Debat : Dødstraf for/imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, jeg husker stadig Jesper Klits dokumentarprogram om Lundin fra 94' hvor han sad og malede ansigtet halvt sort i mens han sagde.. There's silence, there's tell There's Heaven, there's Hell There's peace, there's war There's less, there's more There's high, there's low There's Yes, there's no There's ice, there's fire There's honest, there's liar There's love, there's hate There's fact, there's fate There's always, there's never There's the past , forever There's day, night Dark, light Wild, tame Smack, cane Right, raw Instinct, law Birth, murder Truth, purger Blind, sight Joy, fright Lose, win Repent, sin Virgin, hore Fun, bore There is evil and there is not Allerede den gang tænkte jeg, hvis han kommer til Danmark, så slår han vel bare nogle flere ihjel - og det holdt også stik. Jeg syntes simpelthen han var SÅ uhyggelig!!!!! Men rigtig mange trunter blev vildt forelsket i ham og sendte hede breve og meget andet efter det der gruopvækkende program, svede!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Soap-vb

Det er nemmelig også det jeg syns han er vild uhyggelig og bar det han kan sige sig fri for at være psykopat dvs han er helt ved hans fulde fem og derfor i fuld kontakt med hvad det er han laver og har gjort siger bar alt for mig om at verden ville være et bedre sted uden ham og derfor pga folk som ham går jeg ind for dødstraf

Anmeld

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Og læg nu mærke til hvor TRAVLT der bliver ved håndvasken, når han begår nogle nye forbrydelser!!! Fatter heller ikke hvorfor han fik den dom han gjorde! En af sveriges førende psykiatere Sten Levander sagde 'Peter Lundin er den reneste og klareste psykopat, jeg nogensinde har haft kendskab til.' På en særlig tjek-liste, der bruges til mentalundersøgelser, der kan give fra 0 til 40 point, fik Peter Lund 39 point, sagde svenskeren. Men ALLIGEVEL slap han gennem nåleøjet på det danske retssystem!!! :dry: At slå ham ihjel, jeg ved godt hvorfor du føler det! Og med udsigten han kan komme ud igen om få år, så forstår jeg det også godt. Men det hele kommer jo pga et rigtig dårligt system. HAVDE han nu bare fået livstid (som i du kommer ALDRIG MERE UD!) og man fik afskåret ham muligheden for at få børn imens han sidder inde, og fik droppet hans korrespondancer med pigerne og de utallige sexrelaterede besøg, så ville straffen jo begynde at blive passende for en tumpe som ham!! Men han bliver jo nærmest feteret OG respekteret (i hvertfald af tøserne og tanterne). Han lider jo af storhedsvanvid og føler vel selv at han er guds gave til kvinderne og landet generelt.....og får efter MIN mening, aaaaaalt for meget opmærksomhed! I min verden burde han bare gemmes væk, og det eneste nyt jeg vil høre er, at han er død og begravet. Færdig. Han fortjener ikke navns nævnelse!!

Anmeld

3. september 2010

Bellis-vb

Jeg er IMOD.100 %. Derimod er jeg for, at livtid skal betyde LIVSTID. Ja, det koster penge-, men heller det,end risikere at dømme uskyldige til døden. Desuden er jeg imod Øje for Øje, fordi det IMO ikke gør retssystemet bedre end morderen. Desuden kende jeg en drabsmand, en dejlig rar mand, som jeg uden tvivl ville lade passe mine børn. Dødsstraf er fin i en sort og hvid verden, men verden er bare ikke sort og hvid. Og jeg håber, at hvis min familie nogen sinde blev udsat for en forbrydelse (forbyde det sker) at jeg så stadig ville have det på den måde.

Anmeld

3. september 2010

Soap-vb

Jamen på sin vis tror jeg at du har ret Helene, det jeg mest er imod er vel nok det danske slatne retsystem som jeg ikke mener fungere overhovedet Når jeg tænker fængsel, så tænker jeg forhold som i den grønne mil og ikke fladskæm internet og playstation som de jo har i dag

Anmeld

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Havde Lundin så bare fået en nogenlunde korrekt straf som i 3 gange livstid = 48 år, så havde det virket mere appetitteligt, men den straf han fik, er jo direkte kvalmende!!! - det er sgu ligefør jeg tror det kun er Palle Sørensen der har fået korrekt straf af den kaliber (ham politimorderen), så det er noget af et særsyn. I USA er straffene vanvittig høje for reelt 'ingenting' og selvom visse stater har dødsstraf, så er kriminaliteten ikke lavere dér, så det virker heller ikke præventivt (utroligt nok!). USA signalerer mere, at vi finder os ikke i noget, og laver du nogle bummerter, så bliver du altså gemt af vejen for good! Og lige dét kunne man måske godt savne i Danmark. Jeg synes der er alt for mange der slipper afsted med alt for meget, til alt for milde straffe. I Danmark er straffene højest hvis det handler om bank/pengetransportrøverier, narko og dokumentfalsk. Og sager som uagtsomt mandrab, drab, vold med døden tilfølge, incest mm, ligger i den lavere ende - specielt pædofile slipper alt alt for billigt fra deres ugerninger. Så man føler jo helt klart, at menneskeliv ikke er en skid værd, men at 2 millioner kroner derimod er det der er mest værd. Og det kan da ikke have sin rigtighed!!!? Jeg slog en pige ihjel med et baseballbat og fik 2 år for vold med døden tilfølge. OKAY, jeg begik et bankrøveri og slap afsted med 57.000 kr og fik 6 år?????? :huh:

Anmeld

3. september 2010

Frunett-vb

HeleneK Mor til 6 skrev An eye for an eye makes the whole world blind! som Mahatma Gandhi klogligt sagde. :) Godt og rammende citat. Jeg er imod dødsstraf, helt og holdent. Ingen har ret til at tage et andet menneskes liv, heller ikke i 'retfærdighedens' navn. Og da slet ikke for at spare penge. Hvad der så er passende straf for dette og hint er nok et spørgsmål der altid kan og skal diskuteres åbent, og ikke med udgangspunkt i enkeltsager..Det skal jo handle om straf, ikke hævn. Lige præcis Lundin og Tøndersagen som ex. er jo sager og handlinger man slet ikke kan forstå og rumme som menneske. Og heldigvis skal jeg heller ikke sidde og definere hvad der er passende straframme for et menneskes, nogle gange ganske rædselsfulde handlinger mod andre..

Anmeld

3. september 2010

Fuzzbox-vb

Jeg tænker nogen gange, at nogen laver noget, bliver straffet, for at fise ud og gøre det igen! Fjern møgsvinene fra denne jord, og jeg sover roligt om natten! Det lyder hårdt, men det er en følelse, der sidder helt ind til benet! For nogen forbrydelser er jeg for tortur, og hvad findes bedre en isolation - det er den værste fængselsform, der findes! Og med alle de rockere, der er i fængslet, så kan retfærdigheden, altid komme, når der er brug for den! Hårdt og brutalt - jeg er for det meste!

Anmeld

3. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Fuzzbox skrev:
Og med alle de rockere, der er i fængslet, så kan retfærdigheden, altid komme, når der er brug for den!
Jeg er bestemt ikke tryg ved tanken om, at rockere skal agere dommere og bødler i fængslerne, og jeg synes, det er skræmmende, at så mange finder det ok. Det er ikke særligt 'yndigt', når rockere på den ene side overfalder pædofile m.v. og på den anden side selv praktiserer bl.a. salg af narko - som fører også helt unge ud i misbrug, prostitution og død.

Anmeld

3. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg er helt og holdent imod dødsstraf. Det rejser så mange etiske problemstillinger, og i praksis tror jeg ikke på et retssystem, som aldrig begår fejl. Det støder min retsbevidsthed, når man i USA henretter de svageste og lader de smarteste og de rigeste slippe. Den mentalt tilbagestående morder fra det usleste miljø og med færrest penge til at betale sig til en god advokat bliver 'aflivet' - den kyniske, velovervejede morder slipper enten gratis, fordi han er intelligent nok til at slette sine spor, eller med en kort straf pga. en dyr advokat og gode forbindelser i øvrigt. Det er klart, at tilfælde som Lundin kan udfordre min holdning, men der er jo så uendeligt få af hans slags, at han nærmest falder helt uden for kategori. Og ja, han burde bare ties ihjel - har I set, at han søger en spindoctor, fordi han fremstår så negativt i medierne?? Jeg kunne formentlig uden skrupler slå et menneske ihjel, som gjorde mine børn fortræd, men netop derfor sætter jeg pris på, at det ikke er mig, der skal tage stilling til strafudmålingen. Og så har fængselsstraf jo tre formål: At fjerne den kriminelle fra samfundet en tid, så han ikke kan udøve ny kriminalitet - At (ideelt set) rehabilitere den kriminelle - At sikre befolkningens retsbevidsthed. Jeg har simpelthen ikke tilstrækkelig indsigt i jura til at kunne vurdere, om der bliver straffet for mildt i DK - men der er da afgjort tilfælde, hvor straframmen ikke bliver fuldt udnyttet, og hvor jeg tænker: 'Hvad kan lige være VÆRRE end den forbrydelse - hvilket tilfælde 'gemmer' de maksimumsstraffen til?'. Generelt mener jeg, at der er en grund til, at mennesker bliver voldelige, misbruger børn seksuelt osv. - og at det stakkels barn, der bliver udsat for svigt og misbrug i dag, kan blive det 'monster', der står bag grov voldskriminalitet i morgen. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at vi med en målrettet indsats kunne redde mange flere fra at blive forbrydere - og endnu flere fra at blive ofre. Desværre tænkes der ikke langsigtet, når børn og unge er ude på et skråplan. Hurtigste og billigste løsning er sjældent den bedste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.