Hej Niki.
Dette er mit første indlæg, og har fulgt med i denne tråd, men ret mig hvis der er nogle ting som jeg har misset eller ikke forstået korrekt.
Jeg kan kun give helene og freja og tokes mor ret i, at den kolde skulder ikke er løsningen på jeres problemer, og i min verden er den eneste man kan lave om på, sig selv..
Tror du får en svær fremtid hvis du bliver ved med at kæmpe for at få ham til at forstå dig, medmindre du begynder at ændre din egen måde at gå til ham på. Og så synes jeg det er rigtig ærgeligt at læse, at i er holdt op med at sove sammen.
Nu er jeg selv i at parforhold med en som er fra Chile, og han er nogen gange lidt af en mandschauvinist, men er samtidig meget stolt af det (hvilket kan irritere mig grænseløst), men stadig..
Jeg har trods alt valgt at være sammen med ham, dvs. jeg vælger at leve med ham på trods af hans måde at være på. fordelen ved mange mænd er dog, at hvis man møder dem med kærlighed og ikke hele tiden vil ha de skal lave om på sig selv, så får man meget bedre feedback end man egentlig troede.
Nu er jeg typen som kan have en tendens til at brokke mig ekstremt meget i perioder, og konstant pointere hvad han gør og ikke gør, og der erfarer jeg den samme reaktion som du gør, nemlig at han virker ligeglad og ikk gider tale med mig, og der kan gå flere dage..
Den erfaring er jeg blevet meget rig på, og har lært hvordan jeg skal gå til ham, og i de gode tider kan han faktisk godt se problemet fra hans side, hvorimod når han er vred, er det hele min skyld.
Jeg nævner det her fordi, det lyder som om at du hele tiden vil ha at han skal være på en bestemt måde, men samtidig elsker du ham.
Tror du er nødt til, som det tidligere blev nævnt, at kigge indad og prøve at se hvordan du kan ændre på det der er dit, og så får man automatisk en masse retur som man kan glæde sig over.
Det lyder heller ikke som om han i bund og grund ønsker i ikke skal være sammen, så der må være noget der holder jer sammen, hvorfor ikke prøve at fokusere på det istedet, og ikke kun på mangler og fejl ved hinanden..
Mht. julegaverne, så kan jeg godt forstå det frustrerer dig at han ikke bruger penge og tid på børnene, men prøv at spørg ham om det evt. skyldes noget andet, og så prøv ikk at fordøm ham, men spørg ham og lad ham forklare, og så kan du tilsidst fortælle hvad det får dig til at føle.. (Med nogle mænd skal man desværre være ultra diplomatisk for at kunne komme ind under huden på dem).
Tilsidst, parterapi har for vores vedkommende været rigtig godt, det tager bare tid for mænd at skulle erkende at behovet er der, og sørg for guds skyld for, at parterapeuten er en mand, så din mand ikke går helt i baglås over overtallet af feminisme i et rum :laugh:
Det har alligevel en del at sige tror jeg..
'og hop så ind i den seng og sov sammen med ham'
Kan godt forstå det ikke er nemt, men jeg tror bare ikke det hjælper at du skubber dig selv længere væk fra ham, så kan du ligeså godt fjerne dig helt og aldeles..
Anmeld