Det gør jeg ikke. Og selvom det gør mig ondt at indrømme, så er det sådan det er. Jeg har en pige på 5, som jeg elsker himmelhøjt. Hun er dejlig, omsorgsfuld, kvik og nysgerrig. Så er der min dreng på knapt 4. Indtil han var 2, var han den dejligste lille dreng. Og så vendte det. Lige omkring samme tid som han begyndte at få et sprog.
Han hyler og pyldrer hver gang han ikke får sin vilje. Han er en rigtig lille forklarmigrøv. ALTING skal forklares til døde. Aldrig aldrig aldrig gør han hvad man ber ham om. Han snakker i et væk, og han snakker HØJT!
Og jeg har det bare rigtig skide svært ved ham. For det meste nyder jeg ikke hans selvskab, men synes faktisk bare han er rigtig anstrengende at være sammen med.
Deres far og jeg er ikke sammen mere. Og min dreng ligner bare sin far så meget. Og det smerter mig, at jeg så tit ser alle de ting, som jeg forlod, i min lille dreng.
Og så synes jeg faktisk måske også at drenge er lidt ulækre. Det der med at de altid skal gå og nulre deres tissemænd. I det hele taget har jeg ret svært ved tissemænd.
Hjælp mig med at flytte fokus over på de positive sider som min dreng selvfølgelig også rummer, men som drukner i alt hans brok og tuden og væren på tværs
Men er det hele tiden du føler sådan?
jeg kan genkende lidt hvad du siger. Min søn på knap 4 er fuldstændig lige sådan, han spørg, snakker, støjende, hyler, osv. Så anstrengende somme tider. Men elsker ham over alt på jorden alligevel.
min bonuspige på 9 år er sååå nem ved siden af, og hun er pige og derfor nemmere at relatere til. Selvom min søn egentlig ligner mig rigtig meget også.
tror også det at man har kendt den store længst tid og "været alene", altså med kun et barn, kan have noget at sige.
og så igen, min dreng er min bio, og det er min pige ikk, så kan selvfølgelig ikke vide helt hvordan du føler, men genkender alligevel lidt
men altså tænker lidt, meget, at det er alderen på min søn (selvstændighedsfasen) som er udfordrende. For selvfølgelig bliver han da ikke ved med at være støjende, hylende og nulre sig i tiasemanden når han bliver ældre.
og det med han ligner sin far, det ser du nok mere end hos datteren fordi han er dreng. Og hvad så, du var vild med hans far engang. Så tænk på det i stedet for de ting du var træt af.