Debat : Dødstraf for/imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2010

Soap-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Soap skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Soap skrev:
http://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Lundin 'Ved rettens behandling af mordsagen fra Rødovre fremlagdes en erklæring fra Retslægerådet, ifølge hvilken Peter Lundin ikke lider af sindssyge, hvorfor han findes egnet til almindelig straf, dvs. forvaring (tidligere betegnet som psykopatforvaring) eller tidsbestemt straf. Anklagemyndigheden krævede tidsbestemt straf, fordi en sådan efter praksis betyder længere afsoningstid end forvaring, og nævningene fulgte anklagemyndighedens begæring.'
Ja, det kender jeg godt. Troede der var kommet nogle nyheder med, at han kom ud lige om lidt! :)
Nej nej men der er vel sagtens kun en 4 år til højest nu, jeg syns virkeligt det er skræmmende :unsure:
Det er også virkelig skræmmende!!!! JEG føler ikke jeg behøver være bange for ham personligt. Men jeg gruer da for de der sindsforvildede tøser der kontant opsøger ham og ligger og knalder med ham (og får børn!) med ham!! Dét er altså noget der får det til at løbe KOLDT ned af ryggen på mig, for jeg er 110% overbevist om, at han vil slå ihjel igen. Han slår ikke mig eller dig ihjel, men en af tøserne - bare vent, det skal NOK ske på et tidspunkt. Og DER kammer det så over for mig, for hvorfor lukke ham ud?? Manden er jo en tikkende bombe og man kan jo se på ham, at der er noget galt i knolden på ham. Fatter så iøvrigt heller ikke hvordan dælen fængslerne kan gå med til at sende ganske unge kvinder ind til ham - vi taler jo om mange, uge efter uge!!! :dry:
Nej jeg begriber det godt nok heller ikke , men det er der så meget ved det danske fængsels system som jeg helelr ikk forstår Jeg er bange for at netop en som Lundin vil accelerere og netop blive lyst morder, bar fordi han kan, fordi han jo netop soler sig i medierne og nyder det i så stort et omfang at jeg tror ikk han kan leve uden , men det er en hel anden diskution ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Soap skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Soap skrev:
http://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Lundin 'Ved rettens behandling af mordsagen fra Rødovre fremlagdes en erklæring fra Retslægerådet, ifølge hvilken Peter Lundin ikke lider af sindssyge, hvorfor han findes egnet til almindelig straf, dvs. forvaring (tidligere betegnet som psykopatforvaring) eller tidsbestemt straf. Anklagemyndigheden krævede tidsbestemt straf, fordi en sådan efter praksis betyder længere afsoningstid end forvaring, og nævningene fulgte anklagemyndighedens begæring.'
Ja, det kender jeg godt. Troede der var kommet nogle nyheder med, at han kom ud lige om lidt! :)
Nej nej men der er vel sagtens kun en 4 år til højest nu, jeg syns virkeligt det er skræmmende :unsure:
Det er også virkelig skræmmende!!!! JEG føler ikke jeg behøver være bange for ham personligt. Men jeg gruer da for de der sindsforvildede tøser der kontant opsøger ham og ligger og knalder med ham (og får børn!) med ham!! Dét er altså noget der får det til at løbe KOLDT ned af ryggen på mig, for jeg er 110% overbevist om, at han vil slå ihjel igen. Han slår ikke mig eller dig ihjel, men en af tøserne - bare vent, det skal NOK ske på et tidspunkt. Og DER kammer det så over for mig, for hvorfor lukke ham ud?? Manden er jo en tikkende bombe og man kan jo se på ham, at der er noget galt i knolden på ham. Fatter så iøvrigt heller ikke hvordan dælen fængslerne kan gå med til at sende ganske unge kvinder ind til ham - vi taler jo om mange, uge efter uge!!! :dry:
Nej jeg begriber det godt nok heller ikke , men det er der så meget ved det danske fængsels system som jeg helelr ikk forstår Jeg er bange for at netop en som Lundin vil accelerere og netop blive lyst morder, bar fordi han kan, fordi han jo netop soler sig i medierne og nyder det i så stort et omfang at jeg tror ikk han kan leve uden , men det er en hel anden diskution ;)
PRÆCIS, og der har vi det der sukkersøde fængselsvæsen IGEN, hvor en psykopat som ham, bare kan sidde og indspille musik, knalde til højre og venstre, få besøg på alle ugens dage, styrketræne, ryge lidt tjald og skrive en sevbiografi, og komme gennem medierne når det er dét han har brug for. Altså, for MIG er det sgu ikke fængsel. Det er jo et bedre sommerhusophold!!! :huh: Ja og hvis HAN kommer ud om 4 års tid, så er verden sgu da af lave....

Anmeld

3. september 2010

Rita-vb

Jeg er imod dødsstraf - af flere årsager: Hvordan kan det forsvares at tage en morders liv? Er man så ikke sunket til hans niveau? Bevisbyrden - det er simpelthen uacceptabelt at man kan risikere at f.eks. 1% af de dødsdømte er uskyldige. Straf er vel også til for at give folk en chance for at forbedre sig - og det er ret svært hvis man er død. Jeg synes ikke vores retssystem fungerer ret godt og så gerne at man forskede mere i mulighederne for at gøre kriminelle til 'gode borgere'. Nogle kriminelle (psykopater og den slags) er uden for rækkevidde og bør (efter min mening) spærres inde på livstid, da det formentlig er det eneste, der kan afholde dem fra at begå ny kriminalitet.

Anmeld

3. september 2010

als-vb

Jeg er vel både for og imod. er der fældende beviser som er 100% soleklare, og denne person har dræbt flere mennesker, kan jeg ikke se pointen i at lukke ham inde for livstid, det bliver han sku hverken bedre menneske af eller rask i knolden, så er han vel ligeså godt tjent med at få taget livet. Er jo også typen der nok kunne finde på selvtægt hvis nogen gjorde mine ondt og ikke fik en straf der var mærkbar. Var der en eller anden psykopat der forgreb sig på min datter, skulle han sku nok selv finde i fængsel, for han ville ikke slippe levende fra mit greb. Syntes de danske fængsler er ferie ophold ikke en straf. De gamle på plejehjemmende har dårligere vilkår på mange måder en de fængslede. så send de gamle i fængsel og de kriminelle på plejehjem, det er sku en straf. Og så burde den danske strafferammen kigges efter og strammes gevaldig op. Det er fandme uhyggeligt at man bliver buret inde længere for pengesager end for mord og voldtægt. Et sygt sraffe system. og ikke nok med staffene er for bløde de bliver ikke engang brugt til den fulde max. Tænkt på de stakkels tønderbørn som har været voldtaget i adskilligeår og brugt til 'udlå' på trods af det fik faderen vidst ikke mere end ni år. Helt ærlig, hvad skal der så til for at få max straf? Mennesker der gør sådan noget har ikke i min verden ret til at betræde den jord vi andre betræder. Men igen så er dødsstraffen også for venligt for møghunde som dem, de burde låses inde i et mørkt rum og få skåret en cm af om dagen med en sløv ske og så kunne de lide til der ikke var mere tilbage....ved godt det er ude i overdrevet, kan bare ikke forstå hvordan sådanne mennesker skal behandles retfærdigt.

Anmeld

3. september 2010

Titte-vb

Rigtig godt emne...... Jeg er imod at bruge dødstraf, er faktisk enig med Helene i, at mange bliver sat på dødsgangen i en rigtig ung alder, og sidder der til de er mega gamle før dødsdommen eksekveres. Det er er tortur............ Og så skal man altså heller ikke glemme, at der ofte, i USA, bliver en uskyldig fængslet og dømt for noget de ikke har gjort. Prøv at tænke på Maria sagen fra Herning, hvis vi nu havde dødsstraf her i DK, og ham der var uskyldigt fængslet til at starte med, hvis ikke politiet havde frafaldet sigtelsen, så kunne en uskyldig mand have været slået ihjel af staten??

Anmeld

3. september 2010

Polyp-vb

Helt enig, Rita! Dem, der er uden for pædagogisk rækkevidde, de skal bures inde for evigt og ikke behandles som små konger med udgang og tv-optræden etc...de skal have frataget de privelegier, der følger med at være en lovlydig samfundsborger, der ikke lemlæster mere eller mindre tilfældige forbipasserende

Anmeld

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Et eller andet sted, er det næsten for nemt at slå folk ihjel. Rigtig mange indsatte begår da også selvmord, netop fordi de ikke kan overskue tanken om at sidde inde for livet, og vil hellere dø.... Men hele måden dødsstraf kører på i USA er under al kritik. Nogen sidder jo og venter på deres dødsdom i årtier...40-50 år eller mere, og det er simpelthen ikke fair. Jeg tror på at mange af de mennesker slet ikke udgør nogen fare efter så lang tid, og mange af dem er dømt i en alder af 15 år, og får dødssprøjten i en alder af 77 år. Altså dét kan mit hjerte næsten ikke rumme! - og ja, så kommer der alle dem der er uskyldige, og som engang imellem kommer ud i friheden efter 40 år eller mere, og så er der alle dem der aldrig når at komme ud igen, men som dør for forbrydelser nogen andre har begået. Men der ér jo mange følelser involveret når man taler dødsstraf. Her på den sikre side af skærmen er det meget let at være stor i slaget og være imod. Omvendt, var et af mine børn blevet voldtaget og dræbt og smidt som en hund i floden, ja så ville jeg nok ikke selv være bleg for at sige stodderen skulle henrettes pr omgående - og selv trykke på knapperne! Men det er nok en her og nu følelse. Jeg ville slå ham ihjel hvis jeg fik lapperne i ham. Omvendt, så er jeg ikke sikker på at jeg ville synes det var straf nok, at andre gav ham dødssprøjten og ville nok hellere have svinet siddende i en celle resten af sine dage og lide!! I Texas kan pårørende jo komme ind og se henrettelsen gennem en rude - minder lidt om en minibiograf med stole i rækker, hvor efterladte og pårørende kan sidde og følge med i henrettelsen (synes det er SÅ usmageligt og meget meget amerikansk i den mest negative forstand). Jeg har så aldrig set en henrettelse selv, men har set lokalerne og været på rundvisning i Huntsville og græd som pisket da jeg senere stod på fængselskirkegården, hvor alle de aflivede lå begravet...alle totalt forladt af både familier og venner. Sidste stop, og ingen der ville give dem en ordenlig begravelse. Mange sikkert uskyldige, men for fattige til at kunne bevise det. I USA er det jo faktisk kun de fattigste der havner på dødsgangen, de rige kan nemt få en dødsdom vekslet til en livstidsdom.

Anmeld

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

N u skal man høre dén med!!!! Sidste nyt fra Peter Lundin/Bjarne Skounborg http://www.bt.dk/krimi/peter-lundin-vil-have-en-spindoctor Var det noget, venner??? :laugh:

Anmeld

3. september 2010

Titte-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
N u skal man høre dén med!!!! Sidste nyt fra Peter Lundin/Bjarne Skounborg http://www.bt.dk/krimi/peter-lundin-vil-have-en-spindoctor Var det noget, venner??? :laugh:
DEN mand er ganske enkelt syg i roen. Godt man har rettens ord for at kunne kalde ham afstumpet!

Anmeld

3. september 2010

Soap-vb

Ej hvor er det bar sygt Jeg er tom for ord og mener virkeligt stadigt at han skulle aflives lige som en syg hund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.