Anonym skriver:
Inspiration fra en tråd fra minmave.dk
- Jeg må sige jeg var dybt rystet, da en mor spørge på minmave.dk,
- Om det er i orden, at give sin pige på 13 år, p-piller?
Mange mødre svarer;
Ja, det vilde de, fordi det er andre tider nu, og de gøre det alligevel, så hvorfor ikke være på den sikker sidde? Så de ikke bliver gravide 

Jeg er personlig af den holding det er ALT ALT for tidligt, fordi når man bliver seksuelle aktiv kommer der en masse ansvar der følger med. - Du skal til lægen, at checke for kønssygdomme, og p-piller er ikke 100% så man skal checke for graviditet, og det kan jeg bare ikke se en 13 årig gøre! - Det hører ikke sammen i min verden overhovedet! 
- Samt tror jeg ikke en 13 årig kender sin "værdi", og hvor sine grænser går, når hendes "kæreste" er en over liderlig 13 til 16 årig dreng. 
jeg læser til sygeplejeske, og jeg har snakket med en JM, der arbejder engang i mellem på Sexlinje, der kommer mange ubehagelig historier frem fra piger ned til 12 års aldrene, Hvor de spørge om de kan blive gravide, når kæresten kom i munden på dem? - Det er ikke sjovt, det betyder den pige overhovedet ikke er klare på sex. - samt spørge de om, man skal som kæreste til en dreng, give blowjobs. osv. - Jeg synes det giver en utryg starte på deres sexliv.
Og jer der giver p-piller til jeres 13 årig, håber jeg, i har en lang snak om, hvad sex betyder, og man kan få kønsygdomme, og en sexsygdom som feks. kondylomer, kan man aldrig komme af med, og man kan være uheldig og ha udbrud af dem ofte, når man er blevet smittet. - og man skal ha sex med en man kan lide, og man har altid love, at sige nej, selvom man har lovet kæresten da de kom hjem, skulle de i sengen. - DET ER DERES KROP OG DET VILDE ALTID VÆRE DIG selv der bestemmer over den så længe en lever.
- Og før nogen spørge; Om jeg fandt ud af min datter dyrkede sex, som 13 årig havde jeg sat min fod ned, og hun havde ikke fået love, at være sammen med kæresten, alene ind på sit værelse eller noget. - I min verden er 13 år bare alt alt alt for ungt.
- Vilde dog give min datter p-piller om hun havde brug for det, pga. smertefulde menstruation eller voldsomme menstruation, som jeg døjede med som teenager.
- Og jeg synes godt nok nogle gange mange har inde, kan være virkelig grimme i deres svare.
Husk vi har alle vores mening, og du kan skrive din uden, at være grim i munden, eller nedgørenede!
Jeg fik p piller som 13'årig. Det var min mors ide. Jeg havde store menestruationssmerter og var begyndt at være seksuelt aktiv. Det takker jeg hende da for i dag! Tænk hvis jeg var blevet gravid dengang, det havde da været frygteligt! Synes det er helt ok! Børn/unge er forskellige, nogle er langt fremme i skoene..