priser på medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2015

Missy_B

gokkelok skriver:

Kronikertilskud kan kun fås, hvis kommunen vurderer man ikke har penge nok til selv at betale. 

Nej, kronikertilskud kan fås hvis Sundhedsstyrelsen vurderer at man kan godkendes til det. Kommunen havde intet med min bevilling at gøre, klinikken søgte den direkte gennem sundhedsstyrelsen...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2015

Os&lilledig

nullermand15 skriver:

Jeg er også mere end taknemmelig for at kunne få hjælpen. Uden tvivl. Men nu snakkede hun om at jeg skulle være taknemmelig for ikke at have brugt 100-200.000 på at få et barn. Det handler ikke om pengene Og hvor mange penye det kommer til at kost  

Nu spurgte jeg bare i den her tråd om der var nogen der vidste hvad de forskellige præparater kostede  

Ej ved du nu hvad..! Jeg forstår slet ikke hvorfor det kan irritere dig sådan.. Jeg skrev at man skal være taknemmelig for kun at skulle betale medicin frem for en hel behandling som andre gør. For det synes jeg virkelig man skal være.. Men hvis du vil starte i behandling med den sure holdning fra start, højst sansynligt fordi du er ked af det ikke lykkes hjemme. Så er det dit valg. Jeg prøvede at få det positive frem! For jeg ved, hvor hårdt sådan en behandling er, så det er meget vigtigt at få det bedste ud af det.. Rigtig god behandling til dig, håber en hurtig graviditet   

Anmeld Citér

10. april 2015

Os&lilledig

modesty skriver:

Tillykke med graviditeten. 

Tusind tak  

5 IUI behandlinger er det blevet til..  3 forsøg blev en graviditet men sluttede desværre som MA. Nu er det 2 forsøg efter MA som resulterede i graviditet. Denne gang med 75 IE puregon i 12 dage  

Anmeld Citér

10. april 2015

Os&lilledig

Missy_B skriver:

Nej, kronikertilskud kan fås hvis Sundhedsstyrelsen vurderer at man kan godkendes til det. Kommunen havde intet med min bevilling at gøre, klinikken søgte den direkte gennem sundhedsstyrelsen...

Vores klinik søger også til alle der starter. Så det tror jeg bestemt også at "Anonyms" klinik vil gøre. 

Anmeld Citér

10. april 2015

modesty

Os&lilledig skriver:

Vores klinik søger også til alle der starter. Så det tror jeg bestemt også at "Anonyms" klinik vil gøre. 

Jeg skulle søge selv (var i det offentlige, på Riget). Men fik oplysninger og vist nok også ansøgningsskema af klinikken.

Anmeld Citér

10. april 2015

gokkelok

Rockertand skriver:

Nej stop nu.

Jeg har lavet hundredevis af ansøgninger, og vi udfylder ansøgningen til Sundhedsstyrelsen, som vurderer på baggrund af præparat og diagnose og sygdomshistorik, Sundhedsstyrelsen har ingen adgang til økonomiske oplysninger, der er dog et forventet minimumsbeløb på medicinudgifter, der skal opfyldes.

Roooolig. 

Har været inde og læse, og kan godt se jeg er gal på den....

Anmeld Citér

11. april 2015

Mille:)

Det er svært at sige hvad priserne lyder på... det er forskelligt fra person til person for det kommer an på hvor meget man i forvejen har købt  jeg får det fx gratis nu indtil august da mit kroniker tilskud går ind og betaler det nu

Rigtig meget held og lykke

Anmeld Citér

12. april 2015

Musen91

Jeg har lige været på apoteket og jeg skulle have 300ie gonal f og 450ie gonal f og en ovitrelle og så metformin. Jeg regnede med jeg skulle af med omkring 2000kr men jeg kom af med 1400kr. Så jeg blev positivt overrasket, dette var så den dyre gang for mit kronikertilskud er næsten lige blevet nulstillet. Og jeg har fået af vide at man har en egenbetaling på omkring 3900kr og så er der nogle beløbsgrænse der afgører hvor mange procent man skal betale. 

Anmeld Citér

12. april 2015

moaren

gokkelok skriver:

Kronikertilskud kan kun fås, hvis kommunen vurderer man ikke har penge nok til selv at betale. 

Kronikertilskud har ikke noget med kommunen at gøre. Det er statens afdeling 

Anmeld Citér

12. april 2015

moaren

nullermand15 skriver:

Jeg kom af med 1200 for gonal f, pergotime tabletter og ovitrelle så det var ikke galt. Som jeg kan forstå det på bonen er jeg så i kategorien 50 % tilskud næste gang igennem ctr?  Der stod mellem 900 og 1500 kr

Tillader mig lige at svare på dit spørgsmål 

Hvis du er på 1200 kr. i CTR nu, så vil du få 50% i tilskud af de næste 315 kr og 75% af det beløb der overstiger 1515 kr. 

Kommer du over 3280, får du 85% 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.