13 årig på p-piller ??? :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2015

Anonym trådstarter

MMOGM skriver:

Hvis min datter kom til mig som 13 årig og sagde hun havde sex, så kan jeg love dig for jeg havde skaffet hende P piller. Jovist er det tidligt, og også FOR tidligt i mit hoved, men hvis jeg forbød hende at have sex, ville hun nok gøre det alligevel, og så bare bag min ryg. Så hvorfor ikke være åben omkring det istedet? Og så samtidig med hun fik P piller, ville jeg da klart forklare hende en masse ting omkring sex, og fortælle at kondom er ligeså vigtigt, for ikke at få sygdomme. 

Tror ikke man kommer langt med at forbyde børn ting, som de nok skal gøre alligevel. 

Nu kommer jeg også selv fra en familie hvor vi er meget åbne omkring alt. 

Ja, jeg kan se hvad du mener absolut... Med de skal nok gøre det alligevel 

Men i mit hovedet kan jeg bare ikke kom omkring, at man som 13 årig har sex

Og ja, man skal bare snakke med sin børn om det, så de ved følgerende masser af power points, og snak om det er okay, at sige nej osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvad vil du med tråden?

Du kan IKKE under nogen omstændigheder bevogte din 13 årige datter, vil de 13 årige dyrke sex, så skal de nok finde muligheden for at gøre det.

Det jeg vil med tråden er; 

jeg håber om man giver sin 13 årig datter, p-piller, så man har en laaaaaang snak om, SEX.

Også snakker om, at man kan sige nej. 

Som sagt denne JM på sexlinje får spørgesmål fra 13 årig, som kan jeg bliver gravid af min kæreste kommer i munden, og man er tvunget, at give blowjob når man har en kæreste. 

de får en utryg starte på sex. 

Anmeld Citér

13. april 2015

MMOGM

Anonym skriver:

Og ja, man skal bare snakke med sin børn om det, så de ved følgerende masser af power points, og snak om det er okay, at sige nej osv. 

Unge er efterhånden hurtigt ude, og ja det er tidligt, men jeg selv var seksuel aktiv som14 årig, og jeg er SÅ glad for at jeg turde spørge min mor om P piller. Ved slet ikke hvad jeg ville gøre hvis min mor bare var stejlet og havde forbudt mig det. Så havde jeg nok aldrig betroet mig til hende igen. 

Men ja, synes man kommee længst med at være åben overfor sine børn, og snakke åbent omkring alt inkl. Sex 

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

Missy_B skriver:

Jeg fik selv ppiller som 11 årig, dog grundet tidlig pubertet og kraftige menstruationer som gjorde mig syg.

Men.. Uanset hvad så er 13 år altså normal alder at begynde at interessere sig for sex i. I min verden kommer man ikke langt med "forbud" herom, nej en snak med sin teenager om beskyttelse og grænser er vejen frem! 

Jeg var selv 12-13 år da jeg begyndte at eksperimentere med "få finger" osv, fordi det var spændende, men min sexuelle debut skete til en fast kæreste da jeg var 14. På trods af at jeg var "tidligt ude", så har jeg i en alder af 27 kun haft 2 sexpartnere!

Du hentyder til i slutning, at jeg måske mener, om man er ung når man har sin sexdebut, så har man mange sex parterner. 

Det har jeg aldrig sagt, og det er ikke min holdning. - det aner jeg ikke en skide om.

- Jeg er bare nervøs, de får en usundt forhold til sex, om man bliver tvunget til ting man ikke har lyst til. 

Anmeld Citér

13. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg giver dig ret i at det er tidligt! Men, jeg var sgu selv kun 13 første gang, og jeg kan huske at jeg SLET ikke kunne se problemet dengang. Følte jeg havde styr på hele verden.. Sådan ER teenagere jo.. Desværre.. 

Idag når jeg ser 13årige tænker jeg jo de er BØRN, og hvad pokker havde jeg lige selv gang i dengang - hvad har folk omkring mig ikke tænkt. Men that is life, man ter sig åndsvagt i sine teenage år og senere hen krummer man tæer over sig selv

Anmeld Citér

13. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Inspiration fra en tråd fra minmave.dk

- Jeg må sige jeg var dybt rystet, da en mor spørge på minmave.dk,

- Om det er i orden, at give sin pige på 13 år, p-piller?

Mange mødre svarer; 

Ja, det vilde de, fordi det er andre tider nu, og de gøre det alligevel, så hvorfor ikke være på den sikker sidde? Så de ikke bliver gravide 

Jeg er personlig af den holding det er ALT ALT for tidligt, fordi når man bliver seksuelle aktiv kommer der en masse ansvar der følger med. - Du skal til lægen, at checke for kønssygdomme, og p-piller er ikke 100% så man skal checke for graviditet, og det kan jeg bare ikke se en 13 årig gøre! - Det hører ikke sammen i min verden overhovedet!

- Samt tror jeg ikke en 13 årig kender sin "værdi", og hvor sine grænser går, når hendes "kæreste" er en over liderlig 13 til 16 årig dreng.  

jeg læser til sygeplejeske, og jeg har snakket med en JM, der arbejder engang i mellem på Sexlinje, der kommer mange ubehagelig historier frem fra piger ned til 12 års aldrene, Hvor de spørge om de kan blive gravide, når kæresten kom i munden på dem? - Det er ikke sjovt, det betyder den pige overhovedet ikke er klare på sex. - samt spørge de om, man skal som kæreste til en dreng, give blowjobs. osv. - Jeg synes det giver en utryg starte på deres sexliv. 

Og jer der giver p-piller til jeres 13 årig, håber jeg, i har en lang snak om, hvad sex betyder, og man kan få kønsygdomme, og en sexsygdom som feks. kondylomer, kan man aldrig komme af med, og man kan være uheldig og ha udbrud af dem ofte, når man er blevet smittet. - og man skal ha sex med en man kan lide, og man har altid love, at sige nej, selvom man har lovet kæresten da de kom hjem, skulle de i sengen. - DET ER DERES KROP OG DET VILDE ALTID VÆRE DIG selv der bestemmer over den så længe en lever. 

- Og før nogen spørge;  Om jeg fandt ud af min datter dyrkede sex, som 13 årig havde jeg sat min fod ned, og hun havde ikke fået love, at være sammen med kæresten, alene ind på sit værelse eller noget. - I min verden er 13 år bare alt alt alt for ungt.

- Vilde dog give min datter p-piller om hun havde brug for det, pga. smertefulde menstruation eller voldsomme menstruation, som jeg døjede med som teenager. 

- Og jeg synes godt nok nogle gange mange har inde, kan være virkelig grimme i deres svare. 

Husk vi har alle vores mening, og du kan skrive din uden, at være grim i munden, eller nedgørenede! 

Det de mødre siger, er at ja de ville give deres døtre p-piller, for det er bedre end at pigen kommer hjem og er gravid, og gør det i skjul, men ikke alle piger får p-piller for at have sex, det kan også være på grund af smerter.

Selvfølgelig snakker man med sine børn, at man ikke skal lade sig presse til noget, sex eller andet. Man skal ikke gøre det fordi andre gør det, om hvad der kan ske hvis man ikke beskytter sig.

Hvordan vil du forhindre din datter med at være sammen med kæresten? Hun kan sige at hun er sammen med en veninde, og er så sammen med ham? Hvorfor ikke lade hende være fri til at snakke med dig? Så kan du jo fortælle hende, at du gerne ser at hun venter, fordi mener at det er for tidligt. Men hvis du bare siger nej, ender hun bare med at gøre det bag din ryg.

Jeg kender sku da en der gav sin 13årige søn kondomer.

Og det er jo klart ikke ved om de kan blive gravide, når drengen kommer i hendes mund, for der er jo ingen der har fortalt dem det.

Anmeld Citér

13. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Inspiration fra en tråd fra minmave.dk

- Jeg må sige jeg var dybt rystet, da en mor spørge på minmave.dk,

- Om det er i orden, at give sin pige på 13 år, p-piller?

Mange mødre svarer; 

Ja, det vilde de, fordi det er andre tider nu, og de gøre det alligevel, så hvorfor ikke være på den sikker sidde? Så de ikke bliver gravide 

Jeg er personlig af den holding det er ALT ALT for tidligt, fordi når man bliver seksuelle aktiv kommer der en masse ansvar der følger med. - Du skal til lægen, at checke for kønssygdomme, og p-piller er ikke 100% så man skal checke for graviditet, og det kan jeg bare ikke se en 13 årig gøre! - Det hører ikke sammen i min verden overhovedet!

- Samt tror jeg ikke en 13 årig kender sin "værdi", og hvor sine grænser går, når hendes "kæreste" er en over liderlig 13 til 16 årig dreng.  

jeg læser til sygeplejeske, og jeg har snakket med en JM, der arbejder engang i mellem på Sexlinje, der kommer mange ubehagelig historier frem fra piger ned til 12 års aldrene, Hvor de spørge om de kan blive gravide, når kæresten kom i munden på dem? - Det er ikke sjovt, det betyder den pige overhovedet ikke er klare på sex. - samt spørge de om, man skal som kæreste til en dreng, give blowjobs. osv. - Jeg synes det giver en utryg starte på deres sexliv. 

Og jer der giver p-piller til jeres 13 årig, håber jeg, i har en lang snak om, hvad sex betyder, og man kan få kønsygdomme, og en sexsygdom som feks. kondylomer, kan man aldrig komme af med, og man kan være uheldig og ha udbrud af dem ofte, når man er blevet smittet. - og man skal ha sex med en man kan lide, og man har altid love, at sige nej, selvom man har lovet kæresten da de kom hjem, skulle de i sengen. - DET ER DERES KROP OG DET VILDE ALTID VÆRE DIG selv der bestemmer over den så længe en lever. 

- Og før nogen spørge;  Om jeg fandt ud af min datter dyrkede sex, som 13 årig havde jeg sat min fod ned, og hun havde ikke fået love, at være sammen med kæresten, alene ind på sit værelse eller noget. - I min verden er 13 år bare alt alt alt for ungt.

- Vilde dog give min datter p-piller om hun havde brug for det, pga. smertefulde menstruation eller voldsomme menstruation, som jeg døjede med som teenager. 

- Og jeg synes godt nok nogle gange mange har inde, kan være virkelig grimme i deres svare. 

Husk vi har alle vores mening, og du kan skrive din uden, at være grim i munden, eller nedgørenede! 

Først min datter er lige fyldt 12 og jeg håber da hun venter en rum tid med sin seksuelle debut, da hun endnu ikke synes de drenge er andet end møg irriterende kan det være jeg er heldig. Det ville jeg skrive er, jeg tror ingen mødre eller fædre ønsker deres lille datter bliver seksuelt aktive i en alder af 13 år - ja mon man nogen sinde er helt parat til de skal være det?

Men når det er skrevet, kan jeg slet ikke blive rystet over en mor netop tager ansvar, taler sex, taler prævention og sørger for hendes datter er beskyttet, hvis hun er seksuel aktiv. 

Og selv om jeg er en af alderspræsidenterne her på siden, så husker jeg utrolig meget fra min ungdom. Og jeg er ikke er sekund i tvivl om, jeg havde gennemført sex også selvom min mor havde nægtet mig at være alene med min kæreste på værelset - små hvide løgne var da så nemme: jeg tager lige hjem til Helle? Men Helle viste sig bare at være Thomas. Det er naivt at tro vi kan styre vores teenagere, vi kan guide dem, vi kan lytte til dem, vi kan rumme dem, vi kan tale dem imod osv. Og personligt bil jeg langt hellere min datter (eller søn) ved de kan komme til mig med alt, end de bliver mædt af forbud. Tænk om min datter efter jeg havde forbudt hende at have sex, havde en forfærdelig oplevelse hvir hendes grænser blev overskredet og hun ikke turde komme til mig med det, af frygt for jeg ville skælde hende ud over hun havde skidt på mine regler.

jeg er sikker på min mor ikke jublede da jeg i en alder af 14 blev regelmæssig seksuel aktiv. Men i stedet for at flippe ud, opstille strenge regler. Så indførte hun en regel: vi måtte kun sove sammen hjemme hos mig. Hendes begrundelse var: så kan jeg altid komme til dig. Du kan råbe højt, hvis nogen overskrider dine grænser. Det er en af de ting fra min ungdom jeg vil kopiere.

Og til sidst, jeg har da siden næsten de kunne tale fortalt dem at deres krop er derea krop og alle skal respektere deres grænser. Jeg haf gjort hvad jeg kunne for at elske deres egen krop, og værne om den.g ingen må gøre noget ved deres krop som de ikke kan lide. Det handler da hverken om p-piller eller andet.

Derudover er de unge mennesker enormt oplyste, min datter i 5. Klasse har haft en del seksual undervisning også om kønssygdomme og andet. Hun og hendes venner er enormt fornuftige, de har lyttet og lært. Jeg ved snart ikke hvad jeg skulle forklare hende som hun ikke ville kommentere med: det ved jeg godt mor... Ja der er nogen der uoplyste i forhold til sex, men det er de færreste da der er uge 6 i de fleste skoler fra 5. Eller 6. Klasse.

så nej jeg har ikke givet min datter p-piller og jeg håber ikke jeg skal foreløbig. Men bliver hun seksuel aktiv, vil jeg ikke tøve. Og jeg ville til hver en tid hellere hun havde sex her hjemme i trygge rammer og hvor jeg kan "hjælpe" hende end i det skjulte. Jeg vil altid gøre hende klart jeg ikke jubler over det, på samme måde med alkohol. Men at jeg aldrig vil skælde hende ud, og hun altid kan komme til mig at tale om det. Forresten gælder helt det samme for mine sønner når de når den alder.

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Men, ts, hvis din 13årige datter havde sex uden din viden og du fandt ud af det, så ville skaden jo allerede være sket og hun kunne være blevet gravid.. Så skulle du så hjælpe hende igennem en abort i stedet for. Er det virkelig bedre end at  tale om det og så være på forkant og give hende piller? 

Mine forældre tiede sex ihjel. Jeg vidste udemærket at jeg ikke måtte have sex da jeg var ung teenager.. Gjorde det dog alligevel - man kan have sex mange andre steder end i nærheden af ens forældre! Husk det. Nå, men det resulterede jo så i en abort da jeg var 15... En oplevelse jeg gerne ville have været foruden, men jeg frygtede totalt mine forældres reaktion hvis jeg bad om P-piller eller anden prævention. 

ts er mig? 

Ja, du lyser en problematik absolut, fordi det vilde jeg aldrig i mit liv ha min datter kommer ud for, at opleve en abort.

- Og jeg har absolut stemt mig for, at snakke sex ihjel, når når hun bliver 14 til 15 år. - med masser af power point billeder, og lange snakke om, det er hendes kroppen, og hun bestemmer, hvem hun deler den med. 

Anmeld Citér

13. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

ts er mig? 

Ja, du lyser en problematik absolut, fordi det vilde jeg aldrig i mit liv ha min datter kommer ud for, at opleve en abort.

- Og jeg har absolut stemt mig for, at snakke sex ihjel, når når hun bliver 14 til 15 år. - med masser af power point billeder, og lange snakke om, det er hendes kroppen, og hun bestemmer, hvem hun deler den med. 

Lige nysgerrig, troede der var en stavekontrol fejl, men så skriver du det igen,. Vil du lave en power point til din datter om sex?

Anmeld Citér

13. april 2015

charthys

ud over det problematiske i om børn er for tidligt ude hvis de dyrker sex som 13 årige, syntes jeg altså at problemstillingen omkring at p-piller er usundt for kroppen og da især for så ungt et menneske, også er relevant.

jeg mener at unge bør opfordres til at bruge kondom. end of story. ingen kønssygdomme, ingen graviditeter fordi pillerne smutter og ingen forhøjet risiko for blodpropper eller cancer.

det er muligvis usexet, men det er sundere og sikrere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.