Pædagogstud. spørgsmål til jer derude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.791 visninger
56 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej, alle der ser mit indlæg 

Jeg kunne godt bruge nogle gode råd, da jeg kun har 1 måned til at bevise, at jeg kan godt kan blive pædagog og bestå min praktik. Noget jeg ikke har opnået endnu, er "indgå i dagligdagen på lige fod med mine kollegaer" og "beherske pædagogisk praksis". Nogen forældre eller pædagogstuderende som kan give mig nogle gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2015

esioul

Anonym skriver:

Hej, alle der ser mit indlæg 

Jeg kunne godt bruge nogle gode råd, da jeg kun har 1 måned til at bevise, at jeg kan godt kan blive pædagog og bestå min praktik. Noget jeg ikke har opnået endnu, er "indgå i dagligdagen på lige fod med mine kollegaer" og "beherske pædagogisk praksis". Nogen forældre eller pædagogstuderende som kan give mig nogle gode råd? 

Hvilken praktik er det?

Indgå i dagligdagen på ligefod med de øvrige kollegaer:

Her tænker jeg - står du for rundkreds, planlægger du aktiviteter?, tager du initiativer og undrer dig i hverdagen? 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hvilken praktik er det?

Indgå i dagligdagen på ligefod med de øvrige kollegaer:

Her tænker jeg - står du for rundkreds, planlægger du aktiviteter?, tager du initiativer og undrer dig i hverdagen? 

Jeg har ikke stået for rundkreds så meget, som jeg skulle have gjort.. I denne uge udfører jeg nogle planlagte aktiviteter. Tager initiativer i forhold til, når børnene skal ud, når vi skal på tur osv? Altså, når vi skal nogle ting? 

Synes den er svær, det med at undre sig i hverdagen. Over hvilke ting eksempelvis? 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har ikke stået for rundkreds så meget, som jeg skulle have gjort.. I denne uge udfører jeg nogle planlagte aktiviteter. Tager initiativer i forhold til, når børnene skal ud, når vi skal på tur osv? Altså, når vi skal nogle ting? 

Synes den er svær, det med at undre sig i hverdagen. Over hvilke ting eksempelvis? 

Og det er 3. praktik. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

esioul

Anonym skriver:

Hold da op. Det er da vildt du ikke har haft mere ansvar. Jeg er i 2. praktik og har min egen gruppe til aktiviteter 2 gange om ugen, hvor jeg skal planlægge. Derudover står jeg dagligt for rundkreds sammen med en pædagogmedhjælper. 

Jamen jeg har haft meget fokus på stress i min praktik. Jeg har undret mig måltidet. Eks. at børnene har fri adgang il madpakken hele dagen og når vi så skal samles til frokost er de ikke sultne, og det skaber uro. Der har jeg sat nogle tiltag igang, så vi får en hyggelig og afslappende situation. 

Derudover har jeg undret mig over at alle børn bliver sendt i garderoben på en gang, så der bliver kaos. Foreslog at sende 2-3 stykker ud af gangen, så man også kan være mere nærværende med dem - mens de andre venter på tur. 

Det er sådan nogle ting jeg har undret mig over/været optaget af. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym

Anonym skriver:

Det kan være over pædagogiske tiltag som de andre pædagoger udfører. Det kan handle om signaler børnene sender til hinanden, til forældrene, til dig. Observere hvordan børnene interagere sammen og om du kan arbejde inklusionsfremmende med dem. 

Hvilke aktiviteter har du forberedt? Hvad er målet? Hvad er din pædagogiske bagtanke ud over at du bare skal lave en aktivitet? Hvad stimulerer du ved børnene, ved denne aktivitet? Er den udviklingsfremmende eller sprogstimulerende? Motorisk stimulerende? Forbedre den sammenholdet eller hvad er bagtankerne ? 

Håber du kunne bruge det. Hilsen en pædagog 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym

Nu er det ikke for at være streng for jeg kender dig ikke, og aner ikke hvordan du er sammen med børnene. Men er du sikker på at du er på rigtige spor, hvis det er så svært for dig? En ting er jo at kunne bestå forløbet (med hjælp fra os herinde), men det er jo en faglighed du skal have med dig i resten af din karriere, og som du skal træffe selvstændige beslutninger på baggrund af.

Anmeld Citér

4. maj 2015

Morjanne76

Du kunne jo bede din vejleder eller kollegaer om hjælp til, hvordan du opnår dine mål. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hold da op. Det er da vildt du ikke har haft mere ansvar. Jeg er i 2. praktik og har min egen gruppe til aktiviteter 2 gange om ugen, hvor jeg skal planlægge. Derudover står jeg dagligt for rundkreds sammen med en pædagogmedhjælper. 

Jamen jeg har haft meget fokus på stress i min praktik. Jeg har undret mig måltidet. Eks. at børnene har fri adgang il madpakken hele dagen og når vi så skal samles til frokost er de ikke sultne, og det skaber uro. Der har jeg sat nogle tiltag igang, så vi får en hyggelig og afslappende situation. 

Derudover har jeg undret mig over at alle børn bliver sendt i garderoben på en gang, så der bliver kaos. Foreslog at sende 2-3 stykker ud af gangen, så man også kan være mere nærværende med dem - mens de andre venter på tur. 

Det er sådan nogle ting jeg har undret mig over/været optaget af. 

Hjælper din vejleder dig meget?

Ja, det er ret vildt, men jeg har simpelthen haft svært ved at se hvornår jeg har skulle gøre tingene og hvordan og hvorfor. Min 2. praktik i vuggestue gled jeg nærmest gennem og det var uden at have særlig meget ansvar. Det var som at være i min 1. praktik, desværre. 

I den børnehave jeg er i nu, der arbejder man med temaer. Så jeg har ikke rigtig kunnet udføre nogle aktiviteter før nu..

Anmeld Citér

4. maj 2015

esioul

Anonym skriver:

Hjælper din vejleder dig meget?

Ja, det er ret vildt, men jeg har simpelthen haft svært ved at se hvornår jeg har skulle gøre tingene og hvordan og hvorfor. Min 2. praktik i vuggestue gled jeg nærmest gennem og det var uden at have særlig meget ansvar. Det var som at være i min 1. praktik, desværre. 

I den børnehave jeg er i nu, der arbejder man med temaer. Så jeg har ikke rigtig kunnet udføre nogle aktiviteter før nu..

Jeg har oplevet vejlederskift og er blevet overflyttet fra gammel til ny uddannelse, så det har været rigtig forvirrende. Men vi gør det så godt vi kan. 

Jeg har skrevet dagsorden til hver vejledning og derigennem har vi fået snakket om de ting jeg har haft brug for. 

Synes du burde tage en snak med vejleder og spørge hvordan hun mener du kan nå målet. Det burde du ikke tumle med selv. Men du må nok selv lave en liste med et udkast for at vise du har tænkt over det.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.