13 årig på p-piller ??? :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg kendte en fyr der havde dem for 8 år siden og aldrig fik igen . Lige ledes fik jeg at vide da jeg havde celleforandringer  at virussen ikke varede evigt af speciallægen/gynækologen. har fundet flere kilder der siger det modsatte http://www.isundhed. eksempelvis. Ikke at jeg er expert men der er åbenbart delte meninger. 

Så er der forskellige holding til det. 

Fordi min lægen sagde, jeg kunne være uheldig få dem regelmæssig, og ofte vilde de brude ud, om jeg var meget stresset. 

Eller kunne der 20 år før jeg fik udbrud igen. 

Eller kunne jeg være heldig, og aldrig få udbrud igen, men virus den vilde være i kroppen.  - det skete for mange år siden, og det var ikke aktuelt med børn den gang, men jeg tænker om jeg havde kondylomer, og blev gravid, vilde jeg også smitte mit barn.... kan jeg tænke mig til 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg synes også at 13 årig er tidligt for både drenge og piger

jeg ligger mærke til at ts og jer andre der besvar tråden. Går snakken mellem jer kun på et køn. Nemlig piger . Piger er for unge til at have sex som 13 årig, piger skal beskytte sig, pger kan gå hen og blive gravid, piger piger piger. Hvor bliv drengene i alt det her? Det jo ikk pigen der gør sig selv gravid. 

Både piger OG drenge har ansvaret. Man er 2 om at lave et barn. Derfor mener jeg både pigens forældre og drengs forældre tag fat i snakken med hver deres barn om beskyttelse følserne grænser sygdomme osv. 

Så fik vi det på plads. 

Når min datter når 12-13 års alderen vil jeg ha en god snak med hende om alle de vigtige ting. Både min datter og de fremtidig børn min mand og jeg få en gang. Er mit mål og ikk mindst håb om at min mand og jeg meget meget tætte med vores børn med at de kan komme til os og spørger og få svar uden frygt af nogen art. 

self p-piller til sådan en lille alder er ikk godt med alle de homoner. Og p-piller kan blive nødvendige. Men vil helt klart også understreger for min datter at kondom er bedst, for den holder graviditet og sygdomme væk.

Vi vil være forældre der er åbne overfor snakken om sex og sygdomme til en hver tid og sted. 

det væreste man kan gøre er at forbyde det. Det kommer aldrig noget godt ud af. 

Jeg håber endeligt og vil gør alt for både at give min datter viden tryghed og lær hende at hun aldrig skal føle sig svag men være stærk og at hun er meget værd og altid tør sig nej hvis det noget hun ikk har lyst til. 

Anmeld Citér

14. april 2015

TNBC

Love Angel skriver:

jeg ligger mærke til at ts og jer andre der besvar tråden. Går snakken mellem jer kun på et køn. Nemlig piger . Piger er for unge til at have sex som 13 årig, piger skal beskytte sig, pger kan gå hen og blive gravid, piger piger piger. Hvor bliv drengene i alt det her? Det jo ikk pigen der gør sig selv gravid. 

Både piger OG drenge har ansvaret. Man er 2 om at lave et barn. Derfor mener jeg både pigens forældre og drengs forældre tag fat i snakken med hver deres barn om beskyttelse følserne grænser sygdomme osv. 

Så fik vi det på plads. 

Når min datter når 12-13 års alderen vil jeg ha en god snak med hende om alle de vigtige ting. Både min datter og de fremtidig børn min mand og jeg få en gang. Er mit mål og ikk mindst håb om at min mand og jeg meget meget tætte med vores børn med at de kan komme til os og spørger og få svar uden frygt af nogen art. 

Vi vil være forældre der er åbne overfor snakken om sex og sygdomme til en hver tid og sted. 

Jeg håber endeligt og vil gør alt for både at give min datter viden tryghed og lær hende at hun aldrig skal føle sig svag men være stærk og at hun er meget værd og altid tør sig nej hvis det noget hun ikk har lyst til. 

Nu hedder debatten 13årig på p-piller, så den omhandler om hvad man ville gøre hvis ens datter kom og ville have p-piller.

Derfor folk kun nævner pigerne.

Ellers havde det jo nok heddet p piller til pigerne og kondomer til drengene eller noget i den retning.

Anmeld Citér

14. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Syntes ærligt talt TS at du mangler at komme på banen i din såkaldte debat.

Du svare som jeg ser det slet ikke på de spørgsmål der er kommet til dig undervejs.

Måske ville du bare "oplyse"??

Anmeld Citér

14. april 2015

CharlotteogMaria

Anonym skriver:

Jeg er ikke enige. 

Dog enige i, de bliver flove absolut, de er teenager. 

- Jeg vil ha de har en masse viden omkring sex, og deres krop, grænser osv.

- Og jeg er deres mor, og jeg er ikke deres ven. 

Så bliver de flove, men jeg tror på de også får det indtryk, af mor ved en masse, og vil mig det bedste. - Så ved de, at de kan spørge mig om alt. 

Du kommer til at erfare at det ikke er tilfældet.

Anmeld Citér

14. april 2015

Dorthe1986

Nu kan jeg give dig et konkret eksempel. Jeg var tidligt ude seksuelt. Og jeg kunne egentlig snakke med min mor om det meste af sådanne ting. Problemet var den fyr jeg rendte med, min mor ville bare ikke acceptere ham. Hvilket jeg sagtens kan forstå i dag, men dengang var jeg 13 og der var jeg bare gal på min mor. Lægen siger så til min mor, så giv dog pigebarnet p-piller. Min mor stejlede totalt og sagde fandeme nej. Hun ville ikke "give sig", eller vise nogen form for accept af den måde jeg levede livet på lige der. Men hvad betød det? Jeg havde alt det sex jeg ville selvom jeg ikke var på p-piller. Min mor skulle fandme ikke bestemme. Sådan tænkte jeg. Da jeg blev 15 havde jeg fundet en sød kæreste og der spurgte jeg min mor om jeg nu måtte få p-piller og der var det en helt anden sag og jeg fik det. Men pga min mors reaktion året før, var jeg rystende nervøs for at spørge hende. Hendes svar var dog heller ikke helt i orden: "Ja det er du vel nødt til at få..:" Altså min mor har jo aldrig handlet i ond tro, været en dårlig mor i den forstand. Hun kunne bare ikke håndtere at jeg i en alder 13 lige pludselig handlede på en måde der ikke var til at forstå. Og hun syntes måske det var underligt at sige ja og dermed give en åben accept af at nu var hendes datter seksuelt aktiv.

Men lad for guds skyld vær med bål og brand når den tid kommer. Som teenager er man så sårbar og bevidst om sig selv hele tiden, at man bare ikke har brug for at der gøres unødigt meget ud af alting. Hvad har jeg tænkt mig? Jeg har en dreng. Jeg har tænkt mig at have en føler med hvor han er henne i sin udvikling og allerede nu snakker vi om grænser og er meget åbne omkring vores krop. Og når han så når en alder, hvor det bliver relevant vil jeg sidde og tage en stille og rolig snak med ham og tænker egentlig jeg vil gøre det sideløbende med seksualundervisningen i skolen. Men man ser mig dæleme ikke sætte en powerpoint op, sætte en film på tv'et i stuen omkring sex og pubertet eller at jeg kommer hjem med en stak bøger eller pjecer osv, for nu skal vi have den helt store snak. Nej en stille og rolig snak. Måske er det slet ikke mig, der skal tage den snak med ham, måske det er hans papfar. Det tager vi alt sammen til den tid

Anmeld Citér

14. april 2015

EnGodMor

Har dog ikke nogle piger, men hvis jeg havde, så havde hun da bestemt fået p piller. 

Nogle ryger cigaretter når de er 13,  andre  ryger hash, nogle tager p piller, og syntes da at sidst nævnte er mest normalt.

Anmeld Citér

14. april 2015

lineog4

Wow, du vil bare være være negative. 

NEJ, jeg skal ikke belærer nogen! 

- Jeg får bare fysisk ondt i maven, når JM der arbejde på sexlinje fortæller om forskellige ting, hun sagde meget mere men jeg kan ikke huske alt. 

- Man mange unge piger føler sig tvunget, at give blowjobs, fordi når man er kærester skal man det, og der det normalt, at bløde ved anal sex, og graviditet igennem mundene... 

Jeg tænker sikkert en dårlig starte, på noget fantastisk! 

- Jeg kan bare se det for mig, over liderlig 14- 16 årig dreng, med en kæreste på 13 år, som han vil ha for alt i verden, at få et blowjob. 

Og pigen der er usikker, og gider ikke rigtigt, men gøre det.... 

- Så tænker jeg bare om man giver sine børn p-piller i sådan en tidlig alder, MÅ man da også ha en lang snak om grænser, og hvad en selv har lyst til. 

Tænker det slet ikke er pigerne og p piller du burde have fokus på, men drengene. Jeg kender ikke de overliderlige drenge på 14-16 år der i den grad får presset en uvillig pige til et blow job. Men det er da de drenge der skal tales med i endnu højere grad end pigerne, for det er da dem der har et forvrænget billede af sex.

de drenge jeg har kendt i den alder, er derimod om muligt endnu mere usikre end pigen: vil de få stivert, vil de komme med det samme, hvordan skal de røre ved pigerne, vil pigerne grine fordi den er for lille eller de ser underlige ud når de får orgasme (ja det er nogle af de spørgsmål jeg har fået af de unge drenge). Den der totalt sikre teenage dreng på 14, der presser en usikker på til blow job, har jeg endnu ikke mødt. Dermed ikke sagt der ikke  piger der  overskrider deres egne grænser (og det er nu ikke kun når de er 13, mødte desværre nogen stykker da jeg var camping vagt på roskilde festival, der i fuldskab var gået alt for langt og de var fra 16-19 år).

Så den snak du skriver om, vil jeg da så sandelig også have med mine drenge, så uafhængigt af p-piller eller andet, så bliver den første seksuelle oplevelser en skøn oplevelse mellem to unge mennesker med deres fælles nysgerrighed og usikkerhed.

Anmeld Citér

15. april 2015

Anonym

Anonym skriver:

Så er der forskellige holding til det. 

Fordi min lægen sagde, jeg kunne være uheldig få dem regelmæssig, og ofte vilde de brude ud, om jeg var meget stresset. 

Eller kunne der 20 år før jeg fik udbrud igen. 

Eller kunne jeg være heldig, og aldrig få udbrud igen, men virus den vilde være i kroppen.  - det skete for mange år siden, og det var ikke aktuelt med børn den gang, men jeg tænker om jeg havde kondylomer, og blev gravid, vilde jeg også smitte mit barn.... kan jeg tænke mig til 

Mine celleforandringer  er forsvundet i hvertfald. Manden har ikke haft kondylomer siden 8 år. Var bare det min gynækolog sagde dengang.  Han nævnte også at 70 % af hans årgang have haft den og ca 50 % af min. Så var svært at undgå. Prøv at tænk at alle der har haft fodvorter har haft den. Shit svømmehallen er en bombe hehe 

Anmeld Citér

15. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Love Angel skriver:

Så fik vi det på plads. 

self p-piller til sådan en lille alder er ikk godt med alle de homoner. Og p-piller kan blive nødvendige. Men vil helt klart også understreger for min datter at kondom er bedst, for den holder graviditet og sygdomme væk.

For mit vedkommende svarede jeg ikke mht sex og alder, men p-piller og alder. Derfor ingen drenge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.