Ferie uden børn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.410 visninger
42 svar
88 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2015

Sprit25

Ja inspireret af den anden tråd Ferie uden børn! Hvordan har I det med det? 

Jeg må indrømme jeg er lidt ambivalent om det. Mine kæreste og jeg har snakket om at tage en weekend tur til Rom om 4 år, så er vores datter 5, da vi så har været kæreste i 10 år og vores første ferie var i Rom. Samtidig ville jeg gerne have hende med  

Men hvad tænker I

Hold lige en god og fin tone ikke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

De3Guldklumper

Sprit25 skriver:

Jeg må indrømme jeg er lidt ambivalent om det. Mine kæreste og jeg har snakket om at tage en weekend tur til Rom om 4 år, så er vores datter 5, da vi så har været kæreste i 10 år og vores første ferie var i Rom. Samtidig ville jeg gerne have hende med  

Men hvad tænker I

Her er der forskel på ferie og en weekendtur. 

Ferie holdes MED vores unger - en weekendtur for at pleje forholdet er uden unger

Anmeld Citér

20. april 2015

SandraXOXO

Kan ikke forstille mig at holde ferie uden mine unger. Faktisk har jeg besvær med at få dem passet for at gå på date en enkelt dag med manden- selvom de elsker at være hos bedsteforældrene. Tænker at vi kan tidsnok være alene når de er store, de er små i så kort tid jo.  

Anmeld Citér

20. april 2015

Bshizzle

Altså... Jeg ville ikkekunne rejse ud af landet i 1 uge eller 14 dage uden mine børn... 

Men kunne sagtens afsætte ungerne til deres bedsteforældre og ta på ferie med kæresten 1 uges tid eller noget i Danmark! 

- Dette er sket.. Da begge unger ELSKER at være på Camping med deres Bedsteforældre 

Men helt sikkert!!!! Jeg ER en hønemor ! 

Jeg ringer hver dag og hører om de hygger og har det godt 

Anmeld Citér

20. april 2015

Newsence

Jeg kunne ikke finde på at holde en uges ferie uden mine børn. Har jeg ferie har mine børn fri. MEN en kort tur som eks. en weekendtur syntes jeg er helt fint alene.

Syntes det er yderst vigtigt at man også holder lidt alenetid.. I denne weekend har manden og jeg eks. hygegt os alene med vores interesse som er samaritter arbejde mens lillepigen har været hos min søster som hun elsker at være hos. Så sådan noget syntes jeg er helt fint.. Jeg må dog sige at her gør vi det altid sådan at er vi væk en hel weekend så holder vi altid mandag fri med vores datter ( hun er ikke skolebarn så det kan lade sig gøre) for har hun ikke set os en hel weekend så syntes jeg ikke det er fair at hun bare skal afsted igen og vente en hel uge uden noget hyggetid en hel dag. 

Hvis jeres barn er 5 år til den tid er hun måske heller ikke skolebarn endnu og så kan I jo overveje samme ting.. 

Det er i vores verden ok med få dage væk ( så læneg hun så også får noget fritid med os)

Anmeld Citér

20. april 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg var sidste år i Paris med en veninde i 4 dage uden børn. Det var helt fantastisk at få lov til at lade batterierne op igen. 

Mine forældre passede ungerne (da 2 og 4), og det var første gang, jeg var væk fra dem.

Jeg er alene med mine børn, og har ikke mulighed for pasning i det daglige overhovedet, så jeg trængte virkelig meget til at kunne få lov til at være MIG og ikke mor for et par dage

Anmeld Citér

20. april 2015

modesty

Men hvad tænker I

Jeg kan godt være væk fra min søn i længere tid uden at gå til af savn (1 uge f.eks) og ville elske en ferie alene med min mand. Men for min søns skyld vil jeg ikke gøre det. Han er kun 3,5 og jeg synes at det er alt for tidligt. Måske når han har gået i skole i et par år, alt afhængigt af om han vil være OK med det eller ej.

Min mor og far tog på ferie en uge uden mig da jeg var 9, og igen da jeg var 13, tror jeg det var. Det var helt fint. Vi har altid været en meget tæt og tryg familie, og jeg er overbevist om at den slags ro i hverdagen skaber en tillid i barnet som gør at man sagtens kan have lidt tid fra hinanden ind imellem.

Vi har været 3 overnatninger i Berlin, hvor han blev passet af sine elskede bedsteforældre, her i vores lejlighed. Der var ingen problemer overhovedet. Vi havde også lige været på juleferie sydpå i 14 dage med vores søn på det tidspunkt, så han var godt ladet op på hygge-kontoen.

Vi kunne sagtens finde på at tage en sådan weekend-tur igen på et andet tidspunkt.

Anmeld Citér

20. april 2015

Troldemommi

Sprit25 skriver:

Men hvad tænker I

uhh min mand og jeg drømmer også om en forlænget weekend til Rom, uden børn, men det må vente til den yngste er blevet større 

Monica 

Anmeld Citér

20. april 2015

(august)

Vi har ca 2 weekender om året uden børn enten bare hjemme eller på hotel rundt om i Europa. Hvis det er weekend uden børn hjemme i huset, står den på oprydning, rengøring, male hus osv. Hvis det er på hotel er det selvfølgelig afslapning og kæreste tid. Dette gør vi uden skrupler, da de jo er hos nogen de elsker og holder af. Jeg ser det god heller ikke som ferie, men som et lille afbræk for alle fra hverdagen.

Ville ikke holde ferie, i min verden min. en uge, uden børn på nogen måder. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Mettefpigen

Jeg kan sagtens holde ferie uden min søn ☺ jeg ligger det bare for det meste når han er nede ved hans far.. men det er sket flere gange hvor han så enten er ved min mor eller far ☺ til næste sommer har min mor og jeg snak om at tage til USA i en eller to uger ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.