40 kg vægttab ;( hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2015

crish89

pussekat skriver:

hejsa

jeg gik til diætist og det hjælp ikke så jeg fik en gb og tabe mig 81 kg på de må og det er mange kg du skal af med så  for det lykke for dig 

Hold da op det lyder godt nok flot. Nej diætist og kostvejleder har heller ikke hjulpet for mig endnu.. Hvad er en gp? 

Det kunne være så fedt at komme af med de kilo og flere gør heller ik noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

crish89

merichs skriver:

Jeg har ikke prøvet at skulle tabe 40 kg for at komme i beahndling... MEN jeg har tabt mig mange kilo, fordi jeg ville.

Først og fremmest skal du kigge på kosten. Jeg er IKKE fan af kure, men kostomlægning, at få gode vaner, det virker! Væk med de søde sager fra hjemmet, og gør det nemt at komme til noget sundt, hvis du skulle føle dif lidt lækkersulten. Hav skrællede gulerødder klar, sørg for at grønsagsskuffen ser indbydende ud

Små måltider, men gerne 5-6 gange om dagen (3 hovedmåltider og 2-3 små mellemmåltider)

Og så motion. Det behøver ikke at være "hardcore træning", men pulsen skal op

40 kg er ikke noget man BARE LIGE taber, men det kan godt lade sig gøre, hvis man har vilje

Hej. Tænker os det kræver masser af vilje for at kunne tabe så mange kg. Jeg har allerede smidt alt usundt også kartofler, pasta og ris ud af huser, så tænker det skal fyldes op med grøntsager og sund mad. 

Går nogle lange ture i rimelig tempo hver dag og så skal jeg se om jeg kan vænne mig til mange små måltider i stedet for kun de stykker jeg plejer. .  Mange tak for dine gode råd..

Anmeld Citér

7. maj 2015

crish89

Snoopy77 skriver:

LCHF er rigtig godt til store vægttab

Takker. Den har jeg os forsøgt uden held, men vil helst have en fast kost omlægning frem for kur.. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

modesty

Takker. Den har jeg os forsøgt uden held, men vil helst have en fast kost omlægning frem for kur.. 

LCHF er vel også en fast kostomlægning?

40 kg. er virkelig meget, og det kan nok ikke lade sig gøre medmindre du laver en meget omfattende ændring i madvanerne.

Brød og sukker er de helt store syndere. Også værre end ris, pasta og kartofler. Så de er vigtige at huske. 

PS: Et lille tip som mange ikke ved. Man kan faktisk godt spise kogte, kolde kartofler, da stivelsen forsvinder ud af kartoflerne ved nedkøling. Så man kan f.eks lave kold kartoffelsalat med pesto, eller bruge kartofler i salaten, hvis man savner noget ekstra til aftensmaden.

Anmeld Citér

7. maj 2015

Joan ( Smallie )

40 kg er rigtig mange kg og de er da nogen røvhuller du bare sender dig hjem uden at tilbyde dig noget hjælp.

Når det er sagt så tror jeg vejen frem for dig er at du skal tælle dine kcal i noget tid og se hvor du indtager de fleste kcal henne af og ligge din kost om på den baggrund. 

Jeg har brugt madlog til at tælle og tabte på den måde 30 kg. Jeg ved det kræver meget til at starte med men det kan lade sig gøre.

Skriv hvis du vil vide mere 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. maj 2015

crish89

modesty skriver:

LCHF er vel også en fast kostomlægning?

40 kg. er virkelig meget, og det kan nok ikke lade sig gøre medmindre du laver en meget omfattende ændring i madvanerne.

Brød og sukker er de helt store syndere. Også værre end ris, pasta og kartofler. Så de er vigtige at huske. 

PS: Et lille tip som mange ikke ved. Man kan faktisk godt spise kogte, kolde kartofler, da stivelsen forsvinder ud af kartoflerne ved nedkøling. Så man kan f.eks lave kold kartoffelsalat med pesto, eller bruge kartofler i salaten, hvis man savner noget ekstra til aftensmaden.

Ja det er rigtig nok..  Jeps brød og sukker og stivelse er helt ude af kosten nu, så håber det kan hjælpe.. 

Super fedt med kartoflerne, det skal jeg huske på, det kan være godt engang imellem.. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Fremad

Jeg vil helt klart anbefale madlog.dk

Har du lidt vilje, så kan du tabe ret så meget på.en sund måde og der går sport i det ;-)  

Anmeld Citér

7. maj 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Hvis bare jeg havde svaret på dit spørgsmål ville jeg straks dele det med dig - men jeg kæmper selv med kiloene. Dog vil jeg sige - glæd dig over de timer/dage/uger/måneder der går godt og når du falder i, ja så må man jo rejse sig igen og fortsætte. Masser af delmål og de skal være realistiske for at holde gejsten. Giv dig selv en lille præmie, en ny bluse/bukser, en tur i biffen (uden guf) når målet er nået.

Jeg håber du vinder kampen mod kiloene så i kan få jeres babydrøm til at gå i opfyldelse.

Anmeld Citér

8. maj 2015

crish89

sscm skriver:

Jeg vil helt klart anbefale madlog.dk

Har du lidt vilje, så kan du tabe ret så meget på.en sund måde og der går sport i det ;-)  

Mange tak der vil jeg ind og kigge..  

Anmeld Citér

8. maj 2015

crish89

Jegermoar skriver:

Hvis bare jeg havde svaret på dit spørgsmål ville jeg straks dele det med dig - men jeg kæmper selv med kiloene. Dog vil jeg sige - glæd dig over de timer/dage/uger/måneder der går godt og når du falder i, ja så må man jo rejse sig igen og fortsætte. Masser af delmål og de skal være realistiske for at holde gejsten. Giv dig selv en lille præmie, en ny bluse/bukser, en tur i biffen (uden guf) når målet er nået.

Jeg håber du vinder kampen mod kiloene så i kan få jeres babydrøm til at gå i opfyldelse.

Tak for dit svar.

ja det er en hård kamp hver eneste dag, man motivationen er der helt sikkert, specielt nu når vi ved det intet barn gir ellers. Men håber så meget den sunde kost kan hjælpe mig.. 

Det var en super ide det med at belønne sig selv når man kan se målet er nået.. 

tusindt tak.. held og lykke til dig med kampen mod killoerne også, håber det lykkedes for dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.