40 kg vægttab ;( hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2015

JJP

Øv for en dårlig behandling :/ �� de kunne i det mindste have givet dig et lille skub i den rigtige retning. 

Jeg har tabt 34 kg ved hjælp at at tælle kalorier.  Jeg startede ud med madlog.dk men eftersom det koster penge er jeg hoppet over på lifesum appen

Det er nemt og lige til. Plus appen motivere dig og giver dig et skulderklap når du har haft en god dag. Og su kan sætte dit tempo som du har lyst. 

Men en rigtig god ide er delmål. Jeg tg for mit vedkommende 5 kg af gangen :-)  ��  og det virkede det var hverken for lidt eller for meget.  

Men jeg dur sgu ikke til det der kur med at man kun må indtage bestemte fødevare.  Derfor tæller jeg kalorier så jeg kan spise rigtig mad. Når og hvor som helst og skal ikke pakke mad og have med :-) ��  

Du er velkommen til at skrive en pb ? Jeg mangler de sidste 10 kg. Vi kunne følges lidt ad vejen ;-) 

Husk maden gør 80% og motion kun 20%.  Så hvis det virker for uoverskueligt  med begge dele. Så få styr på kosten først og nøjes evt med en gåtur 2 gange om ugen til start.  

God fredag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

loop

crish89 skriver:

Hej allesammen. Håber nok mest af alt på lidt råd eller nogen som har prøvet det samme som kunne komme med gode eller dårlig erfaringer. Ved slet ik hvor jeg skal starte. 

Vi var til første samtale med fertilitetsbehandling i Odense igår og med beskeden om jeg kunne komme igen når jeg havde tabt 40kg, og uden nogen form for hjælp eller råd.. Så nu står jeg her og ved simpelthen ik hvordan jeg skal tabe alle de kg bare sådan lige.. 

Håber i vil komme med lidt input..

Jeg har tabt 19 kg. indtil videre og skal tabe i hvert fald 15 kg. mere.

jeg går til kontrolvejning ved læge 1 gang i måneden og hvor vi snakker om hvordan det går. I starten gik jeg ved sygepkejersken, hvor vi lagde en kostplan.

den allerførste samtale var dog ved lægen, hvor vi snakkede om hvor meget jeg gerne ville tabe mig og hvornår målet ville være nået. Lægen gav mig nogle bøger/foldere fra sundhedsstyrelsen og de har været virkelig gode for at motivere mig. De går også ud fra princippet om at de små ting tæller, og det tiltaler mig. Eks. hvis du spiser smør på brødet og stopper med det, vil du tabe 6 kg. på et år alene ved det. -At det er bedre at gå en halv time om dagen end slet ikke osv. De kalder det slankeKURS i stedet for slankekur.

Anmeld Citér

8. maj 2015

crish89

loop skriver:

Jeg har tabt 19 kg. indtil videre og skal tabe i hvert fald 15 kg. mere.

jeg går til kontrolvejning ved læge 1 gang i måneden og hvor vi snakker om hvordan det går. I starten gik jeg ved sygepkejersken, hvor vi lagde en kostplan.

den allerførste samtale var dog ved lægen, hvor vi snakkede om hvor meget jeg gerne ville tabe mig og hvornår målet ville være nået. Lægen gav mig nogle bøger/foldere fra sundhedsstyrelsen og de har været virkelig gode for at motivere mig. De går også ud fra princippet om at de små ting tæller, og det tiltaler mig. Eks. hvis du spiser smør på brødet og stopper med det, vil du tabe 6 kg. på et år alene ved det. -At det er bedre at gå en halv time om dagen end slet ikke osv. De kalder det slankeKURS i stedet for slankekur.

Hold da op det flot du har tabt så meget.. Tænker os jeg skal til lægen og få list råd og hjælp og vejning ville nok os være godt.. 

Anmeld Citér

8. maj 2015

loop

Hold da op det flot du har tabt så meget.. Tænker os jeg skal til lægen og få list råd og hjælp og vejning ville nok os være godt.. 

Tak, det er også dejligt. Og jeg lever ikke på en speciel måde, eller udelukker specielle fødevarer, og det kan jeg godt lide. Mine børn er store og de skal ikke sidde og se mor ikke må spise eks pasta, eller mor spiser kun 5 dage i ugen. De skal lære et naturligt forhold til mad. Hvor børnene tager en stor ske pasta tager jeg en lille osv. Jeg spiser også stadig slik. 

Jeg taber mig også langsomt, så huden kan følge med uden at begynde at hænge. Min læge siger at ved et langsomt vægttab er det mere sandsynligt at det er varigt, også fordi de nye vaner ligger på rygraden.

Og som en god sidegevinst, er jeg samtidig med vægttabet også stoppet med at ryge. Det harmonerede simpelthen ikke med den sunde livsstil jeg har valgt.

ud over de ting jeg har skrevet, spiser jeg meget proteinholdigt og grøntsager, og drikker meget vand ca 4 l. Jeg er også høj, så om du må drikke så meget, eller hvor meget du skal have, er de nok en god ide at spørge lægen om.

måske din læge også har de hæfter jeg fik?

Jeg synes i øvrigt det var en tarvelig måde de serverede beskeden for dig på.

. ( jeg kan ikke slette disse tegn!å.          ?

Anmeld Citér

8. maj 2015

crish89

loop skriver:

Tak, det er også dejligt. Og jeg lever ikke på en speciel måde, eller udelukker specielle fødevarer, og det kan jeg godt lide. Mine børn er store og de skal ikke sidde og se mor ikke må spise eks pasta, eller mor spiser kun 5 dage i ugen. De skal lære et naturligt forhold til mad. Hvor børnene tager en stor ske pasta tager jeg en lille osv. Jeg spiser også stadig slik. 

Jeg taber mig også langsomt, så huden kan følge med uden at begynde at hænge. Min læge siger at ved et langsomt vægttab er det mere sandsynligt at det er varigt, også fordi de nye vaner ligger på rygraden.

Og som en god sidegevinst, er jeg samtidig med vægttabet også stoppet med at ryge. Det harmonerede simpelthen ikke med den sunde livsstil jeg har valgt.

ud over de ting jeg har skrevet, spiser jeg meget proteinholdigt og grøntsager, og drikker meget vand ca 4 l. Jeg er også høj, så om du må drikke så meget, eller hvor meget du skal have, er de nok en god ide at spørge lægen om.

måske din læge også har de hæfter jeg fik?

Jeg synes i øvrigt det var en tarvelig måde de serverede beskeden for dig på.

. ( jeg kan ikke slette disse tegn!å.          ?

Hold da op det vildt du kan tabe så meget uden at udelukke bestemte madvare.. Men forstår dig godt i forhold til dine børn, det os bedst de lærer at leve sundt og naturligt frem for alt muligt med andre ting man ik må og ikke kan tage.. 

Jeg vil være lykkedelig bare jeg kan se nedgang i vægten, om det så er lidt eller meget gør ik noget, jeg tager 5kg Ad gangen, og håber jeg kan se og mørke der slet lidt hele tiden. 

I forhold til vand drikker jeg ca 2 1/2-3 l vand om dagen, min læge har sagt 2 l er fint med 2 l, så tænker det er der omkring. 

Ja håber lidt på hun har samme hæfter så jeg kan se lidt på det.. 

Ja blev os ked af det og frustreret over den måde, beskeden kom på fra lægen.. 

Anmeld Citér

8. maj 2015

loop

crish89 skriver:

Hold da op det vildt du kan tabe så meget uden at udelukke bestemte madvare.. Men forstår dig godt i forhold til dine børn, det os bedst de lærer at leve sundt og naturligt frem for alt muligt med andre ting man ik må og ikke kan tage.. 

Jeg vil være lykkedelig bare jeg kan se nedgang i vægten, om det så er lidt eller meget gør ik noget, jeg tager 5kg Ad gangen, og håber jeg kan se og mørke der slet lidt hele tiden. 

I forhold til vand drikker jeg ca 2 1/2-3 l vand om dagen, min læge har sagt 2 l er fint med 2 l, så tænker det er der omkring. 

Ja håber lidt på hun har samme hæfter så jeg kan se lidt på det.. 

Ja blev os ked af det og frustreret over den måde, beskeden kom på fra lægen.. 

Held og lykke med det

Anmeld Citér

8. maj 2015

pussekat

crish89 skriver:

Hold da op det lyder godt nok flot. Nej diætist og kostvejleder har heller ikke hjulpet for mig endnu.. Hvad er en gp? 

Det kunne være så fedt at komme af med de kilo og flere gør heller ik noget

hejsa

en gb er man får lukke mavesæk samme så man kun kan spiste lige mad af gang jeg skal spiste ca 6 gang om dag

Anmeld Citér

8. maj 2015

crish89

loop skriver:

Held og lykke med det

Mange tak  

Anmeld Citér

8. maj 2015

crish89

pussekat skriver:

hejsa

en gb er man får lukke mavesæk samme så man kun kan spiste lige mad af gang jeg skal spiste ca 6 gang om dag

Årh okay.... Ja tænker jeg lige vil prøve vægttabet naturligt først og se på om det kan blive muligheden hvis det er..

Anmeld Citér

8. maj 2015

Maier

crish89 skriver:

Hej allesammen. Håber nok mest af alt på lidt råd eller nogen som har prøvet det samme som kunne komme med gode eller dårlig erfaringer. Ved slet ik hvor jeg skal starte. 

Vi var til første samtale med fertilitetsbehandling i Odense igår og med beskeden om jeg kunne komme igen når jeg havde tabt 40kg, og uden nogen form for hjælp eller råd.. Så nu står jeg her og ved simpelthen ik hvordan jeg skal tabe alle de kg bare sådan lige.. 

Håber i vil komme med lidt input..

Jeg har hentet en App til min mobil hvor jeg kan taste alt ind hvad jeg spiser i løbet af en dag.

I appen er der desuden en masse basis fødevarer hvor man kan se hvor mange kalorier der er i hver - meget overskueligt. 
Jeg har indtil nu tabt 1 kg om ugen ved at holde mig til det kalorieindtag man må få. 

Desuden kan man i den tilkøbte del (basis er gratis!) taste motion ind som så modregnes så man kan spise mere.

http://www.slankeapp.dk/

Og på tlf søger du bare på "slanke app"

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.