Ferie uden børn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

Sprit25

Troldemommi skriver:

uhh min mand og jeg drømmer også om en forlænget weekend til Rom, uden børn, men det må vente til den yngste er blevet større 

Monica 

Rom er også helt fantastisk! 

Hvor lille er den mindste?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

Carina:-)

Har været væk på en enkelt overnatning og jeg dur ikke til det .

Og ville aldrig kunne tage på ferie i en uge + 

Ferie holder jeg med mine rollinger -og så må kæresteferie komme dem dag mine børn er store og ikke vil med mere ,men der er jeg jo så gammel at jeg nok ikke kan holde til at flyve mere 

Anmeld Citér

20. april 2015

Troldemommi

Sprit25 skriver:

Rom er også helt fantastisk! 

Hvor lille er den mindste?

Han er kun 19 måneder, så der går lige lidt tid endnu 

Anmeld Citér

20. april 2015

Ellie79

Sprit25 skriver:

Ja inspireret af den anden tråd Ferie uden børn! Hvordan har I det med det? 

Jeg må indrømme jeg er lidt ambivalent om det. Mine kæreste og jeg har snakket om at tage en weekend tur til Rom om 4 år, så er vores datter 5, da vi så har været kæreste i 10 år og vores første ferie var i Rom. Samtidig ville jeg gerne have hende med  

Men hvad tænker I

Hold lige en god og fin tone ikke

Herhjemme er der forskel på ferie og tage et par dage væk. Kunne aldrig finde på at holde ferie uden mine unger, men kæresten og jeg tog for 2 år siden en tur til Berlin i 4 dage uden unger. De var 2 og 6 år og farfar og farmor passede dem hos os og de råHyggede. 

Herhjemme er der meget frihed og ferie for ungerne sammen med os forældre men jeg oplever også efter de er blevet større de efterspørg weekend hygge med bedsteforældre og jeg synes det er vigtigt at de også får denne kontakt og oplevelse med, jeg husker selv fra min barndom hvor meget jeg nød ferie hos bedsteforældre så når de er der udnytter kæresten og jeg tiden og bruger den på hinanden istedet for at savne unger der hygger sig. 

Så når nu din datter er 5 år til den tid ville jeg uden dårlig samvittighed tage afsked og genopfriske jeres første tur og kærligheden..

Anmeld Citér

20. april 2015

Skouboe

Hjemme hos os sker det oftere at ungerne holder ferie uden os. Fx kan min mor godt finde på at invitere ungerne på ferie i påsken, så de er fx 4 dage hos hende mens min mand og jeg går på arbejde eller farmor tager en eller begge piger 2-4 helt almindelige hverdage. Eller en weekend eller en forlænget weekend.

Jeg synes det er lige så vigtigt at kigge på hvad ungerne skal mens man selv tager på ferie. Er det ikke mindst lige så meget ferie at blive forkælet sammen med fætre/kusiner hos bedsteforældrene, som at være sammen med mor og far? I den anden tråd var der meget om børns rettigheder til at holde fri, men skal børns weekender/ferie partout foregå sammen med forældrene?

Mine piger (på 4 og 6) bliver skamløst forkælet når de er hos bedsterne, de går i biffen og legeland, tager på stranden, bygger huler, går nattetur og kigger på stjerner i teleskop og læser bøger og spiller spil og spiser is og ligger under dynerne om aftenen og fniser sammen med deres fætter/kusine og meget mere. Alt sammen meget sjovere end en "almindelig" weekend sammen med mor og far.

Hvordan kan det ikke være i børnenes interesse? Og hvorfor bliver det automatisk "forkert" fordi mor og far så finder på et eller andet DE gerne vil i den weekend/uge?

Anmeld Citér

20. april 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg ville aldrig kunne holde ferie uden mine unger. Men mine unger holder gerne ferie uden mig ���� mormor tager dem med ud og rejse osv nogen gange. 

Anmeld Citér

20. april 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Weekendtur og ferie er i min verden 2 forskellige ting.

Weekendtur er med min mand uden børn. Det kan sagtens være et krophold her i Danmark eller et spaophold i Tyskland.

Ferie vil ALTID være med vores børn. Vi kunne ikke drømme om, at holde ferie uden dem

Anmeld Citér

20. april 2015

Sprit25

Aisha skriver:

Jeg ville aldrig kunne holde ferie uden mine unger. Men mine unger holder gerne ferie uden mig ���� mormor tager dem med ud og rejse osv nogen gange. 

Men hvad laver du så mens de er på ferie ?

Anmeld Citér

20. april 2015

lineog4

Nu er feriekontoen både når det gælder antallet af feriedage og antallet af feriekroner, ikke en konto der er uden begrænsing. Så skulle vi holde ferie uden børn, ville der blive mindre ferie til børnene og den tanke kan jeg ikke lide. Vi har så heller ikke pasningsmuligheden da vi "kun" har en mormor, og det ligger ikke i kortene at hun skal have alle 3 en uge alene fx. Hun er med på en overnatning så der er jo nogen begrænsninger. 

Jeg tror så heller ikke vi ville nyde at være på en ferie en uge bare os to, det vi nyder ved ferierne og der hvor jeg genforelsker mig er når jeg ser min mand som den skønne far han er, når vi kan sidde og holde i hånden og vide den anden elsker synet af ungerne lige som meget som en selv. Og ungerne, jo de begrænser jo nok lidt, men slet ikke så meget som man kunne tro.

jeg har i år været væk 4 weekender med 2 overnatninger og tror faktisk det er første gang siden Liam var halvanden hvor jeg var på lejrskole. Jeg nød det, jeg savnede ikke ungerne overhovedet men tiden var også pakket med undervisning og gode mennesker. Men skulle jeg have siddet og holdt i hånden og kigget dybt i øjnene så tror jeg slet ikke jeg havde kunnet vente på at komme hjem - ej siger det noget skidt om vores forhold 

vi har været i ROM fx uden børn da vi lige mødte hinanden, og jeg faldt alligevel i søvn kl 21 og stod op kl 7, fordi jeg er som et lille barn når jeg kan opleve noget. Planen var romantik og i stedet blev det nedtrådte sko - jeg er oplevelsesnarkoman og knap så romantisk. Om jeg gjorde det med eller uden børn er vel egentlig hip som hap, okay vi ville nok ikke have nået lige så mange ting, men tilgengæld ville jeg så have haft børneøjne med der så ting jeg overser - jeg elsker at rejse med ungerne fordi de giver et andet perspektiv. Har haft ungerne med til ROM, det var guld værd.

så meldingen her fra er, ingen ferier uden børn af mange årsager. Weekendture, tror det ikke. Har dig fået en weekendtur til Hamburg i julegave, men vil faktisk helst have ungerne med.

Anmeld Citér

20. april 2015

bøllen

Hvis jeg havde muligheden for at ungerne blev passet eller bedsterne havde lyst til at hygge med drengene ville jeg elske voksen tid . Tror nu det er vigtigt at pleje et forhold også uden børn . Og er dybt misundelig på dem der har muligheden .Ville dog ikke tage på ferie uden mine børn . Og dog en veninde tur kunne være rart . Er sikker på at opladning på mig kontoen ville være givet godt ud på mor kontoen .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.