 18kg, og det er vi meget stolte af! Jeg er selv 175cm og min kæreste (faren) er 183cm, og vi synes, at Cirkel vokser helt fint

Tråden er fra 2015 

Er din datter kun 60 cm? Det er samme længde som nogen nyfødte 

Min søn er næsten 5 og 127 cm med en vægt på 25 kilo 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.