Ja inspireret af den anden tråd
Ferie uden børn! Hvordan har I det med det?
Jeg må indrømme jeg er lidt ambivalent om det. Mine kæreste og jeg har snakket om at tage en weekend tur til Rom om 4 år, så er vores datter 5, da vi så har været kæreste i 10 år og vores første ferie var i Rom. Samtidig ville jeg gerne have hende med
Men hvad tænker I 
Hold lige en god og fin tone ikke 
Jeg kan godt være væk fra min søn i længere tid uden at gå til af savn (1 uge f.eks) og ville elske en ferie alene med min mand. Men for min søns skyld vil jeg ikke gøre det. Han er kun 3,5 og jeg synes at det er alt for tidligt. Måske når han har gået i skole i et par år, alt afhængigt af om han vil være OK med det eller ej.
Min mor og far tog på ferie en uge uden mig da jeg var 9, og igen da jeg var 13, tror jeg det var. Det var helt fint. Vi har altid været en meget tæt og tryg familie, og jeg er overbevist om at den slags ro i hverdagen skaber en tillid i barnet som gør at man sagtens kan have lidt tid fra hinanden ind imellem.
Vi har været 3 overnatninger i Berlin, hvor han blev passet af sine elskede bedsteforældre, her i vores lejlighed. Der var ingen problemer overhovedet. Vi havde også lige været på juleferie sydpå i 14 dage med vores søn på det tidspunkt, så han var godt ladet op på hygge-kontoen.
Vi kunne sagtens finde på at tage en sådan weekend-tur igen på et andet tidspunkt.
Anmeld
Citér