Debat : Dødstraf for/imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.243 visninger
43 svar
0 synes godt om
3. september 2010

Soap-vb

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning omkring dødstraf , om i er for eller imod og gerne også hvorfor? Mit spørgmål udspringer af en samtale/diskution jeg har haft med en kammerat som er fængelsbetjent og hans holdning er imod men bare afskaffe isolation så var dødstraf overflødig, så kan man jo selv læse i mellem linierne hvad han mener der ;) Hvor jeg er selv er for pga flere aspekter så som de fylder i fængslerne = Vores skattekroner som kunne være brugt langt mere fornuftigt + jeg mener ikke man kan rehabilitere en morder 100% så dødsstraf for visse forbrydelser ville være en løsning og så slap vi for at bekymre os om gentagelser fra den pågældende, jeg er dog klar over problematikken vedr. bevisbyrden og der jo i USA til tider dømmes uskyldige i de stater hvor de har dødstraf Jeg krummer tæer med den viden at Peter Lundin eller Bjarne Skousborg eller hvad han nu kalder sig i dag, kommer ud om ganske få år og kan i realiteten blive min nabo hårdt sat op Hvad mener du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Hvor ved du fra at Bjarne Skousborg kommer ud om få år?? :huh: Jeg er imod dødsstraf, kommer selv fra Texas hvor vi har dødsstraf og har besøgt både Huntsville og Livingson death row, og synes det er noget af det mest modbydelige der findes og har sort set hele mit liv kæmpet mod death penalty, både gennem Amnesty international, men også gennem de amerikanske organisationer som som er imod capital punishment. Og en særlig forkærlighed har jeg til sager vedrørende juvenile prisoners, hvoraf mange af dem røg på dødsgangen i en alder af 15 - 17 år, som jeg til stadighed ikke mener bør høre hjemme i 2010. An eye for an eye makes the whole world blind! som Mahatma Gandhi klogligt sagde. :)

Anmeld

3. september 2010

Soap-vb

http://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Lundin 'Ved rettens behandling af mordsagen fra Rødovre fremlagdes en erklæring fra Retslægerådet, ifølge hvilken Peter Lundin ikke lider af sindssyge, hvorfor han findes egnet til almindelig straf, dvs. forvaring (tidligere betegnet som psykopatforvaring) eller tidsbestemt straf. Anklagemyndigheden krævede tidsbestemt straf, fordi en sådan efter praksis betyder længere afsoningstid end forvaring, og nævningene fulgte anklagemyndighedens begæring.'

Anmeld

3. september 2010

Soap-vb

Helene, hvad mener du så samfundet burde stille op med mordere af væreste kaliber?

Anmeld

3. september 2010

Johannamor-vb

Jeg kan under ingen omstændigheder acceptere, at man tager et andet menneskes liv! Helt kort - og uden at gå ind i en større diskussion omkring det lige nu - så mener jeg, at langt de fleste 'onde' kriminelle jo dybest set også er nogen stakler, der er blevet 'onde' af at blive svigtet af forældre, samfund eller... Selvfølgelig er det samfundets ansvar at forhindre, at de kan begå flere 'onde' gerninger, men det må man så finde andre måder at gøre på end ved at tage deres liv.

Anmeld

3. september 2010

Soap-vb

Johannamor og jeg ved det er provokerende spurgt og sat meget hårdt op : Vil det sige du ville være helt ok med at få feks Lundin som nabo når han engang kommer ud ?

Anmeld

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
http://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Lundin 'Ved rettens behandling af mordsagen fra Rødovre fremlagdes en erklæring fra Retslægerådet, ifølge hvilken Peter Lundin ikke lider af sindssyge, hvorfor han findes egnet til almindelig straf, dvs. forvaring (tidligere betegnet som psykopatforvaring) eller tidsbestemt straf. Anklagemyndigheden krævede tidsbestemt straf, fordi en sådan efter praksis betyder længere afsoningstid end forvaring, og nævningene fulgte anklagemyndighedens begæring.'
Ja, det kender jeg godt. Troede der var kommet nogle nyheder med, at han kom ud lige om lidt! :)

Anmeld

3. september 2010

Soap-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Soap skrev:
Ja, det kender jeg godt. Troede der var kommet nogle nyheder med, at han kom ud lige om lidt! :)
Nej nej men der er vel sagtens kun en 4 år til højest nu, jeg syns virkeligt det er skræmmende :unsure:

Anmeld

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
Helene, hvad mener du så samfundet burde stille op med mordere af væreste kaliber?
Jeg synes det kommer an på hvad for en morder der er tale om. For mordere kan ikke skæres over én kam! Apopos Peter Lundin (bare for at kalde ham noget), så er det ikke en morder jeg er bange for. Peter dræber ikke bare for at dræbe, men dræber tilsyneladende dem der er tæt på ham og hvor han har følelserne i klemme. Der er INTET der tyder på, at han skulle kravle ind over muren til sin nabo og dræbe hende, for han er ikke lyst morder. En lystmorder er én jeg er bange for at have som nabo, én som dræber bare for at dræbe og som synes det er lækkert, og som er ligeglad med om det er den ene eller den anden. Mordere af værste kaliber som du skriver det, burde blive lukket inde, præcis som nu. Dog ville jeg gerne se højere straffe i Danmark, for de straffe der er nu mht mord mm er jo nærmest en hån mod de efterladte.....

Anmeld

3. september 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Soap skrev:
Nej nej men der er vel sagtens kun en 4 år til højest nu, jeg syns virkeligt det er skræmmende :unsure:
Det er også virkelig skræmmende!!!! JEG føler ikke jeg behøver være bange for ham personligt. Men jeg gruer da for de der sindsforvildede tøser der kontant opsøger ham og ligger og knalder med ham (og får børn!) med ham!! Dét er altså noget der får det til at løbe KOLDT ned af ryggen på mig, for jeg er 110% overbevist om, at han vil slå ihjel igen. Han slår ikke mig eller dig ihjel, men en af tøserne - bare vent, det skal NOK ske på et tidspunkt. Og DER kammer det så over for mig, for hvorfor lukke ham ud?? Manden er jo en tikkende bombe og man kan jo se på ham, at der er noget galt i knolden på ham. Fatter så iøvrigt heller ikke hvordan dælen fængslerne kan gå med til at sende ganske unge kvinder ind til ham - vi taler jo om mange, uge efter uge!!! :dry:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.