Tror faktisk ikke der findes sådan et mærkat og en vejledning der siger, sådan er danske mænd.
Du har en dansk mand, som for mig, falder fuldstændigt udenfor kategori af danske mænd jeg selv kender.
Jeg kender sjovt nok kun fornuftige, deltagende og diskussionslystne danske mænd. Mænd der går med barnevognen, mænd der holder barsel, mænd der deltager på lige fod med konen, hjælper med madlavningen osv osv.
Om du skal være taknemmlig over det du har?? ;)
- det kommer jo an på hvordan du vil leve. Hvis du kan holde ham ud, eller endnu mere interessant, kan holde dig selv ud, jamen så fred da med det.
Men det lyder da ikke som noget spændende og rigt liv, og jeg kan da godt frygte at du et eller andet sted, aldrig er sådan rigtig glad, du ved på den lykkelige og dybfølte måde...
Det virker som om du har alt for mange kampe, kampe med manden, kampe med børnene, kampe med Svigermor, kampe om kommunikationen osv.
Jeg har lidt på fornemmelsen, at din danske mand har valgt lige præcis dig, fordi at han udmærket ved, at det ville aldrig gå med en dansk kvinde. Rigtig mange danske kvinder er enormt stærke og viljefaste og finder sig ikke i ret meget, på rigtig mange områder.
Og den slags mænd vælger næsten altid kvinder fra Thailand, Rusland, Polen, Bulgarien og andre slaviske lande, netop fordi mange af de kvinder føler sig taknemmelige, selvom manden er et åbenlyst røvhul. Men de bliver hos ham, fordi livet her påtrods af alt, ofte er bedre end det de kom fra.
For mig er det bare ikke et liv at ville tilstræbe, for jeg ved at rigtig mange af de kvinder lever efter devisen, der er lunt og trygt under tøflen, hvilket jo er forfærdeligt dybest set.
Anmeld