At fortælle fyren det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.691 visninger
48 svar
104 synes godt om
13. april 2015

Muffie

Hej De Damer! 

Se sagen er den at jeg nu står med en positiv test. Skal have ringet til lægen da jeg gerne vil have det bekræftet.. 

Men uurgh, faren og jeg har kun set hinanden i en måned (så nej det var ikke planlagt) og hvordan fortæller man det så lige?? 

Jeg har ikke været på p-piller da jeg ikke kan tåle det (bliver syg og dårlig af dem) og har egentlig aldrig fået en snak med min læge om hvilken prævention der så ville være en idé.

Vi har ikke beskyttet os på anden vis (så ja go figure) men havde egentlig en mistanke om at jeg slet ikke kunne blive gravid.. 

Min første tanke er så, at han ikke ved at jeg ikke er på p-piller (for mig er det jo normalt så det har jeg ikke tænkt over), så jeg er lidt bange for hans reaktion.. 

1000 ting kører gennem mit hoved og egentlig kan jeg ikke helt forholde mig til det. Den eneste der ved noget er min tætte veninde .. 

Så Ladies, jeg har brug for jeres kyndige råd  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

I har dyrket ubeskyttet sex- men han ved ikke at det har været ubeskyttet? Har i slet ikke snakket om det?

hvor gamle er i hvis jeg må spørge? men ja ubeskyttet sex = graviditet 

så du må jo bare sige det som det er..

Hej X

da jeg ikke er på p piller og du ikk har brugt kondom så er jeg nu gravid

Anmeld Citér

13. april 2015

lineog4

Av så lærte han det på den hårde måde: spørg altid en pige om hun bruger prævention eller om han skal sørge for det.

jeg håber så ikke du lærer på den hårde måde, at det nok er meget smart at gøre opmærksom på man dyrker ubeskyttet sex. For håber han er en god reel fyr, der i, hvad jeg tror er en ung alder,er parat til at være far med en en han har kendt en måned. For selv om det ikke skal være jer, skal I, hvis i beholder barnet, jo være forældre sammen og samarbejde, ja jeg vil sige hele livet andre siger kun 18 år.

og hvordan du skal sige det, hmm kan se på tidligere indlæg at du har vist det et par dage, så det er bare med at få det sagt med det samme. Hører han om flere test og meget mere, vil han måske tro det egentlig var et ønske fra din side.

jeg blev selv gravid helt uden for planlægning (ja er faktisk blevet det 2 gange), dog med en mand jeg havde kendt 10 år, men vidste ikke hvordan han ville reagere og vidste egentlig heller ikke hvad jeg selv mente. Men jeg overvejede slet ikke at vente, ringede med det samme jeg så to streger og sagde: ups jeg er gravid.

Anmeld Citér

13. april 2015

mor2011_

OMG stakkels fyr og så har han ingen ret til at beslutte om i skal beholde eller ej. Men håber det bedste for jer. Forstår  slet ikke at du har ikke beskyttet dig og at han har slet ikke tænkt på det. Og hvordan kan man have ide om at man ikke kan blive gravid?

men tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

13. april 2015

Vaya

Det er vel ikke synd for fyren, hvis han ikke har brugt prævention? Medmindre TS direkte har løjet om brug af prævention, vil jeg sige at begge har bidraget til graviditeten 

Det er nok bare at få det sagt, lidt som at rive et plaster af. Ved ikke om du vil beholde, men ellers kan du jo starte med at sige, at du også er i vildrede og egentlig gerne bare vil starte med at tage en god snak om situationen. Prøve at klarlægge, hvad I hver især føler og tænker om det hele.

Anmeld Citér

13. april 2015

JH12

Fortæl ham som det er, hurtigst muligt.. 

Ja i har dyrket ubeskyttet sex, ingen af har åbenbart tænkt på at spørger/snakke om prævention, så i mine øjne er det jeres begges "fejl" .. 

Men jo længere du venter jo mere vil han tænke det er planlagt.. 

Anmeld Citér

13. april 2015

lineog4

Det er vel ikke synd for fyren, hvis han ikke har brugt prævention? Medmindre TS direkte har løjet om brug af prævention, vil jeg sige at begge har bidraget til graviditeten 

Det er nok bare at få det sagt, lidt som at rive et plaster af. Ved ikke om du vil beholde, men ellers kan du jo starte med at sige, at du også er i vildrede og egentlig gerne bare vil starte med at tage en god snak om situationen. Prøve at klarlægge, hvad I hver især føler og tænker om det hele.

Selvsagt skal fyren også selv huske at spørge. Men ts har dog vidst hele tiden det var ubeskyttet sex. Det fritager ikke manden fra et ansvar overhovedet, og jeg vil lære mine drenge de aldrig dyrker sex uden at have spurgt om pigen bruger prævention, ja i det hele taget bruger de kondom til de kender pigen godt og måske er blevet testet for HIV for det er jo ikke kun graviditet man kan få uønsket ved ubeskyttet sex.

Men når det er sagt synes jeg egentlig det er lidt luset at have gentagende gange sex når man ved (ikke tror men ved) det er ubeskyttet.

Anmeld Citér

13. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har så svært ved at forstå at der er piger der har en mistanke om noget som kun en læge kan slå fast - hvordan får man en mistanke om at man ikke kan blive gravid? Hvilke synptomer har du der kunne tyde på det? 

Dernæst må du sige det som det er og så må I begge to lærer at spørge og informere om prævention. Hvorfor har du ikke selv spurgt efter kondom når nu du VED du ikke bruger beskyttelse? 

Mit råd: lad være med at få et barn med en mand du reelt ikke kender. Du vil være bundet til ham de næste 18 år. 

Samarbejdet omkring barnet kan blive rigtig rigtig svært når man ikke kender hinanden. Det kan også være du finder ud af at han ikke egner sig som far. Der er mange overraskelser bår man ikke kender hinanden . 

Anmeld Citér

13. april 2015

Vaya

lineog4 skriver:

Selvsagt skal fyren også selv huske at spørge. Men ts har dog vidst hele tiden det var ubeskyttet sex. Det fritager ikke manden fra et ansvar overhovedet, og jeg vil lære mine drenge de aldrig dyrker sex uden at have spurgt om pigen bruger prævention, ja i det hele taget bruger de kondom til de kender pigen godt og måske er blevet testet for HIV for det er jo ikke kun graviditet man kan få uønsket ved ubeskyttet sex.

Men når det er sagt synes jeg egentlig det er lidt luset at have gentagende gange sex når man ved (ikke tror men ved) det er ubeskyttet.

Men han har jo haft lige så ubeskyttet sex som hende? Ligesom hun har vidst det, så har han jo også vidst det. Jeg synes, det er lidt luset, hvis man som fyr kan gå ud fra, at en pige er på pillen eller andet...

Personligt havde jeg da også gjort opmærksom på det, men her virker det som om, de begge bare er gået med på legen...

Anmeld Citér

13. april 2015

loop

Muffie skriver:

Hej De Damer! 

Se sagen er den at jeg nu står med en positiv test. Skal have ringet til lægen da jeg gerne vil have det bekræftet.. 

Men uurgh, faren og jeg har kun set hinanden i en måned (så nej det var ikke planlagt) og hvordan fortæller man det så lige?? 

Jeg har ikke været på p-piller da jeg ikke kan tåle det (bliver syg og dårlig af dem) og har egentlig aldrig fået en snak med min læge om hvilken prævention der så ville være en idé.

Vi har ikke beskyttet os på anden vis (så ja go figure) men havde egentlig en mistanke om at jeg slet ikke kunne blive gravid.. 

Min første tanke er så, at han ikke ved at jeg ikke er på p-piller (for mig er det jo normalt så det har jeg ikke tænkt over), så jeg er lidt bange for hans reaktion.. 

1000 ting kører gennem mit hoved og egentlig kan jeg ikke helt forholde mig til det. Den eneste der ved noget er min tætte veninde .. 

Så Ladies, jeg har brug for jeres kyndige råd  

Har du ikke et barn i forvejen? For så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke troede du kunne blive gravid?

Du skrev et indlæg igår, hvor du virker glad for at være gravid.

Hvis du er glad for at være blevet gravid, hvorfor er det så svært at fortælle faren det? Du skriver i kun har kendt hinanden en måned, men ja, jeg synes det virker lidt velovervejet fra din side, - at du gerne ville have et barn (mere?).

Jeg er klar over, at du måske ikke ønsker at høre det jeg skriver, men jeg synes mine spørgsmål er relevante i forhold til det der er sket.

Men uanset hvad, jo længere du venter med at fortælle det, des sværere tror jeg du gør det for dig selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.