At fortælle fyren det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2015

Pia Lund Madsen

mor:) skriver:

En følelse - jeg har da ikke hørt noget så absurd før...sorry. Men nu må du da til at vokse op og droppe alle de undskyldninger. Du har ikke beskyttet dig og er blevet gravid - uanset hvordan man vender og drejer den har du været uansvarlig. Og jeg synes faktisk du bærer det største ansvar da du som den eneste af Jer to med sikkerhed har vidst at DU kan blive gravid. 

Du er sammen med en fyr on/off og I prøver at blive gravide? Ja der er ikke meget ansvarlighed at læse i dine indlæg i det hele taget. 

Altsaa, nu skal du være sød.

Hvis man har prøvet at blive gravid i flere aar uden held, og uden at blive tjekket, ja, saa kan man godt have en følelse.

Jeg har ogsaa haft den følelse af at jeg ikke kunne faa børn. Og jeg kan saa nemt sætte mig i situationen, da det bliver en vane ikke at skulle tænke paa prævention. Det her kunne ligesaa godt have været min historie, dog blev jeg gravid med hjælp, og med en jeg havde været sammen med i to aar.. Tror altsaa der er flere der har saadan en følelse, saa lad vær at negligere den.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Pia Lund Madsen skriver:

Altsaa, nu skal du være sød.

Hvis man har prøvet at blive gravid i flere aar uden held, og uden at blive tjekket, ja, saa kan man godt have en følelse.

Jeg har ogsaa haft den følelse af at jeg ikke kunne faa børn. Og jeg kan saa nemt sætte mig i situationen, da det bliver en vane ikke at skulle tænke paa prævention. Det her kunne ligesaa godt have været min historie, dog blev jeg gravid med hjælp, og med en jeg havde været sammen med i to aar.. Tror altsaa der er flere der har saadan en følelse, saa lad vær at negligere den.

Uanset om der er flere der har denne følelse så synes jeg da stadig det er absurd. 

Anmeld Citér

15. april 2015

o1Mutte

Uanset om der er flere der har denne følelse så synes jeg da stadig det er absurd. 

Hvorfor er det absurd? 

Anmeld Citér

15. april 2015

lineog4

Følelsen er vel ikke absurd, men at tage kalkulerede valg som fx at udelade prævention baseret på følelsen er absurd. 

Anmeld Citér

15. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
o1Mutte skriver:

Hvorfor er det absurd? 

Det er fint nok at have en fornemmelse eller følelse, men det er jo ikke grundlag for at lade være med at beskytte sig. Det er jo ikke fakta. 

Anmeld Citér

15. april 2015

lolar

Muffie skriver:

Hej De Damer! 

Se sagen er den at jeg nu står med en positiv test. Skal have ringet til lægen da jeg gerne vil have det bekræftet.. 

Men uurgh, faren og jeg har kun set hinanden i en måned (så nej det var ikke planlagt) og hvordan fortæller man det så lige?? 

Jeg har ikke været på p-piller da jeg ikke kan tåle det (bliver syg og dårlig af dem) og har egentlig aldrig fået en snak med min læge om hvilken prævention der så ville være en idé.

Vi har ikke beskyttet os på anden vis (så ja go figure) men havde egentlig en mistanke om at jeg slet ikke kunne blive gravid.. 

Min første tanke er så, at han ikke ved at jeg ikke er på p-piller (for mig er det jo normalt så det har jeg ikke tænkt over), så jeg er lidt bange for hans reaktion.. 

1000 ting kører gennem mit hoved og egentlig kan jeg ikke helt forholde mig til det. Den eneste der ved noget er min tætte veninde .. 

Så Ladies, jeg har brug for jeres kyndige råd  

Jeg kender godt lidt til følelsen. Jeg blev gravid efter 3 uger. Vi snakkede om på vores første date med børn og at begge bores søskende var blevet hurtigt gravide. 

Jeg havde dog ikk troet jeg skulle blive gravid så hurtigt. Har en søn i forvejen og ham brugte min eks og jeg 6 år på at lave. 

Men da jeg vågnede op en dag og smagte sild sagde jeg til min kæreste - jeg er gravid. Han sagde rolig nu, men 14 dage efter ku jeg ringe og fortælle ham at det var jeg. Han reagerede heldigvis meget positivt med at sige "ej hvor er det dejligt, det er bare så skønt" :-) 

Håber du får fortalt ham det og han tager det som du ønsker. Held og lykke. 

Anmeld Citér

16. april 2015

MarianneRubi

Har du fortalt det ?

Anmeld Citér

16. april 2015

SabinaMortensen

En følelse - jeg har da ikke hørt noget så absurd før...sorry. Men nu må du da til at vokse op og droppe alle de undskyldninger. Du har ikke beskyttet dig og er blevet gravid - uanset hvordan man vender og drejer den har du været uansvarlig. Og jeg synes faktisk du bærer det største ansvar da du som den eneste af Jer to med sikkerhed har vidst at DU kan blive gravid. 

Du er sammen med en fyr on/off og I prøver at blive gravide? Ja der er ikke meget ansvarlighed at læse i dine indlæg i det hele taget. 

Jeg syntes godt nok du er grov. Tænk på hvordan du skriver til andre, og faktisk dømmer. Det er usmageligt.

Anmeld Citér

16. april 2015

sne190810

SabinaMortensen skriver:

Jeg syntes godt nok du er grov. Tænk på hvordan du skriver til andre, og faktisk dømmer. Det er usmageligt.

Ej, men hold da op! 

Det ER da absurd, at begrunde sit valg med manglende brug af prævention, er fordi man har en følelse (?!?) af man ikke er fertil. 

Anmeld Citér

16. april 2015

MorTilN

sne190810 skriver:

Ej, men hold da op! 

Det ER da absurd, at begrunde sit valg med manglende brug af prævention, er fordi man har en følelse (?!?) af man ikke er fertil. 

Derfor kan det godt skrives på en pænere måde og TS indrømmer jo fra start at hun godt ved det er uansvarligt så hvorfor kredse rundt om det hele tiden. TS har været uansvarlig: JA Fyren har været uansvarlig: JA længere er den ikke, det er begges ansvar at beskytte sig lige godt under sex, den ene part bære ikke skylden mere ind den anden.

Jeg kender selv følelsen af ikke at kunne blive gravid, men ved godt at jeg nok godt kan, det tager nok bare lidt længere tid. Jeg har fucket op i mine p-piller rigtig mange gange og ALDRIG blevet gravid, 3 af mine veninder har passet dem på klokkeslæt hver dag, 2 af dem glemte 1! pille og blev gravid, den sidste glemte ingen! piller og blev gravid alligevel, Jeg selv har haft glemt rigtig mange piller, taget dem for sent og hvad man nu ellers kan gøre forkert i gennem årene og er ALDRIG blevet gravid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.