Plydselig føler jeg mig skidt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

ma08-vb

NikiFin skrev:
Min plan er at opføre mig lige på den samme måde som ham. Så håber jeg det hjælper ham til at indse hvor stor idiot han ser ud. Og så har han det hele i sine hænder. Jeg synes at på den måde finder jeg ud af hvad han præcis vil i stedet for at jeg hele tiden skubber familien frem og han følger mig bare måske ikke fordi det er præcis det han vil men bare fordi det er nemt og bekvem. Og jeg vil gerne vide hvad han selv vil og er villig til at gøre for den familie. Hvad synes I om det? Skal jeg give ham denne chance eller skal jeg overtage det igen og bringe toget tilbage på de gamle, behagelige for ham, men ikke særlig behagelige for mig spor? Jeg tænkte også på familie terapi men det betyder at det igen bliver mig der skal rede familien og på den måde finder jeg aldrig svaret på hvad han selv virkelig vil.
Din plan virker kun, hvis han kan gennemskue meningen med den, og jeg ved ikke, om han har tilstrækkelig selvindsigt. Med andre ord tror jeg ikke, det vil lykkes, snarere vil han bare synes, at du er gået helt amok. Hvor skulle han vide fra, at du har ændret planer? Derfor synes jeg 'hverken eller' til dit spørgsmål om, hvorvidt du skal give ham en chance eller selv tage over igen. Eller måske 'både og' forstået på den måde, at du jo godt kan give ham en chance, men uden at 'bringe toget tilbage på de gamle, behagelige for ham, men ikke særlig behagelige for mig spor'. Igen, overvej familieterapi - det er jo netop IKKE ensbetydende med, at DU skal redde familien, men at I TO SAMMEN skal gøre det - hvis I/du/han altså vil.... Det kan familieterapien hjælpe jer til at få afklaret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

NikiFin-vb

I nat og idag skete der nogle ting så jeg har forklaret ham hvad og hvorfor jeg gør. Han ville ikke høre og legede meget travlt men jeg alligevel håber at han har hørt noget. Han fortsætter bare at undgå kommunikation og jeg næsten fortrød at jeg havde prøvet at snakke med ham

Anmeld

13. december 2010

Happymummy-vb

Nu ved jeg ikke, hvad der er foregået mellem jer, siden det er kommet så langt ud, at I ikke engang deler soveværelse for tiden. Men siden det er kommet så langt ud, vil jeg sige, at det snart ligner et valg mellem parterapi eller skilsmisse. Og det er altså mærkeligt, som folk kan være bange for det der parterapi, når nu det kan være med til at redde ens samliv... :huh: (mig selv inkluderet!). Terapeuten kan tvinge jer til at lytte til hinanden - begge to! Og komme med ofte simple, indlysende kommentarer, som man bare slet ikke orker at høre fra ægtefællen/samleveren, men som man har lettere ved at sluge, når det kommer fra en tredjepart, som har hørt begge sider af sagen. Det er ikke et magisk tryllemiddel, som sikrer jer evig lykke i fremtiden, men det kan løsne op for den dårlige kommunikation. Og forhåbentlig hindre en skilsmisse, som er forfærdelig nok i sig selv - ikke mindst for børnene, men måske endnu værre, når man er udlænding? Jeg vil sådan set foreslå, at du selv booker en tid hos en parterapeut og så siger til din mand, at det skal I altså. Og hvis han ikke dukker op, så kan man også gå til 'parterapi' uden sin ægtefælle/kæreste og stadig få nogle redskaber til at løse konflikten... Og det med at opføre sig på den samme måde som ham . det virker vist kun rigtigt, når det er i småtingsafdelingen, hvor man kan vise, hvor komisk eller urimelig en persons adfærd er. Når der er større følelser indblandet tror jeg bare, at man risikerer at forværre situationen. Men held og lykke!

Anmeld

14. december 2010

NikiFin-vb

Jeg synes at hvis man er ligeglad, hvis man tror at noget er nytteløs og man gider bare ikke (at følge parterapeuts råd) når vi ikke langt. Og jeg virkelig mener at det er ham der har mest brug for parterapi, fordi jeg har gjort alt jeg kan. I mine øjne forstår han bare ikke situationen, gider ikke at indse hvad der er vigtigt for hans kone og børn, han tror at ignor og tavshed er kur til alle problemer. Han forstår bare ikke når jeg siger noget til ham. Derfor skal han prøve at høre det samme fra nogen anden. Jeg kan ikke se hvad mere jeg kan gør. Han er også det modsatte af 'gentleman'. Han smider mig ud i stedet for at han flytter selv. Den første sal er ledig (vi boede der før) og han kan nemt flytte ovenpå. Men nej - det skal være mig og børnene.

Anmeld

14. december 2010

Fuzzbox-vb

Når du tænker på jeres situation, bliver du så ikke enormt træt i hovedet? Er det generelt det er sådan, eller er det en periode, eller en ting, der har gjort det? Herhjemme når bølgerne går højt, så er det oftest svigerfamilien, der er skyld i det eller penge! Og for omkring 2-3 mdr siden, der synes jeg, at jeg fik nok af manden vræleri hele tiden, så der meldte jeg ud, at der var grænser for, hvad jeg kunne holde til i længden! Jeg stod i nøjagtig samme situation som ham, og det der har naget ham mest, var at han blev fyret - han har så arbejde igen, mens jeg må kigge i rodekassen, efter noget, hvor jeg også kan håndtere det herhjemme med! Jeg tænker sådan lidt mere på.. Hvorfor gider du at blive ved med at kæmpe? Det gavner hverken dig eller ungerne, at skulle vente på en vægelsindet mand, får besluttet sig!

Anmeld

14. december 2010

NikiFin-vb

Han har altid været sådan. Men jeg har accepteret det og håbet at fornuften kommer i hans hoved en dag. Men nogle gang bliver det for meget også for mig. Jeg er træt af at skubbe hele familien hele tiden og at håbe. 6 og halvt år intet er forandret. Åbenbart skal jeg prøve noget andet. Nemlig, ikke at kæmpe længere og lade det hele i hans hænder

Anmeld

14. december 2010

Laurie-vb

I skal lære, at kommunikere sammen... og til det skal I til parterapi. Kommunikation skal fungere.... andet er usundt... både for jer og for børnene...

Anmeld

14. december 2010

Det er stadig mig-vb

NikiFin skrev:
Jeg synes at hvis man er ligeglad, hvis man tror at noget er nytteløs og man gider bare ikke (at følge parterapeuts råd) når vi ikke langt. Og jeg virkelig mener at det er ham der har mest brug for parterapi, fordi jeg har gjort alt jeg kan. I mine øjne forstår han bare ikke situationen, gider ikke at indse hvad der er vigtigt for hans kone og børn, han tror at ignor og tavshed er kur til alle problemer. Han forstår bare ikke når jeg siger noget til ham. Derfor skal han prøve at høre det samme fra nogen anden. Jeg kan ikke se hvad mere jeg kan gør. Han er også det modsatte af 'gentleman'. Han smider mig ud i stedet for at han flytter selv. Den første sal er ledig (vi boede der før) og han kan nemt flytte ovenpå. Men nej - det skal være mig og børnene.
Jamen selvom du flytter oven på, så kommer du jo ingen vegne, Nikifin! Nu giver du ham jo bare fred og ro - og dig selv en masse ekstra opgaver. JEG ville sgu gerne være den der bor neden under uden børn og kone/mand for en periode. Gal hvor ville jeg hygge mig!!! Og mens du så bor ovenpå, forsørger du ham så stadig? Jeg mener, laver du hans mad, vasker hans tøj osv osv??? (hvis ja, så STOP), hvis nej, så bliver det spændende!

Anmeld

14. december 2010

ma08-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Og mens du så bor ovenpå, forsørger du ham så stadig? Jeg mener, laver du hans mad, vasker hans tøj osv osv??? (hvis ja, så STOP), hvis nej, så bliver det spændende!
:klap: :klap: :klap: :klap: :klap:

Anmeld

14. december 2010

NikiFin-vb

Jeg flytter ingen steder. Han kan selv flytte. Jeg har ingen planer om at gøre han live nemmere og mit hårdere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.