priser på medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2015

modesty

nullermand15 skriver:

Rolig nu..... Skal jeg være taknemmelig for det? Det ved jeg nu ikke om jeg vil sige jeg er. Hvem siger jeg ikke når op på de beløber det er vel ikke en konkurrence uanset om du bruger 1000 kr eller 100.000 kr synes jeg stadig det er røv surt at vi skal betale penge for at få et barn som mange andre kan lave på naturlig vis. Det er ikke noget vi har valgt, det er ingens skyld men synes stadig det er uretfærdigt og surt. Men som jeg siger er det bare sådan det er.. 

Jeg var, og er, dybt taknemmelig for at bo i et land der yder så stor økonomisk støtte til folk der ikke selv kan få børn. I størstedelen af verden er realiteterne helt anderledes, og mange mennesker må simpelthen opgive at få et barn fordi de ikke har råd. Der er rigtig mange andre elementer ved at være i behandling der sucks ass, men lige det her er ikke et af dem, tværtimod.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2015

Kærlighediminmave

modesty skriver:

Du kommer ikke af med mere end knap 4.000 kr. om året. Jeg syntes at det var helt absurd billigt sluppet med tanke på det resultat der lå og ventede. 

Selvfølgelig. Vi gør det også uden at tøve. Men ja. Det gør bare ondt at tænke på at penge skal blandes ind i det her. Vi har penge til det selvfølgelig. Og den dag vi bliver gravide kommer barnet ikke til at mangle noget som helst. Men ja.. Det er hårdt at tænke på. 

Anmeld Citér

9. april 2015

Kærlighediminmave

modesty skriver:

Jeg var, og er, dybt taknemmelig for at bo i et land der yder så stor økonomisk støtte til folk der ikke selv kan få børn. I størstedelen af verden er realiteterne helt anderledes, og mange mennesker må simpelthen opgive at få et barn fordi de ikke har råd. Der er rigtig mange andre elementer ved at være i behandling der sucks ass, men lige det her er ikke et af dem, tværtimod.

Jeg er også mere end taknemmelig for at kunne få hjælpen. Uden tvivl. Men nu snakkede hun om at jeg skulle være taknemmelig for ikke at have brugt 100-200.000 på at få et barn. Det handler ikke om pengene Og hvor mange penye det kommer til at kost  

Nu spurgte jeg bare i den her tråd om der var nogen der vidste hvad de forskellige præparater kostede  

Anmeld Citér

9. april 2015

Os&lilledig

modesty skriver:

Er I i det private? Du ved godt at sæden er gratis i det offentlige, ikke?

Ja vi valgte det private pga mit bmi og fordi ventetiden var MEGET kortere! Nu er vi så gravide og hvis det går galt. Så starter vi i det offentlige. Vi har været til forsamtale og skal ringe hvis graviditet bliver afbrudt  

Anmeld Citér

9. april 2015

Os&lilledig

modesty skriver:

Er I i det private? Du ved godt at sæden er gratis i det offentlige, ikke?

Ja vi valgte det private pga mit bmi og fordi ventetiden var MEGET kortere! Nu er vi så gravide og hvis det går galt. Så starter vi i det offentlige. Vi har været til forsamtale og skal ringe hvis graviditet bliver afbrudt  

Anmeld Citér

10. april 2015

modesty

Os&lilledig skriver:

Tillykke med graviditeten. 

Anmeld Citér

10. april 2015

Missy_B

Få klinikken til at søge kronikertilskud, så slipper i max af med ca 4000, resten derudover er gratis. Mit kronikertilskud blev bevilget for 2 år.

Anmeld Citér

10. april 2015

gokkelok

Missy_B skriver:

Få klinikken til at søge kronikertilskud, så slipper i max af med ca 4000, resten derudover er gratis. Mit kronikertilskud blev bevilget for 2 år.

Kronikertilskud kan kun fås, hvis kommunen vurderer man ikke har penge nok til selv at betale. 

Anmeld Citér

10. april 2015

Kærlighediminmave

Jeg kom af med 1200 for gonal f, pergotime tabletter og ovitrelle så det var ikke galt. Som jeg kan forstå det på bonen er jeg så i kategorien 50 % tilskud næste gang igennem ctr?  Der stod mellem 900 og 1500 kr

Anmeld Citér

10. april 2015

Rockertand

gokkelok skriver:

Kronikertilskud kan kun fås, hvis kommunen vurderer man ikke har penge nok til selv at betale. 

Nej stop nu.

Jeg har lavet hundredevis af ansøgninger, og vi udfylder ansøgningen til Sundhedsstyrelsen, som vurderer på baggrund af præparat og diagnose og sygdomshistorik, Sundhedsstyrelsen har ingen adgang til økonomiske oplysninger, der er dog et forventet minimumsbeløb på medicinudgifter, der skal opfyldes.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.