13 årig på p-piller ??? :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg havde ikke tænkte mig, at sige mere end det du siger. 

- Ja, er det, det? Jeg ved ikke. jeg ved godt det var langt tid siden, men jeg ved ikke om man har en mere grundig sexundervisning nu eller det er det samme som før- 

Det billede havde jeg også, MEN når JM sagde, (hende der arbejde på sexlinje) De har rigtigt mange; spørgsmål fra 12 årig og 13 årig;  Om man er gravid om man har fod sex, eller giver blow job, og får en finger... Såååååå er jeg altså i tvivl..... 

Men er det ikke fint og ansvarligt at disse unge piger netop benytter sig af sexlinien for at få mere viden. Det kan godt være de har fået snakken med mor, men synes det er pinligt at spørge mere detaljeret ind. Så er det da bare godt de ringer og får mere viden på den måde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2015

Anonym skriver:

At de skal lytte til deres krop, og deres grænser, og om noget føles ubehageligt, så er det nok, fordi det går over deres grænser.

- Og man er ikke "kedelig/mærkelig" om man ikke vil visse ting. Der er enorm forskel på folk. - Og at sex er bedste med en, man elsker, og er tryg ved. 

ALFA OG OMEGA ; at det er deres krop. 

- min mor snakkede INTET om sex med mig, men heldigvis havde jeg en "cool" moster der snakkede med mig om det :-) jeg var blodrød, når hun snakkede med mig om det, og jeg havde lyst til, at løbe skrigende væk! 

- Men efterfølgende, da hun var gået, og jeg tænkte over det hun sagde lærte jeg en masse. Og jeg er dybt taknemlig hun tog snakke med mig.

- altså jeg går ikke i detailer om hvordan deres krop er opbygget uden til spørge indtil efter, vi har haft snakke. 

- Altså sex er en enorm dele af vores liv. - Hvorfor skulle jeg som mor ikke snakke med min børn om det??? 

Jeg ved ikke hvad du fisker efter, men jeg vilde ALDRIG finde på, at sige din far og min ynglings stilling er.... eller sådan noget. 

Men lærer man ikke sine børn om egne og respekt for andres grænser hele livet. Det er jo også igennem en lille ting som forekommer at man ikke presser sit barn til at give knus og kram når det ikke har lyst. 

Anmeld Citér

15. april 2015

Anonym skriver:

Wow, du vil bare være være negative. 

NEJ, jeg skal ikke belærer nogen! 

- Jeg får bare fysisk ondt i maven, når JM der arbejde på sexlinje fortæller om forskellige ting, hun sagde meget mere men jeg kan ikke huske alt. 

- Man mange unge piger føler sig tvunget, at give blowjobs, fordi når man er kærester skal man det, og der det normalt, at bløde ved anal sex, og graviditet igennem mundene... 

Jeg tænker sikkert en dårlig starte, på noget fantastisk! 

- Jeg kan bare se det for mig, over liderlig 14- 16 årig dreng, med en kæreste på 13 år, som han vil ha for alt i verden, at få et blowjob. 

Og pigen der er usikker, og gider ikke rigtigt, men gøre det.... 

- Så tænker jeg bare om man giver sine børn p-piller i sådan en tidlig alder, MÅ man da også ha en lang snak om grænser, og hvad en selv har lyst til. 

Nu er det jo EN jordemoder du har talt ned og hun har talt ned X antal piger - det er jo ikke nødvendigvis det generelle billede der tale om. 

Anmeld Citér

15. april 2015

mor:) skriver:

Men lærer man ikke sine børn om egne og respekt for andres grænser hele livet. Det er jo også igennem en lille ting som forekommer at man ikke presser sit barn til at give knus og kram når det ikke har lyst. 

Sikke mange fejl. Prøver lige igen: 

Men lærer man ikke sine børn om egne grænser og respekt for andres grænser igennem hele livet. Det er jo også igennem en lille ting som eksempelvis at man ikke presser sine børn til at give knus og kram når de ikke har lyst - derved lærer de at det er okay at sige man ikke har lyst og det er okay hvis andre heller ikke har lyst. 

Selvfølgelig skal man tale med sine børn - men mener du så man skal tale med sine børn i detaljer og sige ting som "du kan ikke blive gravid ved blowjob, fodsex og hvad jordemoder ellers har fortalt dig? 

Piger taler jo også med hinanden - det er okay at nogle af detaljerne kommer hen ad vejen, om det så er i form af en telefonlinje, en veninde, en bog, en hjemmeside eller mor, så handler det vel om at pigen bliver oplyst? 

Anmeld Citér

15. april 2015

CaWi

Jeg har ALDRIG snakket om sex med mine forældre. Jeg fik i folkeskolen sexsual undervisning.  Føste gang tror jeg var i 3/4 klasse, hvor det handlede om hvordan børn blev til. Anden gang i de større klassetrin, hvor det var noget mere dybde gående.

Som 14 årig fik jeg p-piller fordi jeg flirtede en del med en ældre ffyr.Han respekterede at jeg ikke var gammel nok.

Får jeg en dag selv en pige der tidligt får en kæreste,  ja så får hun også p-piller.

Hvad angår at unge piger spørger om man kan blive gravid på de mærkværdigste måder, ja så er der da af og til samme spørgsmål herinde.

Ved ikke helt hvordan man skal komme dettil livs, men det ville være vildt grænseoverskridende for mig, at skulle snakke med mine børn om blowjob, analsex osv.

Anmeld Citér

15. april 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nu er det jo EN jordemoder du har talt ned og hun har talt ned X antal piger - det er jo ikke nødvendigvis det generelle billede der tale om. 

Det ved jeg da godt! det er ikke ALLE piger der har det sådan! 

- MEN jeg synes det er værd, at starte en diskussion, om de piger der oplever de her, og Har ringet til JM!

Fordi som JM sagde, det var ikke bare piger fra familier, som har "problemer" som ringede ind. - Mente sådan fraværende forældre, alkoholiseret forældre OSV! ! 

Den ene piger der havde ringet ind havde en sygeplejeske til mor! - Men moren havde ikke haft sex snakken eller snakket om grænser med sin datter. - Så datterene havde ladet kæresten går fuldstændig over hendes grænser, fordi hun havde ikke sagt fra. - Og hun var begyndte at cutte sig selv. 

Det er da forfærdeligt!!!!!! 

Anmeld Citér

15. april 2015

Nelly123

Hold nu op, hvis mine forældre havde gjort som du, ts, planlægger at gøre, så havde jeg aldrig spurgt eller fortalt mine forældre så meget som et kvæk mht. sex... Nu var jeg selv tidligt ude, men jeg kendte da udemærket godt til diverse konsekvenser ved både ikke at bruge beskyttelse, men også ved brugen af forskellig slags beskyttelse.. - og netop fordi mine forældre gjorde som de gjorde, turde jeg også spørge dem til råds.

Håber du bliver lidt mere afslappet omkring det, når din datter når til det punkt 

Anmeld Citér

15. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

- MEN jeg synes det er værd, at starte en diskussion, om de piger der oplever de her, og Har ringet til JM!

Fordi som JM sagde, det var ikke bare piger fra familier, som har "problemer" som ringede ind. - Mente sådan fraværende forældre, alkoholiseret forældre OSV! ! 

Den ene piger der havde ringet ind havde en sygeplejeske til mor! - Men moren havde ikke haft sex snakken eller snakket om grænser med sin datter. - Så datterene havde ladet kæresten går fuldstændig over hendes grænser, fordi hun havde ikke sagt fra. - Og hun var begyndte at cutte sig selv. 

Det er jo det du får det til at lyde so  i dine indlæg, at alle pigerne der ikke har fået sexsnakken af deres forældre, ikke kender deres grænser og ka  sige fra.

Så skal du da ikke starte en diskution om p piller, men at der er unge piger der føler sig presset til at give bj og have sex med deres kærester.

Ja gu er det forfærdeligt, men derfor behøver man ikke laver fordrag og vise billeder af kønssygdomme. 

,man tager en stille og rolig snak med børnene, forklarede de  det.

Jeg har da aldrig snakket sex med min far, men jeg har ikke gjort noget jeg ikke havde lyst til, fordi jeg vidste at det var for voldsomt for mig. Så BARE fordi ens forældre ikke snakker sex med en, betyder det ikke at man ender som de få piger den jm har snakket med. Der kan jo ligeså godt være gruppepres, som at det kan være andet.

Og lad vær med at lyt til sådan noget , hvis du flyver sådan op af det. 

Anmeld Citér

15. april 2015

Anonym

Anonym skriver:

Lige der rammer du et ømt punkt, for min søster kunne heller ikke i sine tidlige teenage år heller ikke sætte grænser for drengene, og begyndte at skære i sig selv.

Vi er tre søskende, opdraget ens, og har ikke haft sexsuel snak med vores forældre.

Min bror og jeg har aldrig haft problemer med selvværdet, været vildt nede eller noget andet. Men det var som om, set i bakspejlet,  at da min søster og hendes veninder begyndte at se på drenge, at det var det det gik galt. Hun havde veninder der var mere fremme i skoene og mere stærke end hende.

Netop piger som min søster skal der sættes ind overfor.  Men jeg mener sådan set ikke det er snak om sex der vil hjælpe,  men mere det at styrke sit barn, og hjælpe med at opbygge et godt selvværd og gøre det stærkt til livet. 

Tror også dette bla ville hjælpe til, at flere piger ville mene de godt kunne klare at få en abort, hvis de blev uønsket gravid (af begge parter)

Anmeld Citér

15. april 2015

Anonym skriver:

Arg come on - det er jo ikke blot en snak der vil gøre den helt store forskel. Det er også opdragelsen. Du får alle "forside" historierne fra din JM og du får dig en masse forforståelser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.