Muffie skriver:
Jeg har ikke brugt min profil i meeeeeget lang tid, netop fordi min Eks kæreste og jeg, som gerne ville have barn, bare ikke blev gravid. Vi var sammen i 3 år.
Han havde en datter i forvejen, jeg har ingen børn. Jeg er hellere ikke studerende, jeg arbejder.
Den næste fyr jeg så var on-off i længere tid og vi snakkede også om børn, så derfor heller ingen beskyttelse.
Det har aldrig været noget jeg skulle tænke meget over, så hvor uansvarligt det end lyder, så gjorde jeg det heller ikke.
Hvor uansvarligt det så end kan have været af mig, vil jeg så mene at han også er det, da han lige så vel som mig kunne have spurgt om beskyttelse. Ingen af os har tydeligvis tænkt meget over det, og ja, så er chancen der jo for at blive gravid.
Så sagen nu, er jo at få det sagt.
Mit tidligere indlæg handlede om, hvorvidt eller ej de tests jeg lagde billed op af var positive eller ej. Det fik jeg af vide de var, så jeg har ventet hele weekenden på at kommen igennem til lægen for at få en evt bekræftelse.
Hvis der er noget jeg slet ikke vil, er det da at fortælle ham at jeg er gravid, uden at være 100% sikker.
Vi ved alle sammen at man kan diskutere moralsk og etisk forkert og rigtig i uendeligheder og jeg ved godt selv at den ikke er skide smart den her. Det er netop derfor jeg beder om hjælp til at døje den
At tro at man ikke kan blive gravid er nok mere en følelse end noget andet, ligesom de kvinder der længe før graviditet FØLER at de er gravide. I begge tilfælde er det noget der skal tjekkes; det er vi helt enige om.
om jeg er glad eller ej og vil beholde eller ej har jeg ikke den ringeste anelse om endnu.
Nu har jeg læst du har fået svar fra lægen, men kan ikke dy mig for at skrive alligevel.
og det jeg egentlig ville skrive var, at hvis I nu vælger at beholde barnet. Så skal I få talt om, at selvsagt siger man da til den anden part hvis man er bekymret for fx at være gravid. Man deler alt, stort og småt, også bekymringerne. Nu er jeg ikke en mand, så det kan slet ikke komme på tale, men kunne det ville jeg blive så edderspændt rasende eller måske mere ked af det, om min kæreste tog flere teste, tog til lægen osv uden at involvere mig - jeg ville komme til at tænke på hvor nemt det var at lyve for mig og lade som ingen ting.
Og så vil jeg da skrive, jeg håber I får en rigtig god snak, og jo før du får det sagt jo bedre.