Hvad tænker i om store maver meget tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2015

LLT.

Anonym skriver:

Jeg kan ikke lade være med at kigge på mavebillederne her inde, og bliver meget overrasket over hvor store mange maver er MEGET tidligt! 

Jeg er selv tredje gangs gravid og i dag 9+4. Man kan Intet se på min mave, og sådan skulle det jo også helst være da livmoderen jo knapt er forstørret endnu. 

Vi har en i familien som er ca. lige så langt henne som mig, og hun ligner en der er halvvejs. Hun er lidt overvægtig og det er selvfølgelig det der kan ses og ikke babyen.

ja når jeg ser meget store maver i den tidlige graviditet kan jeg altså ikke lade være med at tænke - hov der er vist en kommende mor der har brugt graviditeten som undskyldning for at spise igennem. Men hvad tænker du?

Det var da en mærkelig tanke!!

hver evig eneste gang jeg er blevet gravid har jeg vejet mellem 43-45 kg og har lidt af kvalme og madlede op til 16 uger, men er alligevel blevet enorm mavemæssigt! Det er da en dum "fordom" og have når det jo simpelthen har noget at gøre med hvordan hver enkelte vokser og er bygget.. Jeg er 157 cm høj og har ikke meet at fordele maven på, så jeg bliver bare ekstra rund og det HELE sidder på maven!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Selv hvis kvinden havde en stor mave tidligt fordi hun spiste meget, så tænker jeg lidt... og hvad så? Det er da folks egen sag  

Anmeld Citér

12. april 2015

Elgaard73

Albertsen92 skriver:

Hvorfor? Hvis folk ligger et billede af en kæmpe mave ud i uge 8, er det da kun fordi personen er tyk. Det er ihvertfald ikke noget med baby at gøre

Ej, seriøst....? Sikke da noget vrøvl.

Da jeg var 6-7 uger henne, kunne jeg sidst på dagen godt ligne en der var 4-5 måneder henne. Og jeg vejede "kun" 57 kg/170 cm... Hvis du mener at det er tyk, så er der da seriøst noget galt med din opfattelse af tyk/tynd.

Du har ret i at det ikke er selve baby der fylder, men det er altså stadig baby der er skyld i at nogle hæver op ret hurtigt. Det er jo en hormonel ting (grundet baby).

Til TS : Nej, jeg tænker bestemt ikke at det er fordi at nogle har brugt baby som undskyldning, for at bare give los på madfronten.

Syntes faktisk at det er en ret trist indstilling at have til andre mennesker og det smukke som en graviditet er...En graviditet er skisme da noget af det smukkeste og mest livsbekræftende, uanset hvornår den er "synlig".

Anmeld Citér

12. april 2015

Mettefpigen

Så er jeg da glad for at der er flere af jer ikk har set mig gravid, så kunne i da få nogle tanker om mig ������

Jeg tænker ikk andet end hvor er jeg glad på jeres vegne ☺ en graviditet er smuk også er det sku ligemeget om de er store eller små... så længe babyen har det godt så er alt andet fuldstændig ligegyldigt... jeg tænker også at der må da være lidt misundelse siden at det er det man tænker når man ser en gravid.....

Anmeld Citér

12. april 2015

Albertsen92

JH12 skriver:

Øh?!?!? 

Man kan også som normalt vægtig se meget gravid ud på et tidlig stadie, det har intet at gøre med om man er tyk eller tynd.. 

Folk reagere helt forskelligt på gtaviditeter .. Og man kan da ikke gøre for hvis man er voldsomt oppustet tidligt, uanset om man er tyk eller tynd ...

Så tænker jeg slappe mavemuskler  

Anmeld Citér

12. april 2015

Albertsen92

Elgaard73 skriver:

Ej, seriøst....? Sikke da noget vrøvl.

Da jeg var 6-7 uger henne, kunne jeg sidst på dagen godt ligne en der var 4-5 måneder henne. Og jeg vejede "kun" 57 kg/170 cm... Hvis du mener at det er tyk, så er der da seriøst noget galt med din opfattelse af tyk/tynd.

Du har ret i at det ikke er selve baby der fylder, men det er altså stadig baby der er skyld i at nogle hæver op ret hurtigt. Det er jo en hormonel ting (grundet baby).

Til TS : Nej, jeg tænker bestemt ikke at det er fordi at nogle har brugt baby som undskyldning, for at bare give los på madfronten.

Syntes faktisk at det er en ret trist indstilling at have til andre mennesker og det smukke som en graviditet er...En graviditet er skisme da noget af det smukkeste og mest livsbekræftende, uanset hvornår den er "synlig".

Anmeld Citér

12. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Albertsen92 skriver:

Jeg vælger at tro at du ikke har en ualmindelig umoden tilgang til andre mennesker, men blot vil provokere

Anmeld Citér

12. april 2015

MMOGM

sikke en viden  (ironi kan forekomme)

Anmeld Citér

12. april 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg syntes min mave var blevet meget stor og ville i gang med at træne men det viste sig så jeg var i 6 uge (anden gang gravid)  

Og hvordan ville jeg så kunne have brugt det som undskyldning for at blive tyk ? ! 

Er nu 11 uger hænde og min mave er vildt oppustet konstant og når jeg først har spist ligner jeg en det er over halvvejs. 

Kan ikke passe mine normale bukser mere. 

Og har kun taget 1 kg på 

Så syntes det er noget af en fordom du har !

Anmeld Citér

12. april 2015

LG1986

Jeg er vildt forarget over at du tænker sådan om andre mennesker og tænker at det siger utroligt meget om dig frem for den gravide du ser. Alle er forskellige og det er meget dårlig stil at dømme folk på den måde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.