Ferie uden børn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

Malene76

Jeg kunne ikke tage på ferie uden min søn, som er 3 år. Han skal med når vi holder ferie.

Jeg kunne sagtens tage på weekendture, 1, 2 eller MAX tre overnatninger uden ham, hvor han er sammen med min mor eller farfar og farmor som han storforguder og omvendt. Det ville jeg være tryg ved.

Jeg har en aftale med nogle veninder om, at vi skal have sparet sammen til en ferie sydpå, forbudt for mænd og børn og det glæder jeg mig voldsomt til! Jeg vil savne min lille familie derhjemme men ved at jeg vil storelske at det kun drejer sig om mig og veninderne en uge i solen.

MVH Malene

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Sprit25 skriver:

Men hvad laver du så mens de er på ferie ?

Savner dem så forfærdeligt meget. Og tager overarbejde så jeg kan tjene lidt ekstra da vi har købt hus og mangler og få lavet nyt badeværelse. 

Anmeld Citér

20. april 2015

MysteriousAngel

Sprit25 skriver:

Ja inspireret af den anden tråd Ferie uden børn! Hvordan har I det med det? 

Jeg må indrømme jeg er lidt ambivalent om det. Mine kæreste og jeg har snakket om at tage en weekend tur til Rom om 4 år, så er vores datter 5, da vi så har været kæreste i 10 år og vores første ferie var i Rom. Samtidig ville jeg gerne have hende med  

Men hvad tænker I

Hold lige en god og fin tone ikke

Min mand og jeg har flere gange været på forlænget weekend uden børnene. Vores unger elsker at bade og derfor vælger vi altid længere ferier som badeferie men min mand og jeg elsker også at opleve kultur og så har vi prioriteret det en gang om året ca. Længere ferier vil jeg dog ikke kunne. 

Anmeld Citér

20. april 2015

alenemor42

Jeg kunne snildt tage på ferie uden ungerne og har også været afsted 2 gange ... men nyder ferierne lige så meget når de holdes sammen med ungerne.

Anmeld Citér

20. april 2015

Tip!

Lang ferie er sammen med børn... 

Weekend ophold med manden, det vil vi gøre ca hver 3 måned er okay. 

Vi har begge børn med ind i forholdet, så hans børn er hos deres mor, min søn er hos moster eller mormor..det er vigtigt at hverdagen ikke kun går op i bleer, madpakker og arbejde.. 

Selvom man er mor og far i det daglige, så skal man også have lov at være kærester.. 

Vores ferie sammen i 3 uger, er med børnene. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Liv_86

Jeg har lige været 1 uge på gran canaria med en veninde og få ladet op. Min datter på 5, var hos hendes far. Vi savnede selvfølgelig hinanden, men skypede næsten hver dag. 

Sidste år fra min datter med hele familien i Tunesien, mens jeg selv læste et supplerings fag i sommerferien. Havde det vildt dårligt over det, men synes det var bedre at hun kunne være sammen med hendes kusine end at være i ferie børnehave. 

Hun har også været en uge på camping med hendes morfar og kusine. 

Alle gange er det gået rigtig godt og hun har hygget sig. Selvfølgelig har man savnet hinanden men det synes jeg også er dejligt at mærke.

Anmeld Citér

20. april 2015

Muffinmus

Jeg synes det er fedt med en weekendtur. At få ladet batterierne op, at være kærester og pleje det forhold der ikke altid er hverken tid eller overskud til.

Javist, jeg savner mine børn i mens, men de hygger sig hos deres bedsteforældre og vi hygger os alene med god mad og sove længe..mindst til kl 8,30

fedt nogle kan være hjemme med deres børn 24 /7 og hver dag hele året, men jeg kender desværre utallige eksempler på at dolk bliver skilt af samme årsag.

Ofte har den ene part det måske ok med at kærestelivet er droppet til fordel for et 20 minutters mand, inden et af børnene vågner, og en rød bøf med vin til, mens man render op af trappen til et barn der ikke vil falde i søvn. Men, ofte er der en part der savner nærværet, savner at lave ting sammen som førhen, bare nogle gange i ny og næ.

så, vi gør det for at vores børn skal have to dejlige forældre der har det godt samme .

Anmeld Citér

20. april 2015

Sujan

Da min eksmand blev 30 gav jeg ham en forlænget weekend til London.. Der var vores datter 2 år og blev passet hos farmor og farfar som hun er tryg ved.. Jeg havde ondt i maven og var så nervøs for at skulle være væk i de 3 dage.. Men vi hyggede os og havde nogle virkelig dejlige dage. 

Vores datter synes det var så fedt at være hos farmor og farfar og blive forkælet og hun spurgte længe om hvornår hun måtte være hos dem i flere dage. 

Så synes sagtens man kan tage på weekend tur uden børn... 

Længere ferie holder jeg med mine børn:-) også fordi jeg elsker at nyde friheden og at slappe af og hygge sammen med dem. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Sujan

Da min eksmand blev 30 gav jeg ham en forlænget weekend til London.. Der var vores datter 2 år og blev passet hos farmor og farfar som hun er tryg ved.. Jeg havde ondt i maven og var så nervøs for at skulle være væk i de 3 dage.. Men vi hyggede os og havde nogle virkelig dejlige dage. 

Vores datter synes det var så fedt at være hos farmor og farfar og blive forkælet og hun spurgte længe om hvornår hun måtte være hos dem i flere dage. 

Så synes sagtens man kan tage på weekend tur uden børn... 

Længere ferie holder jeg med mine børn:-) også fordi jeg elsker at nyde friheden og at slappe af og hygge sammen med dem. 

Anmeld Citér

21. april 2015

lineog4

MariaE skriver:

Jeg synes det er fedt med en weekendtur. At få ladet batterierne op, at være kærester og pleje det forhold der ikke altid er hverken tid eller overskud til.

Javist, jeg savner mine børn i mens, men de hygger sig hos deres bedsteforældre og vi hygger os alene med god mad og sove længe..mindst til kl 8,30

fedt nogle kan være hjemme med deres børn 24 /7 og hver dag hele året, men jeg kender desværre utallige eksempler på at dolk bliver skilt af samme årsag.

Ofte har den ene part det måske ok med at kærestelivet er droppet til fordel for et 20 minutters mand, inden et af børnene vågner, og en rød bøf med vin til, mens man render op af trappen til et barn der ikke vil falde i søvn. Men, ofte er der en part der savner nærværet, savner at lave ting sammen som førhen, bare nogle gange i ny og næ.

så, vi gør det for at vores børn skal have to dejlige forældre der har det godt samme .

Heldigvis er verden ikke så sort og hvid så det hedder enten: weekendture/ferier eller 24/7 med børn 365 dage om året  

At vi ikke overnatter ude (ville vi ellers gerne men har ikke lige den der passer) betyder jo ikke vi ikke får alene tid og kæreste tid, men det kan sagtens placeres fra eftermiddag til sen aften - og man kan blive overrasket over hvir meget nærvær man kan få i de timer også ude fra hjemmet.

Men udover det vil jeg sige, jeg er nok en af dem der råber på lidt mere nærvær og kæresteopførsel, men for mig er det ikke en weekend i ny og næ, det er hver dag, i de små ting. Så der er man jo også forskellig, mit idealbillede er ikke er par weekender om året hvor vi er kærester (og hvor jeg forresten nok ikke var det på den voksenagtige måde, for var det ikke i en kedelig by jeg havde været i tusind gang, ville jeg være så nysgerrig så jeg skulle se det og have endnu mindre tid til kæresteri end i hverdagen her hjemme), men de 20 minutter hver dag hvor jeg fik er klem, blev blinket til, vi holdt i hånden på gåturen, de lange snakke om natten og og og og...

nå det jeg egentlig ville var bare at sige jeg synes det er så stereotypt: enten rejser man på weekend, eller også har man ikke kæresteri og mangler nærvær.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.