At fortælle fyren det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2015

Sprit25

Er du ikke også forlovet? Står der hvertfald på din profil

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Muffie

Jeg har ikke brugt min profil i meeeeeget lang tid, netop fordi min Eks kæreste og jeg, som gerne ville have barn, bare ikke blev gravid. Vi var sammen i 3 år.  

Han havde en datter i forvejen, jeg har ingen børn. Jeg er hellere ikke studerende, jeg arbejder. 

Den næste fyr jeg så var on-off i længere tid og vi snakkede også om børn, så derfor heller ingen beskyttelse. 

Det har aldrig været noget jeg skulle tænke meget over, så hvor uansvarligt det end lyder, så gjorde jeg det heller ikke. 

Hvor uansvarligt det så end kan have været af mig, vil jeg så mene at han også er det, da han lige så vel som mig kunne have spurgt om beskyttelse. Ingen af os har tydeligvis tænkt meget over det, og ja, så er chancen der jo for at blive gravid. 

Så sagen nu, er jo at få det sagt. 

Mit tidligere indlæg handlede om, hvorvidt eller ej de tests jeg lagde billed op af var positive eller ej. Det fik jeg af vide de var, så jeg har ventet hele weekenden på at kommen igennem til lægen for at få en evt bekræftelse. 

Hvis der er noget jeg slet ikke vil, er det da at fortælle ham at jeg er gravid, uden at være 100% sikker.

Vi ved alle sammen at man kan diskutere moralsk og etisk forkert og rigtig i uendeligheder og jeg ved godt selv at den ikke er skide smart den her. Det er netop derfor jeg beder om hjælp til at døje den ��

At tro at man ikke kan blive gravid er nok mere en følelse end noget andet, ligesom de kvinder der længe før graviditet FØLER at de er gravide. I begge tilfælde er det noget der skal tjekkes; det er vi helt enige om. 

om jeg er glad eller ej og vil beholde eller ej har jeg ikke den ringeste anelse om endnu. 

Anmeld Citér

13. april 2015

Sprit25

Muffie skriver:

Jeg har ikke brugt min profil i meeeeeget lang tid, netop fordi min Eks kæreste og jeg, som gerne ville have barn, bare ikke blev gravid. Vi var sammen i 3 år.  

Han havde en datter i forvejen, jeg har ingen børn. Jeg er hellere ikke studerende, jeg arbejder. 

Den næste fyr jeg så var on-off i længere tid og vi snakkede også om børn, så derfor heller ingen beskyttelse. 

Det har aldrig været noget jeg skulle tænke meget over, så hvor uansvarligt det end lyder, så gjorde jeg det heller ikke. 

Hvor uansvarligt det så end kan have været af mig, vil jeg så mene at han også er det, da han lige så vel som mig kunne have spurgt om beskyttelse. Ingen af os har tydeligvis tænkt meget over det, og ja, så er chancen der jo for at blive gravid. 

Mit tidligere indlæg handlede om, hvorvidt eller ej de tests jeg lagde billed op af var positive eller ej. Det fik jeg af vide de var, så jeg har ventet hele weekenden på at kommen igennem til lægen for at få en evt bekræftelse. 

Hvis der er noget jeg slet ikke vil, er det da at fortælle ham at jeg er gravid, uden at være 100% sikker.

Vi ved alle sammen at man kan diskutere moralsk og etisk forkert og rigtig i uendeligheder og jeg ved godt selv at den ikke er skide smart den her. Det er netop derfor jeg beder om hjælp til at døje den ��

At tro at man ikke kan blive gravid er nok mere en følelse end noget andet, ligesom de kvinder der længe før graviditet FØLER at de er gravide. I begge tilfælde er det noget der skal tjekkes; det er vi helt enige om. 

om jeg er glad eller ej og vil beholde eller ej har jeg ikke den ringeste anelse om endnu. 

Okay tak for afklaringerne  

jamen der er ikke andet at gøre end at ringe til ham og sig du vil mødes. Fortæl ham det ansigt til ansigt at du er blevet gravid. Du brugte ikke p-piller og det burde du have sagt og det er du ked af. Men at I nu i fællesskab skal finde ud af hvad fanden I skal gøre. 

Jeg vil tilslutte mig hende som skrev at tænk på du skal være tæt med den her mand de næste 18 år og overvej ALLE aspekter af samarbejde osv. Nogen får det til at fungere og håber jeg også I gør!

Anmeld Citér

13. april 2015

Muffie

Bare lige sådan hurtig, hvor meget det her opslag end stinker af ansvarsløshed og hvor tydelig det end er at ALT grundlæggende om sikker sex er blevet brudt her, så er det ikke den type person jeg er. 

Jeg forstår godt det er ansvarsløsheden der bliver reageret først på.. Jeg spurgte selv, tough love. 

Men EN fejl, stor eller lille, definerer ikke nødvendigvis personen bag, De Damer. 

Det vigtige for mig nu, er at få nogle svar og noget klarhed og tage de for håbentlig rigtige beslutninger .. 

Anmeld Citér

13. april 2015

Muffie

Sprit25 skriver:

Okay tak for afklaringerne  

jamen der er ikke andet at gøre end at ringe til ham og sig du vil mødes. Fortæl ham det ansigt til ansigt at du er blevet gravid. Du brugte ikke p-piller og det burde du have sagt og det er du ked af. Men at I nu i fællesskab skal finde ud af hvad fanden I skal gøre. 

Jeg vil tilslutte mig hende som skrev at tænk på du skal være tæt med den her mand de næste 18 år og overvej ALLE aspekter af samarbejde osv. Nogen får det til at fungere og håber jeg også I gør!

Jeg ser ham heldigvis stadigvæk. Vi har næsten boet sammen den her måned og hver gang jeg kigger på ham, overvejer jeg situationen og alle aspekter af det her.. 

Guess at der ikke er andet for end at rive plastret af og håbe han vil finde en løsning sammen.. 

Anmeld Citér

13. april 2015

Sandratoft

Muffie skriver:

Jeg ser ham heldigvis stadigvæk. Vi har næsten boet sammen den her måned og hver gang jeg kigger på ham, overvejer jeg situationen og alle aspekter af det her.. 

Guess at der ikke er andet for end at rive plastret af og håbe han vil finde en løsning sammen.. 

Skynd dig at sige det, og giv ham evt lidt tid til at fordøje det, det er en stor beslutning i begge skal tage

Sig "Jeg er altså blevet gravid" og kom ikke med alle mulige undskyldninger, bare sig det ligeud. 

Anmeld Citér

13. april 2015

1990h

Hvis han ikke ønsker barnet og forslår abort har du så tænkt hvad du så vil gøre?

Anmeld Citér

13. april 2015

loop

Muffie skriver:

Tak for uddybende svar, og TAK for ikke at tage det som personlig kritik.

jeg har svært ved at sætte mig selv i situationen, så har svært ved at give et godt råd.

tror jeg ville sige noget i retning af: Vi var så vilde med hinande, at vi aldrig fik snakket om prævention, og nu er jeg altså blevet gravid. 

Anmeld Citér

13. april 2015

Muffie

loop skriver:

Tak for uddybende svar, og TAK for ikke at tage det som personlig kritik.

jeg har svært ved at sætte mig selv i situationen, så har svært ved at give et godt råd.

tror jeg ville sige noget i retning af: Vi var så vilde med hinande, at vi aldrig fik snakket om prævention, og nu er jeg altså blevet gravid. 

Nå, har lige været ved lægen og den er god nok. 

Jeg kan ikke helt forholde mig til at der faktisk er en lille bebs gemt, så nej ved ikke hvad jeg vil. Slet ikke hvis han tager fuldstændig afstand. 

1000 tanker på en gang! 

Tak for nogle gode, brugbare svar søde piger ��

Anmeld Citér

13. april 2015

Fremad

Det er med at få det sagt, inden for længe for så vil han føle du har holdt det skjult...

I må tag en ærlig og alvorlig snak om det... Hvis i er sammen eller ikke...

Om i vil.beholde eller ej....

Kan godt huske hvordan det var at skulle fortælle min dattes far jeg var gravid.... Puha jeg var ikke stor...

Bare husk han skal have lov at lade chokket ligge sig... Og måske vil hans første reaktion ikke være gennemtænkt... Så lad ham få lidt tid til at fordøje den og tænke lidt over det hele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.