Jeg gør stort set som Rita.
Jeg synes, der hos os på det seneste er sket noget med børnenes evne til IKKE at svine sig til, så jeg prøver at være mere opmærksom på, om bukser & bluser er snavsede eller kan genbruges en dag eller to mere. (Tidligere har det som standard været snavset af pastasovs, mudder eller tuscher - eller en kombination - så jeg har ikke tjekket, bare vasket.)
Når flyverdragterne kommer på snart forventer jeg, at mere af tøjet kan genbruges i flere dage. Mine egne bukser & nederdele & cardigans vaskes langt fra hver dag...
Iøvrigt er der jo flere måder tøj kan være snavset på: Enten er der synlige pletter eller også lugter det. Hvis man er opmærksom på, at ungerne får rent tøj på, kan jeg simpelthen ikke forestille mig, at der skulle ligge en konflikt i at man genbruger tøj, fordi andre kunne synes, at det var snavset. Set i det lys hører 'snavset tøj' til i familier, der mangler overskud (fysisk, psykisk, økonomisk). (Og her snakker jeg selvfølgelig ikke om at den 3-årige får sin elskede spiderman-trøje på en ekstra dag, at tøj kun skiftes i løbet af dagen, hvis det er meget beskidt, eller at vaskemaskinen kan gå i stykker.)
Undtagelsen m.h.t. rent tøj må være flyverdragter, hvor jeg også har oplevet den med at vaske nærmest dagligt - for at dragterne kunne være rene i 10 minutter. Nu er jeg gået over til 'meget sjælden vask'.
Anmeld