Hvornår er tøj beskidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.985 visninger
74 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

Rita-vb

Inspireret af en anden tråd :P Hvor beskidt skal jeres (børns) tøj være før det bliver vasket? Jeg vasker sengetøj hveranden uge og håndklæder hver uge. Viskestykker bliver brugt 1 dag og karklude 1 gang. Tøj der er inderst (dvs undertøj, strømper og t-shirts uden undertrøje) bliver brugt 1 dag og så vasket. Tøj der er yderst (dvs bukser og bluser) bliver brugt 1-2 dage - afhængigt af synligt snavs. På denne årstid bliver man jo mudret godt til når man går ud, så bukserne er som regel beskidte hver dag. Om sommeren (og om vinteren når flyverdragten er på hele dagen) kan bukser ofte genbruges :) Overtøj vaskes kun når det virkelig trænger og det er ikke ret tit :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Louise-vb

ALT tøj fra inderst til yderst bliver vasket hver dag.. Man får rent tøj på om morgenen og om aftenen bliver alt fra inderst til yderst smidt til vask. Sengetøj hver uge hvis ikke hyppigere. Og håndklæder bliver vasket efter hver bad. Flyverdragt og regntøj og jakke bliver vasket hver fredag og nogen gange offere hvis det er synligt beskidt..

Anmeld

21. oktober 2010

als-vb

er vidst hen ad ritas beskrivelse. Inderst bhver dag. Næste lag efter behov. Håndklæder en lille uge, sengetøj hver 14. dag. at smide badehåndklæde til vask hver dag er i mod min miljø bevisthed. Et badehåndklæde er jo i princippet rent da man jo er ren bare våd når man tørre sig.

Anmeld

21. oktober 2010

Spunk-vb

Når det er synligt beskidt eller lugter. Mine egne bluser kan jeg sagtens have på i et par dage hvis jeg ikke har svedt eller svinet mig under madlavning - evt. efter en luftning på tørresnoren.

Anmeld

21. oktober 2010

Heidi Nielsen-vb

Rita har skrevet det så smukt :P så den kopierer jeg lige.......

Anmeld

21. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg har simpelthen ikke tjek på det!! Somregl kommer ungerne i bad hver dag, og når de tager tøjet af smider de det i deres vasketøjskurve, meget af det sikkert rent. Nogen gange smider de det rundt omkring, og drøner det så enten ind i skabet igen, eller samler alt og smider det i vasketøjskurven, så det er før set at jeg om morgenen trækker en beskidt bluse ud af skabet ligesom jeg synes det dufter nyvasket når jeg lægger det i maskinen..... Sengetøjet skifter jeg 1 gang om ugen, og det skyldes at de RET OFTE kommer trækkende med deres dyner og vil have dem med i stuen, og trækker dem tilbage til værelserne...gennem køkkenet og gennem gangen! Og generelt sidder meget i deres senge og leger, spiser, og hygger med vennerne... Håndklæder har jeg heller ikke styr på, da de hænger dem allevegne, ofte smider de dem i deres kurve når de har brugt dem, andre gange går jeg og samler ind til en maskine uden at vide om de er rene eller beskidte.... :blush: Så det der med vasketøj synes jeg er en hel videnskab :)

Anmeld

21. oktober 2010

NikiFin-vb

Louise, jeg kan godt se at hvis di havde mine børn ville hele din SU bruges til vasketøj ;) Her er der ingen principper - tøj bliver vasket når det er beskidt. Og det er beskidt når det er beskidt. Noget kan være beskidt efter 1 min brug og andet efter 1 uge eller 1 måned brug. Flyvedragter skal være rigtigt beskidt til at vaskes. Regntøj vasker også ret sjældent. Hvis nogen har problem med det er velkommen til at klage til mig :lol:

Anmeld

21. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

NikiFin skrev:
Louise, jeg kan godt se at hvis di havde mine børn ville hele din SU bruges til vasketøj ;) Her er der ingen principper - tøj bliver vasket når det er beskidt. Og det er beskidt når det er beskidt. Noget kan være beskidt efter 1 min brug og andet efter 1 uge eller 1 måned brug. Flyvedragter skal være rigtigt beskidt til at vaskes. Regntøj vasker også ret sjældent. Hvis nogen har problem med det er velkommen til at klage til mig :lol:
:laugh: Nej, men folk er forskellige, nogle lugter mere end andre!

Anmeld

21. oktober 2010

NikiFin-vb

Spørgsmålet om hvornår noget er beskidt og følgende kommentarer påviser at alt kan diskuteres. :lol: Men det er virkelig spændende - hvad skal man så gøre hvis i ens øjne ens børns tøj er rent, men i en andens øjne det er det ikke. Skal man så vaske det selv om det er rene i dens øjne eller skal lade sig stemplet som forælder der sender sine børn ud med beskidt tøj på :unsure:

Anmeld

21. oktober 2010

MAMMARAZZI-vb

Jeg vasker for meget og for tit - så det er jeg ved at øve mig i at lade være med. Det inderste blir skiftet hver dag (og vasket), men engang i mellem kan et par bukser godt holde i to dage. Men som regel finder jeg altid en 'kyssemund' med kiks - eller måske bare lidt snot :laugh: Sengetøj en gang i ugen, badehåndklæder kan godt bruges mere end ën gang - men de skal dufte nyvaskede, ellers er det ud i kurven. Ja faktisk skal det dufte nyvasket, ellers er det til vask. Eneste undtagelse er flyverdragter - da min datter var mindre, var den mudret ind HVER DAG, og jeg kunne knapt nå at vaske den til næste dag. ...og efter 2 minutter ude så den ligesådan ud igen - dengang begyndte jeg på, at banke det værste af på en mur, og resten når den var tør. Næste dag var der alligevel ingen der kunne se forskel efter 2 minutter på legepladsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.