Hvad tænker i om store maver meget tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.815 visninger
59 svar
380 synes godt om
12. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke lade være med at kigge på mavebillederne her inde, og bliver meget overrasket over hvor store mange maver er MEGET tidligt! 

Jeg er selv tredje gangs gravid og i dag 9+4. Man kan Intet se på min mave, og sådan skulle det jo også helst være da livmoderen jo knapt er forstørret endnu. 

Vi har en i familien som er ca. lige så langt henne som mig, og hun ligner en der er halvvejs. Hun er lidt overvægtig og det er selvfølgelig det der kan ses og ikke babyen.

ja når jeg ser meget store maver i den tidlige graviditet kan jeg altså ikke lade være med at tænke - hov der er vist en kommende mor der har brugt graviditeten som undskyldning for at spise igennem. Men hvad tænker du?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

April-baby

Det bare luft i den tid, da hverken barnet eller livmoderen er så stor, og børn vokser ikke hurtigere 2 eller 3 gang, som mange tror. Jeg fik først mave i uge 21, man kunne først se jeg var gravid i uge 26+? (: 

Anmeld Citér

12. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg kan ikke lade være med at kigge på mavebillederne her inde, og bliver meget overrasket over hvor store mange maver er MEGET tidligt! 

Jeg er selv tredje gangs gravid og i dag 9+4. Man kan Intet se på min mave, og sådan skulle det jo også helst være da livmoderen jo knapt er forstørret endnu. 

Vi har en i familien som er ca. lige så langt henne som mig, og hun ligner en der er halvvejs. Hun er lidt overvægtig og det er selvfølgelig det der kan ses og ikke babyen.

ja når jeg ser meget store maver i den tidlige graviditet kan jeg altså ikke lade være med at tænke - hov der er vist en kommende mor der har brugt graviditeten som undskyldning for at spise igennem. Men hvad tænker du?

Tænker det er meget forskelligt hbor stor og hvor hurtigt.

jeg er lav og har en kort overkrop og hos mig går det hurtigt, og jeg bliver STOR. 

Første gang kunne man tydeligt se det i uge 13 og jeg lignede en der ventede tvillinger hele graviditeten.

her anden gang kunne man se det allerede i uge 9 og nej, jeg havde ikke taget på, gjorde jeg først i uge 22. Og denne gang ligner jeg en der venter trillinger 

mig ja, jeg kan godt se det selv, men hader folk kommentere på det, det for mig til at føle mig som en hval. 

Anmeld Citér

12. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
April-baby skriver:

Det bare luft i den tid, da hverken barnet eller livmoderen er så stor, og børn vokser ikke hurtigere 2 eller 3 gang, som mange tror. Jeg fik først mave i uge 21, man kunne først se jeg var gravid i uge 26+? (: 

Uge 10: livmoderen er forstørret, og på størrelse med en grapefrugt.

nej baby vokset ikke hurtigere anden gang, men kroppen har prøvet det før, og mavemusklerne er ikke så spændstige og kan ikke holde livmoderen inde på samme måde som første gang.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. april 2015

JH12

Det er faktisk ikke noget jeg tænker over.. For vi reagere jo alle forskelligt på graviditeter .. Nogle vokser lyn hurtigt og andre kan det først ses meget sent.. 

Og i starten er der bare nogle som er meget oppustet.. 

Kunne ikke falde mig ind at tænke de har brugt graviditeten som undskyldning for at spise mere, efter som mange faktisk døjer med kvalme og madlede .. 

Anmeld Citér

12. april 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Kan  sagtens give dig forklaringen og og jeg er ikke overvægtig.  Det det sker hvis man er hurtigt gravid ovenpå hinanden er at dine mavemusker hurtigere rykker ud og gør plads.  Dette betyder at tarmene rykker op og fylder rigtig godt. især om aftenen . Jeg lignede da jeg var 10 uger at jeg var 25 uger henne..havde ikke taget mere end 1 kg på. Vejede 66 og er 175 høj. Der kan være nogen der har spist godt men er langt fra alle vil jeg baresige. 

Anmeld Citér

12. april 2015

FrkGranger

Her er det ikke noget jwg tænker over og syntes egentligt at det er usmageligt at tænke grimme tnker om amdres kroppe, så de få gange det sker for mig stopper jeg mig selv...

Men det er jo klart at folk med ekstra sul på maven jo automatisk ser større ud, men det er jo ikke graviditeten man kan se jeg selv kunne det først ses i uge 20 ca....

Anmeld Citér

12. april 2015

Loa

Jeg tænker overhovedet ikke over det, andet end det er vildt der er sådan en forskel på mennesker.

Kunne ikke drømme om at sidde og dømme og tænke at folk nok bare æder og æder og påstår det er deres mave... Tænker at det da virkelig er folks egen sag hvis det er det der er tilfældet...

Anmeld Citér

12. april 2015

alenemor42

Det er bare forskelligt vor hurtigt man vokser.... jeg er kæmpe stor og var det tidligt... det har intet med hurtige graviditeter efter hinanden.

Eftersom der er 6 år imellem mine første 2 og 20 og 15 år mellem de store og ham jeg venter nu

Derudover har jeg kun taget 5 kg på og jeg er 34+6 idag

Anmeld Citér

12. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg tænker at det er synd du er så fordømmende! 

Jeg blev selv ret hurtigt stor 3 gang, og det var fordi jeg var slank inden. Så når jeg ser en stor mave tidligt i en graviditet, så tænker jeg "nå".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.