Andre med lave børn? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.390 visninger
45 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2015

Anonym trådstarter

Ja, overskriften siger det hele :-) Jeg ved godt det er dumt at sammenligne med andre børn men jeg vil bare gerne vide om der er andre som har børn under gennemsnittet? Min søn bliver 20 måneder i morgen, han er omkring 80 cm lang og hans vægt (bare et gæt) ligger på ca. 12 kg. :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja, overskriften siger det hele :-) Jeg ved godt det er dumt at sammenligne med andre børn men jeg vil bare gerne vide om der er andre som har børn under gennemsnittet? Min søn bliver 20 måneder i morgen, han er omkring 80 cm lang og hans vægt (bare et gæt) ligger på ca. 12 kg. :-) 

En gennemsnits dreng på 18måneder er 83cm, så synes ikke han er vildt under gennemsnittet. Og vægt, 11,6kg. 

Men der er en del børn der er lave som små og så lige pludselig  skyder i vejret. 

Er du nervøs for ham? 

Anmeld

17. maj 2015

CharlotteogMaria

Ork ja. Min er 5,5 år og vejer 14,5 kg og er 97 cm høj.

Anmeld

17. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

En gennemsnits dreng på 18måneder er 83cm, så synes ikke han er vildt under gennemsnittet. Og vægt, 11,6kg. 

Men der er en del børn der er lave som små og så lige pludselig  skyder i vejret. 

Er du nervøs for ham? 

Jeg er ikke nervøs som sådan, jeg er ikke ret høj selv (163) og hans far er heller ikke så høj (174), så det ligger jo til os men alligevel kan jeg ikke lade vær med at tænke på at han ikke er højere end han er. 

Anmeld

17. maj 2015

Mettefpigen

Jaa min søn er 3,8 år, er Ca 1 meter og vejer mellem 13-14 kg ☺

Anmeld

17. maj 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Og der har aldrig været noget fra lægens side af ved kontrol? Jeg tænker bare, når nu min søn bliver 2 år, så vil lægen vel kommentere på højden eller hvad? Eller er det fint så længe barnet følger sin egen kurve? :-)

Anmeld

17. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er ikke nervøs som sådan, jeg er ikke ret høj selv (163) og hans far er heller ikke så høj (174), så det ligger jo til os men alligevel kan jeg ikke lade vær med at tænke på at han ikke er højere end han er. 

Jeg er selv 167, hvor min søster, brødre og far er fra 172 til næsten  2meter. Så han kan godt skyde i vejret. 

Så jeg er bare lille og jeg var virkelig tynd som barn, tog ikke ret meget på.

Anmeld

17. maj 2015

lineog4

Mettefpigen skriver:

Det er da ikke særlig lille - kan godt se det er lige under gennemsnittet. Min søn er snart 5 år, er meget gennemsnitlig i børnehaven og er ikke meget over en meter, hen af 104 cm (har lige været i bon bon land, så han blev målt en del ) og vejer 15 kilo. Og han ligner sine venner, nogen lidt højere, andre lidt bredere.

og til ts: min datter var en af de laveste i børnehaven, ved ikke om det bare var fordi de andre var ekstrem høje eller om hun var til den lave side. Nu i en alder af 12 år, er hun den højeste pige i klassen, kun små 10 cm fra mig og jeg er 174 og bruger samme størrelse i sko som mig. De kan tage spring lige pludseligt.

Anmeld

17. maj 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Og der har aldrig været noget fra lægens side af ved kontrol? Jeg tænker bare, når nu min søn bliver 2 år, så vil lægen vel kommentere på højden eller hvad? Eller er det fint så længe barnet følger sin egen kurve? :-)

Mine unger var heller ikke særlig høje i den alder..

Men kan ikke se hvorfor lægen skulle kommetere på højden - det er jo ikke noget i kan gøre ved alligevel som hvis nu han vejede for lidt

Anmeld

17. maj 2015

Misser1989

Min søn var stor som nyfødt, født uge 36+1 og vejede 3255 gram og var 52 cm. Som 1 årige var han 81 cm og vejede 12,7. Men så Stoppede han nærmest med at vokse og tage på. På et år voksede han kun et par cm og tog ikke rigtig på. 

Vi blev sendt videre på sygehuset, da han kurve knækkede helt vildt. Her blev vi indlagt og han fik opereret er kateter ind og lavet nogle test for at se om han dannede væksthomon. Her var han 2,5 år. Alt var som det skulle være. 

I dag er han 5 år, er ca 107 cm høj og vejer ca 17/18 kg. 

Så han holdte bare vokse pause 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.