13 årig på p-piller ??? :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

ts er mig? 

Ja, du lyser en problematik absolut, fordi det vilde jeg aldrig i mit liv ha min datter kommer ud for, at opleve en abort.

- Og jeg har absolut stemt mig for, at snakke sex ihjel, når når hun bliver 14 til 15 år. - med masser af power point billeder, og lange snakke om, det er hendes kroppen, og hun bestemmer, hvem hun deler den med. 

Vil du lave en power point omkring sex?

Det kan jeg da hurtigt fortælle dig, at jeg ikke ville bryde mig om, det er at gøre for meget ud af det.
Hvad med bøger, og lade hende stille dig spørgsmål?
Husk på der er også seksualundervisning, der skal de nok få "PowerPoint"

Synes ikke det skal gøres til sådan en stor ting, du skal bare fortælle hende om tingene..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
MMOGM skriver:

Unge er efterhånden hurtigt ude, og ja det er tidligt, men jeg selv var seksuel aktiv som14 årig, og jeg er SÅ glad for at jeg turde spørge min mor om P piller. Ved slet ikke hvad jeg ville gøre hvis min mor bare var stejlet og havde forbudt mig det. Så havde jeg nok aldrig betroet mig til hende igen. 

Men ja, synes man kommee længst med at være åben overfor sine børn, og snakke åbent omkring alt inkl. Sex 

Nej, unge er ikke hurtigere ude. Den gennemsnitlige seksuelle debutalder har i årtier ligget på 16-17 år.

Anmeld Citér

13. april 2015

TNBC

MMOGM skriver:

Unge er efterhånden hurtigt ude, og ja det er tidligt, men jeg selv var seksuel aktiv som14 årig, og jeg er SÅ glad for at jeg turde spørge min mor om P piller. Ved slet ikke hvad jeg ville gøre hvis min mor bare var stejlet og havde forbudt mig det. Så havde jeg nok aldrig betroet mig til hende igen. 

Men ja, synes man kommee længst med at være åben overfor sine børn, og snakke åbent omkring alt inkl. Sex 

Nej, det er ikke nyt at unge starter tidligt, sådan har det været længe. Der var en i den anden tråd, der satte noget ind med at den vist var den sammen som i 60´erne, så de er ikke blevet yngre

Anmeld Citér

13. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

ts er mig? 

Ja, du lyser en problematik absolut, fordi det vilde jeg aldrig i mit liv ha min datter kommer ud for, at opleve en abort.

- Og jeg har absolut stemt mig for, at snakke sex ihjel, når når hun bliver 14 til 15 år. - med masser af power point billeder, og lange snakke om, det er hendes kroppen, og hun bestemmer, hvem hun deler den med. 

Tror du skal være tidligere ude end 14-15år hvis du skal være sikker på at komme hende i forkøbet  

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Lige nysgerrig, troede der var en stavekontrol fejl, men så skriver du det igen,. Vil du lave en power point til din datter om sex?

Det har jeg jokede med min søster om...  

Det jeg mener med det er;

Jeg fik at vide jeg havde kondylomer (Herpes).  De kan udbrude hver anden dag, omkring kønsorganerne, eller engang hver 20 år. De er smertefulde at få fjernet, man skal ætse dem væk.  

- Lige meget jeg har det IKKE, det var en fejl. - Den dage jeg fik det, at jeg ikke havde dem! var en af de lykkeliges dage i mit liv. 

- Så jeg har lovet mig selv, at jeg skal lave en power point, og vise min børn, at man tager første kondommen af, når begge har været ved lægen, og man er et par. 

Fordi klamydia, syfilis kan man tage en antibiotika kur for, at fjerne det, men kondylomer, kommer du aldrig af med. 

Om det bliver en power point ved jeg ikke, man det bliver en snak om det, det er sikker.

Anmeld Citér

13. april 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Inspiration fra en tråd fra minmave.dk

- Jeg må sige jeg var dybt rystet, da en mor spørge på minmave.dk,

- Om det er i orden, at give sin pige på 13 år, p-piller?

Mange mødre svarer; 

Ja, det vilde de, fordi det er andre tider nu, og de gøre det alligevel, så hvorfor ikke være på den sikker sidde? Så de ikke bliver gravide 

Jeg er personlig af den holding det er ALT ALT for tidligt, fordi når man bliver seksuelle aktiv kommer der en masse ansvar der følger med. - Du skal til lægen, at checke for kønssygdomme, og p-piller er ikke 100% så man skal checke for graviditet, og det kan jeg bare ikke se en 13 årig gøre! - Det hører ikke sammen i min verden overhovedet!

- Samt tror jeg ikke en 13 årig kender sin "værdi", og hvor sine grænser går, når hendes "kæreste" er en over liderlig 13 til 16 årig dreng.  

jeg læser til sygeplejeske, og jeg har snakket med en JM, der arbejder engang i mellem på Sexlinje, der kommer mange ubehagelig historier frem fra piger ned til 12 års aldrene, Hvor de spørge om de kan blive gravide, når kæresten kom i munden på dem? - Det er ikke sjovt, det betyder den pige overhovedet ikke er klare på sex. - samt spørge de om, man skal som kæreste til en dreng, give blowjobs. osv. - Jeg synes det giver en utryg starte på deres sexliv. 

Og jer der giver p-piller til jeres 13 årig, håber jeg, i har en lang snak om, hvad sex betyder, og man kan få kønsygdomme, og en sexsygdom som feks. kondylomer, kan man aldrig komme af med, og man kan være uheldig og ha udbrud af dem ofte, når man er blevet smittet. - og man skal ha sex med en man kan lide, og man har altid love, at sige nej, selvom man har lovet kæresten da de kom hjem, skulle de i sengen. - DET ER DERES KROP OG DET VILDE ALTID VÆRE DIG selv der bestemmer over den så længe en lever. 

- Og før nogen spørge;  Om jeg fandt ud af min datter dyrkede sex, som 13 årig havde jeg sat min fod ned, og hun havde ikke fået love, at være sammen med kæresten, alene ind på sit værelse eller noget. - I min verden er 13 år bare alt alt alt for ungt.

- Vilde dog give min datter p-piller om hun havde brug for det, pga. smertefulde menstruation eller voldsomme menstruation, som jeg døjede med som teenager. 

- Og jeg synes godt nok nogle gange mange har inde, kan være virkelig grimme i deres svare. 

Husk vi har alle vores mening, og du kan skrive din uden, at være grim i munden, eller nedgørenede! 

Hvor har du hørt man aldrig kommer af med kondylomer/hpv/fodvorter ( skyldes  alt sammen hpv) ? Virussen forsvinder ofte  af sig selv såfremt der lokal behandles.  Bare lige en sidebemærkning.  Synes  også 13 år er for tidlig at have sex men beskyttet sex er altid bedre end ubeskyttet sex især i den alder. Hvis  de vil være sexuelt aktive er de det skam uanset er jeg overbevist om. Som forældre  kan man blot  informere og hjælpe og råde.  

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Vil du lave en power point omkring sex?

Det kan jeg da hurtigt fortælle dig, at jeg ikke ville bryde mig om, det er at gøre for meget ud af det.
Hvad med bøger, og lade hende stille dig spørgsmål?
Husk på der er også seksualundervisning, der skal de nok få "PowerPoint"

Synes ikke det skal gøres til sådan en stor ting, du skal bare fortælle hende om tingene..

Power point og power point.. det ved jeg ikke om jeg lige gøre. 

- Men jeg skal love for, jeg vilde lave en store dele ud af det. 

Bøger

Hjemmesider

At vide hun altid kan snakke med mig og far om det 

- Jeg har også haft sex undervisning, det var for 17 år siden, og der var dæleme tyndt.  

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Hvor har du hørt man aldrig kommer af med kondylomer/hpv/fodvorter ( skyldes  alt sammen hpv) ? Virussen forsvinder ofte  af sig selv såfremt der lokal behandles.  Bare lige en sidebemærkning.  Synes  også 13 år er for tidlig at have sex men beskyttet sex er altid bedre end ubeskyttet sex især i den alder. Hvis  de vil være sexuelt aktive er de det skam uanset er jeg overbevist om. Som forældre  kan man blot  informere og hjælpe og råde.  

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kondylomer.htm

Er man én gang blevet smittet med kondylomer, risikerer man, at de med mellemrum dukker op resten af livet, men mange oplever kun et enkelt tilfælde. 

Man kommer aldrig af med det. Men nogle får aldrig udbrud igen. 

der er en hjemmeside der hedder; Herpesdating.dk, fordi de er nogle af dem der er hårdt ramt, og ofte ramt, og  som kommer aldrig af med det. 

- Ved det masse om det fordi jeg har snakket med lægen om det. - de troede jeg havde det. 

Anmeld Citér

13. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Power point og power point.. det ved jeg ikke om jeg lige gøre. 

- Men jeg skal love for, jeg vilde lave en store dele ud af det. 

Bøger

Hjemmesider

At vide hun altid kan snakke med mig og far om det 

- Jeg har også haft sex undervisning, det var for 17 år siden, og der var dæleme tyndt.  

Jeg synes ikke du gør noget så stort ud af det. Når hun er 11-12 år så sat dig ned med hende, forklar hende hvad det betyder at have sex, at man skal beskytte sig med kondom, at man ikke skal lade sig presse til noget/ikke gøre noget man ikke har lyst til, ligemeget hvad drengen siger, at der er slemme sygedomme man kan få, hvis man ikke beskytter sig/ikke er blevet tjekket. At man ikke skal gøre det, før man er klar.

Vildere bør man altså ikke gøre det. Du skal jo heller ikke skræmme hende.

Ja, det er 17år siden, der har nok ændret sig.

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg synes ikke du gør noget så stort ud af det. Når hun er 11-12 år så sat dig ned med hende, forklar hende hvad det betyder at have sex, at man skal beskytte sig med kondom, at man ikke skal lade sig presse til noget/ikke gøre noget man ikke har lyst til, ligemeget hvad drengen siger, at der er slemme sygedomme man kan få, hvis man ikke beskytter sig/ikke er blevet tjekket. At man ikke skal gøre det, før man er klar.

Vildere bør man altså ikke gøre det. Du skal jo heller ikke skræmme hende.

Ja, det er 17år siden, der har nok ændret sig.

Jeg havde ikke tænkte mig, at sige mere end det du siger. 

- Ja, er det, det? Jeg ved ikke. jeg ved godt det var langt tid siden, men jeg ved ikke om man har en mere grundig sexundervisning nu eller det er det samme som før- 

Det billede havde jeg også, MEN når JM sagde, (hende der arbejde på sexlinje) De har rigtigt mange; spørgsmål fra 12 årig og 13 årig;  Om man er gravid om man har fod sex, eller giver blow job, og får en finger... Såååååå er jeg altså i tvivl..... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.