Hvad tænker i om store maver meget tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2015

Marts<3

Misundelse er en grim ting...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

S*DD

Jeg kan ikke skjule jeg er gravid mere og jeg er 13+.. Og jeg har kun taget 1,5 kg på. Holdt meget øje med hvad jeg spiser og hvad jeg spiser. Jeg får motion hver dag osv. 

Hvorfor jeg er så stor ved jeg ikke.. Jeg var og er stadig normalvægtig. 

jeg vil blive noget så ked hvis folk troede jeg bare har brugt graviditet som undskyldning for at spise, når det bestemt ikke er tilfældet.. 

Jeg Er forresten første gang gravid. 

Anmeld Citér

12. april 2015

Kay

Tja nu er jeg selv en af dem der meget tidligt ikke kan skjule det...og er faktisk lidt forarget over at du går og tænker sådan om andre mennesker 

jeg kan så sige at de første 20 uger af min sidste graviditet tabte jeg i alt 8 kg selvom baby voksede som hun skulle 

og ja jeg var ikke meget mere end 9+ da jeg ikke kunne lukke mine bukser og måtte hoppe i vente tøjet og måtte fortælle min chef om graviditeten...

snakkede med min læge om det fordi jeg syntes det var rigtig frustreret og hun forklarede at nogle kvinder bare fik meget mere luft i maven end andre når de blev gravide... jeg lider normalt vis også tit af oppustethed i dagligdagen efter måltider og nogle dage er det så slemt at jeg ser gravid ud, på trods af at jeg ikke har over spist

syntes det er ærgerligt at der er så mange fordomme over for andre mennesker! du har jo ingen chance for at sætte sig ind i hvad de ting skyldes... men kommer med en fordom lige med det samme!

Anmeld Citér

12. april 2015

AnnaK89

What? 

Sikke en grim tankegang at have! 

Da jeg var i uge 6-7 blev vi nødt til at fortælle det, da jeg absolut ikke kunne skjule det for al det LUFT jeg havde i maven - som altså er meget normalt!! Og jeg er altså ikke specielt overvægtig!

Misundelse er en virkelig grim ting! 

Anmeld Citér

12. april 2015

MMOGM

Jeg har aldrig i mit liv været overvægtig (ikke at det er overvægt der gør det), men da jeg var gravid anden gang, kunne man allerede se det i uge 8+, pga luft, og fordi det kun var 1 år siden jeg sidst var gravid. Det var på ingen måde fordi jeg havde kastet mig flere gange over en kæmpe slikskål fordi jeg nu skulle "spise for to", så synes da det er super ærgerligt at du dømmer folk på den måde.  Folk er jo forskellige. 

Anmeld Citér

12. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker oppustethed. Selv nu som ikke-gravid kan jeg ligne en i slutten af graviditeten(lidt overdrevet) hvis jeg får luft i maven. 

Anmeld Citér

12. april 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg kan ikke lade være med at kigge på mavebillederne her inde, og bliver meget overrasket over hvor store mange maver er MEGET tidligt! 

Jeg er selv tredje gangs gravid og i dag 9+4. Man kan Intet se på min mave, og sådan skulle det jo også helst være da livmoderen jo knapt er forstørret endnu. 

Vi har en i familien som er ca. lige så langt henne som mig, og hun ligner en der er halvvejs. Hun er lidt overvægtig og det er selvfølgelig det der kan ses og ikke babyen.

ja når jeg ser meget store maver i den tidlige graviditet kan jeg altså ikke lade være med at tænke - hov der er vist en kommende mor der har brugt graviditeten som undskyldning for at spise igennem. Men hvad tænker du?

Tænker at mennesker er forskellige..

Min mave var også længe om at vokse og jeg er undervægtig.. har en pige på mit arbejde som er spinkel bygget og ca i uge 13-14stykker, hun ligner en der er over halvvejs, men hun er også 2 gangs gravid, så tror ikke man kan pege fingre bare fordi ens mave stadig er flad

Anmeld Citér

12. april 2015

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Jeg kan ikke lade være med at kigge på mavebillederne her inde, og bliver meget overrasket over hvor store mange maver er MEGET tidligt! 

Jeg er selv tredje gangs gravid og i dag 9+4. Man kan Intet se på min mave, og sådan skulle det jo også helst være da livmoderen jo knapt er forstørret endnu. 

Vi har en i familien som er ca. lige så langt henne som mig, og hun ligner en der er halvvejs. Hun er lidt overvægtig og det er selvfølgelig det der kan ses og ikke babyen.

ja når jeg ser meget store maver i den tidlige graviditet kan jeg altså ikke lade være med at tænke - hov der er vist en kommende mor der har brugt graviditeten som undskyldning for at spise igennem. Men hvad tænker du?

Med min 3. graviditet blev min mave enorm stor allerede som 3+4. Jeg lignede en der allerede var 3 mdr henne. Min livmoder var allerede enorm. 

Så da min graviditet blev bekræftet hos lægen blev jeg nødt til at sige det til chefen fordi jeg ikke kunne holde det hemmeligt længere. 

Anmeld Citér

12. april 2015

Missy_B

Anonym skriver:

Tænker du seriøst det??

Jeg er ikke selv særlig stor gravid, men har en veninde som allerede i 10. uge(2.Gangs) lignede en der var 6 måneder henne. Hun er kortere henne end mig, men væsentlig større mave, men det kan hun da ikke gøre for? Vi har kg mæssigt taget det samme på, jeg vejer som udgangspunkt dog 15 kg mere end hende.

NYD at din mave ikke er så stor, men lad være med at dømme andre, graviditetsmaver er forskellige

Anmeld Citér

12. april 2015

Frk.S

Det tænker jeg virkelig ikke så meget over - og jeg tænker i hvert fald ikke, at det bare er fordi folk æder for vildt. 

Der er rigtig STOR forskel på hvor stor man bliver og hvor hurtigt... og at man bliver hurtigt stor, behøver ikke at have noget at gøre med ens størrelse ellers.

Jeg tror faktisk det er de færreste der bruge graviditeten som undskyldning for at æde. De fleste er nok klar over, at det er kg der skal smides igen og at de ikke nødvendigvis kun sætter sig på maven. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.