Hvad tænker i om store maver meget tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2015

Albertsen92

Jeg blev gravid, da vores datter var 11 mdr. 

Nu er jeg 28+1, hun er 17 mdr nu.

og jeg er altså overhovedet ikke større denne gang, fik først mave i uge 20 som sidst. Og nu er jeg heller ikke særlig stor. 

Så bare fordi det er 2. Gang og hurtigt efter, er alt altså ikke helt slapt, mine mavemuskler må være præcis ligeså stærke som sidst.

Jeg kan altså godt tænke lidt det samme som dig,  at nogen bare "puster maven ud" og lader alt få frit løb, tit ser jeg en overvægtig ligge mavebillede ud i de tidlige uger og jeg tænker "du er jo bare tyk!"

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Albertsen92 skriver:

Jeg blev gravid, da vores datter var 11 mdr. 

Nu er jeg 28+1, hun er 17 mdr nu.

og jeg er altså overhovedet ikke større denne gang, fik først mave i uge 20 som sidst. Og nu er jeg heller ikke særlig stor. 

Så bare fordi det er 2. Gang og hurtigt efter, er alt altså ikke helt slapt, mine mavemuskler må være præcis ligeså stærke som sidst.

Jeg kan altså godt tænke lidt det samme som dig,  at nogen bare "puster maven ud" og lader alt få frit løb, tit ser jeg en overvægtig ligge mavebillede ud i de tidlige uger og jeg tænker "du er jo bare tyk!"

Hvor er det ærgeligt, at du tænker sådan.

Det bevidner for mig, at du måske ikke er så nuanceret i dit menneske syn..

Anmeld Citér

12. april 2015

Albertsen92

Mom skriver:

Hvor er det ærgeligt, at du tænker sådan.

Det bevidner for mig, at du måske ikke er så nuanceret i dit menneske syn..

Hvorfor? Hvis folk ligger et billede af en kæmpe mave ud i uge 8, er det da kun fordi personen er tyk. Det er ihvertfald ikke noget med baby at gøre

Anmeld Citér

12. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Albertsen92 skriver:

Hvorfor? Hvis folk ligger et billede af en kæmpe mave ud i uge 8, er det da kun fordi personen er tyk. Det er ihvertfald ikke noget med baby at gøre

At være gravid kort tid efter hinanden. Flerfolds graviditeter, luft osv kan være naturlige forklaringer...

Anmeld Citér

12. april 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Jeg kan ikke lade være med at kigge på mavebillederne her inde, og bliver meget overrasket over hvor store mange maver er MEGET tidligt! 

Jeg er selv tredje gangs gravid og i dag 9+4. Man kan Intet se på min mave, og sådan skulle det jo også helst være da livmoderen jo knapt er forstørret endnu. 

Vi har en i familien som er ca. lige så langt henne som mig, og hun ligner en der er halvvejs. Hun er lidt overvægtig og det er selvfølgelig det der kan ses og ikke babyen.

ja når jeg ser meget store maver i den tidlige graviditet kan jeg altså ikke lade være med at tænke - hov der er vist en kommende mor der har brugt graviditeten som undskyldning for at spise igennem. Men hvad tænker du?

At jeg er glad for jeg er et rummelig og nuanceret mennesker der synes det er så smukt med en gravid mave om den er stor eller lille - jeg bliver selv Mega stor og er et lille mennesker og bliver så såret og ked af folks kommentarer om min str. på mave... 

Anmeld Citér

12. april 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hold da op. Jeg har aldrig tænkt over folk har brugt det som undskyldning for at spise mere. 

Jeg synes godt nok det synd, du dømmer andre gravide sådan. Folk er forskellige og udvikler sig forskelligt med deres maver!

Jeg er overvægtig men jeg tabte mig i starten af graviditeten. Det var faktisk først da jeg nåede de 21-22 uger at jeg tog på. (så vidt jeg husker)

Så nej. Bare fordi man er overvægtig så er det ikke ensbetydende med at man bliver hurtigt stor...

Anmeld Citér

12. april 2015

JH12

Albertsen92 skriver:

Øh?!?!? 

Man kan også som normalt vægtig se meget gravid ud på et tidlig stadie, det har intet at gøre med om man er tyk eller tynd.. 

Folk reagere helt forskelligt på gtaviditeter .. Og man kan da ikke gøre for hvis man er voldsomt oppustet tidligt, uanset om man er tyk eller tynd ...

Anmeld Citér

12. april 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg har været gravid 3 gange hvoraf to er blevet til lækre børn Alle gange har jeg taget 3 kg. På indenfor de første par uger og min mave er bulet lidt ud. Det er selvfølgelig ikke barnet, men vel luft og eller... Jeg fik en udskrabning efter mist abortion ved første graviditet. Et par dage efter var alle 3 kg. Forsvundet...

Anmeld Citér

12. april 2015

Troldemommi

Jeg havde begge gange en stor stor rund mave og ved du hvad, jeg var pissehamrende stolt af den, jeg har lidt for mange kilo på kroppen og i min graviditet har jeg spist normalt - jeg bliver sgu lidt sur når du skriver sådan noget fis, men hvis du har brug for at dømme andre gravide på den måde, syntes jeg siger mere om dig, end om os andre runde gravide kvinder...

Anmeld Citér

12. april 2015

xStinepigen

Synes heller ikke lige om den holdning . Jeg kan godt se mange har en stor mave tidligt, og mange af dem kan man se faktisk normalt er tynde, men har en stor flot rund babyhule - slet ikke som min, jeg er 7+1 og man kan ikke se det, og har ikke taget på, jeg er bare lidt overvægtig, og ville da blive utrolig skuffet hvis folk betragetede min delle som jeg spise for to, når jeg passer sådan på, netop for ikke at blive kæmpestor i graviditeten . Det er meget individuelt, og alle graviditeter er forskellige, fordi at der er nogle man ikke kan se det på. kan man godt på andre. Ligesom dem man slet ikke kan se er gravide hele forløbet igennem.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.