sommerbarn<3 skriver:
Mon dog det er muligt at "springe køen over" hos lægevagten, tror lægen er så godt udd at han/hun er i stand til at bedømme hvem der har brug for at komme hurtigt til og hvem der må holde sit nr i køen.
og når det handler om vores børns velbefindende er vi nok alle i stand til at snyde os foran.
men i forhold til ts og hendes datter, tænker jeg det er så ligegyldigt for hende, at diskutere det her i hendes tråd. Kan kun forstille mig nogle frygtelige tanker der må være gået igennem hendes hoved, og ønsker virkelig at det "bare" er svamp eller lign.
synes egentlig køkultur er temmelig irelevant i forhold til mors bekymring her.
hvis min lille pige blødte, så tror jeg at jeg ville skide køkultur et stykke, selvom man nok ikke kommer foran ved bare at dukke op.
"Tror lægen er så godt uddannet, at han/hun kan bedømme hvem der har brug for at komme hurtigt til og hvem der må holde sit nummer i køen"
Ja, det er helt rigtigt. Det gør de allerede via den telefoniske rådgivning, som er obligatorisk man søger, før man bare drager afsted som A&M foreslår. Det er jo derfor den er der, for at undgå at folk bare strømmer ukritisk til, og spilder dyrebar tid for dem, som ikke kan vente til i morgen som feks en brækket arm.
Det er her frasorteringen sker allerede, det er ikke bare en fjollet regel, som er stillet op for at irriterer befolkningen. Tværtimod.
Jeg er ikke af den mening at det handler om decideret køkultur. Jeg mener det ganske simpelt handler om respekt for det enkelte individ i samfundet. Også de individer, som befinder sig udenfor ens egen lille bobbel.