als skrev:
okay så er jeg med. Men gav det slet ingen bump på vejen? (du skal selvfølgelig kun svare hvis du vil)
Jo, vores forhold har faktisk været enormt kompliceret og langt fra nogen dans på roser.
Vi har jo en historie sammen der går helt tilbage til 1979 hvor vi mødte hinanden i Canada.
Og hvor vi (efter en laaang historie) blev genforenet i Danmark i 83-84. Da han kom til Danmark var jeg gift, og det varede ikke længe før end han også blev gift med en færring. Men vi genoptog vores forhold påtrods, og levede faktisk to liv. Et med hinanden, og et med vores ægtefæller. Jeg nåede endda at blive gift og skilt flere gange, mens han altid var ude på sidelinjen :laugh:
Han fik så sine børn i 89 og 90, på det tidspunkt var jeg lige blevet skilt for sidste gang, og mødte så min søns Far kort efter, og fik min søn i 92, STADIG med min nuværende kæreste ude på sidelinjen som var ved at blive skilt fra konen. Skilsmissen var overstået hurtigt fordi de havde skrevet 'utroskab' på papirene, så i begyndelsen af Janaur 93 var han en fri mand og exkonen tog til Færøerne med drengene. Der var det så hun omkom i en trafikulykke, og drengene kom hjem og bo permanent hos min kæreste.
På det tidspunkt kunne jeg heller ikke få mit forhold til at kører fordi vi var forskellige, så vi gik fra hinanden.
Og så stod vi jo pludselig dér, men tre børn og hinanden, tynget af dårlig samvittighed og frustrerede over alt det vi havde fået sat i gang. For vi VILLE jo have hinanden, bare ikke sådan fast på den traditionelle måde, vi ville også gerne en hel masse andet.
Så enden blev at vi måtte tage til USA så jeg kunne få lov at adopterer børnene (jeg er jo ikke dansk statsborger) så jeg måtte hjem og få ordnet papir osv, Og fik endeligt lov at adopterer dem i 94, hvor også min kæreste og jeg, begyndte at tænke mere over forældrerollen og ansvaret. Så der kom reglerne om sikker sex ind i billedet, der blev også lavet testamenter osv der kunne sikre hans børn ligeså godt som min egen var sikret, det var den eneste måde vi kunne gøre det på, da ingen af os ville giftes igen.
Det har aldrig været et problem at jeg fik min søn, han har elsket ham lige så højt som hans egne børn, og han er jo godt klar over, at deres liv ville have set noget anderledes ud, hvis ikke jeg havde adopteret dem og gjort dem til mine egne. Så der begyndte respekten og tilliden for hinanden nok at gro til uanede højder.
Så nej, vores liv har været alt andet end nemt, vi har haft rigtig mange kampe. Her tænker jeg ikke sex og fremmede forhold (som jo kun var bi-ting der skete engang imellem), her tænker jeg generelt.
Det var hårdt for de små drenge, det var hårdt for mig at få dem integreret ordenligt, og engang imellem blev jeg totalt lammet af dårlig samvittighed og følte nærmest jeg blev kvalt, samtidig med at jeg bare vidste livet skulle gå videre og at vi kun havde hinanden.
Så der har været rigtig mange slag i vores liv, som har været virkelig vigtige at gå gennem sammen, og på én eller anden måde, så har dét været så vigtigt, at alt andet som 'hvem knalder med hvem' har føltes som vand ved siden af. Det vi har, kan hverken han eller jeg, få med nogen andre, for jeg føler mere, det er en livserfaring vi har levet...vi har lært helt enormt meget om hinanden, om andre mennesker, om børn, og vores roller i forhold til det hele.
Ved ikke om det giver mening, for det er umuligt at fatte mig i korthed :)
Anmeld